szpiq Opublikowano 3 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2010 Przepraszam za nieprawidłowe skonstruowanie tematu :notworthy: Więc posiadam honde cbr f1 (pc23) z 89r. Ostatnio podczas wymiany łożysk główki ramy, zdziwiłem się okrutnie... Mianowicie przed wyciągnięciem teleskopów do dołu blokuje taki "pierścionek". Na początku go nie zauważyłem i zacząłem siłować się z teleskopem (ciągnąłem go w dół) i nagle usłyszałem syknięcie.... okazało się że pod dekielkami przy manetkach są schowane takie jakby wentle a'la samochodowe. No i sobie uświadomiłem że skoro jakiś mądry człowiek umieścił je w tym miejscu to można regulować ciśnienie. No i w tym momencie rodzi się moje pytanie, gdyż chodząc i pytając się osób naprawde obeznanych w temacie motocykli, każdy rozkładał ręce i stwierdzał że to nie możliwe że w tych modelach nie było takiego rozwiązania... Powiedzcie mi, jakim gazem są wypełnione teleskopy? Można je "dopompować" żeby były miały mniejszy skok? Pozdrawiam i czekam na odp. P.S. Ktoś prosił o zdjęcia lecz niestety nie posiadam żadnych takowych na kompie. Jutro przy odrobinie czasu i dobrej pogody zrobię. Mają być widoczne same dekielki z wentlami czy coś jeszcze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 3 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2010 JA u siebie w Yamaszce pompuje 0.9 bara zwyczajna pompka do kol czyli powietrzem ale zapewne znajdza sie glosy mowiace, ze nalezaloby pompowac gazem neutralnym czyli azotem :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raczek_6 Opublikowano 3 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2010 Jeśli chodzi o zawieszenie przednie to pompujesz normalnym powietrzem (pompką ręczną): http://www.larsson.pl/?c=r&no=NzIwMDU4Mg==&t=pompka Ciśnienie max. masz opisane w service manualu. Jak napompujesz za dużo to uszczelniacze może zepsuć przy ostrym dobiciu. Po za tym bardzo ważnym elementem jest odpowiednie dobranie oleju do zawieszenia, jego lepkość 10, 15, 20... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szpiq Opublikowano 4 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2010 Jeśli chodzi o zawieszenie przednie to pompujesz normalnym powietrzem (pompką ręczną): http://www.larsson.pl/?c=r&no=NzIwMDU4Mg==&t=pompka Ciśnienie max. masz opisane w service manualu. Jak napompujesz za dużo to uszczelniacze może zepsuć przy ostrym dobiciu. Po za tym bardzo ważnym elementem jest odpowiednie dobranie oleju do zawieszenia, jego lepkość 10, 15, 20... Czyli mój niecny plan z usztywnieniem zawiechy z przodu legł w gruzach? :evil: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 4 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2010 Jak wyżej - nie przeginaj z ciśnieniem. Tylko ręczna pompka. Jak dasz za dużo do wysadzi uszczelniacze/uszczelki i będzie bardzo twarde, może "wyklepać" łożyska główki ramy itp. W HD mam takie coś z przodu i z tyłu. Z przodu pompuję w...końcówkę kierownicy. :biggrin: A to dlatego że jest antynurek, fajna rzecz ale jak hamuję przodem i wjadę na nierówności to nieźle trzepie bo przód jest wtedy usztywniony. A z tyłu bardzo się przydaje - kiedyś wiozłem ciężkiego pasażera a sam do lekkich nie należę. Po ustawieniu ciśnienia nawet na najgorszych dziurach i nierównościach tył nie dobił ani razu. :clap: Ogólnie to mam twardo ustawione oba zawiasy bo tak lubię. Ciśnienia oscylują coś wokół 5-15psi jeśli mnie pamięć nie myli, więc bardzo mało. Trudno tyle wbić kompresorem bo jest to szybkie "cyknięcie" tylko. Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szpiq Opublikowano 4 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2010 Jak wyżej - nie przeginaj z ciśnieniem. Tylko ręczna pompka. Jak dasz za dużo do wysadzi uszczelniacze/uszczelki i będzie bardzo twarde, może "wyklepać" łożyska główki ramy itp. W HD mam takie coś z przodu i z tyłu. Z przodu pompuję w...końcówkę kierownicy. :biggrin: A to dlatego że jest antynurek, fajna rzecz ale jak hamuję przodem i wjadę na nierówności to nieźle trzepie bo przód jest wtedy usztywniony. A z tyłu bardzo się przydaje - kiedyś wiozłem ciężkiego pasażera a sam do lekkich nie należę. Po ustawieniu ciśnienia nawet na najgorszych dziurach i nierównościach tył nie dobił ani razu. :clap: Ogólnie to mam twardo ustawione oba zawiasy bo tak lubię. Ciśnienia oscylują coś wokół 5-15psi jeśli mnie pamięć nie myli, więc bardzo mało. Trudno tyle wbić kompresorem bo jest to szybkie "cyknięcie" tylko. Heh grałem kiedyś w paintballa i wiem że 15 psi to naprawde malutko, ale ile mniej więcej to będzie atmosfer? Czy jest jakiś wyznacznik tej górnej granicy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamsel Opublikowano 4 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2010 ale ile mniej więcej to będzie atmosfer? http://lwcad.republika.pl/jedn/jedn_cisn.htm powinno wystarczyć :) Cytuj motorynka -> aprilia pegaso 125 '98 -> kawasaki klx 250 '94 -> ktm exc 300 '01 -> sx 125 '06 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szpiq Opublikowano 4 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2010 http://lwcad.republika.pl/jedn/jedn_cisn.htm powinno wystarczyć :) Dziękuję ślicznie :clap: :flesje: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 4 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2010 (edytowane) Ewentualnie http://www.digitaldutch.com/unitconverter/ Zajrzyj przede wszystkim w manual. Możesz narobić szkód jeśli nie sprawdzisz odpowiednich wartości. Z ręczną pompką jest taki problem że trzeba szybko zdjąć końcówkę po pompowaniu żeby ciśnienie nie uciekło. Do zawieszeń HD jest taka pompka: http://ecx.images-amazon.com/images/I/21As...L500_AA300_.jpg Ale nie posiadam tego i nie zamierzam. Aż tak często nie mieszam w ustawieniach żeby kupować specjalną pompkę. Czyli szkoda mi kasy na takie pierdoły. :biggrin: Edytowane 4 Czerwca 2010 przez qurim Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szpiq Opublikowano 4 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2010 A macie może namiary na serwisówkę cbr-ki z 89 roku? Wszystkie co ja znalazłem są od 90... A z autopsji wiem że niby ten sam model ale choćby wartości wymiarów zacisków są inne... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamsel Opublikowano 4 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2010 A macie może namiary na serwisówkę cbr-ki z 89 roku? Wszystkie co ja znalazłem są od 90... A z autopsji wiem że niby ten sam model ale choćby wartości wymiarów zacisków są inne... http://www.stephygee.com/600FManual.zip sprawdź tą. Cytuj motorynka -> aprilia pegaso 125 '98 -> kawasaki klx 250 '94 -> ktm exc 300 '01 -> sx 125 '06 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 4 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2010 CBR600F `89-90 : http://www.blackbears.ru/manual/files/Hond...vice_Manual.zip Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szpiq Opublikowano 4 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2010 qurim, właśnie według tej chyba mi coś tam się nie zgadzało. Jak znajdę chwilkę czasu to poczytam tą drugą. Dziękuję za pomoc Panowie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BANANvanDYK Opublikowano 4 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2010 (edytowane) Na baku mam naklejkę: FRONT FORK AIR PRESSURE 0-0.4 kg/cm2 0-40 kPa 0-6 psi Zwiększenie ciśnienia zwiększy siłę tłumienia (najbardziej tłumienie ugięcia). Serwisówki do F1 nie znalazłem prócz instrukcji Haynesa. Zaraz sprawdzę tą z linku. EDIT: Tak myślałem - serwisówka do F2 (600 F-M) Edytowane 4 Czerwca 2010 przez BANANvanDYK Cytuj 7,352 osób lubi to. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szpiq Opublikowano 4 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2010 Na baku mam naklejkę: FRONT FORK AIR PRESSURE 0-0.4 kg/cm2 0-40 kPa 0-6 psi Zwiększenie ciśnienia zwiększy siłę tłumienia (najbardziej tłumienie ugięcia). Serwisówki do F1 nie znalazłem prócz instrukcji Haynesa. Zaraz sprawdzę tą z linku. EDIT: Tak myślałem - serwisówka do F2 (600 F-M) Rozumiem że podane wartości są wartościami skrajnymi? Wiem że zawsze jest jakiś zapas, ale czy w tym przypadku także? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.