Skocz do zawartości

Yamaha XJ 750 Seca i wałek kardana.


WOJTIS
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Mam pytanie dotyczące Yamachy XJ 750 seca a konkretnie wałka kardana zamontowanego w niej. Ciekawi mnie jak taki napęd sprawuje się w motocyklach "z poprzedniej epoki". Wiem, że wałek jest ogólnie zachwalany...Ale nie mam pojęcia, czy stare konstrukcje dobrze znoszą swój wiek. :oops: Darujcie, ale dopiero co staram się rozwijać swoje wiadomości na temat mechaniki. :oops: A może ktoś na własnym przykładzie mi podpowie czego mogę się spodziewać kupując Xj 750 Seca...bo taki zamiar mam. Pozdrowienia dla WSZYSTKICH MĄDRYCH GŁÓW :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy są jakieś części, które trzeba regularnie wymieniać lub konserwować? I, jeżeli są wymiany bądź konserwacje to czy ich koszty są spore? Wiadomo: łańcuch należy naciągać, smarować a i co jakiś czas wypadało by go wymienić. A jak kardan?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W bardzo starych modelach kardany byly otwarte i sie bardziej niszczyly a te to sa cale obudowane i nic sie nie kurzy itp - wymieniasz tylko olej w nich co jakis czas. Umnie teraz wymienilem a przypuszczam ze przez 21 lat nikt tego mogl nie zrobic nigdy :)

W serwisowce chyba jest wymiana co 40 tys :)

Jezdzisz dopoki dziala :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam XJ 650. Konstrukcja ramy jest taka sama jak w 750 Seca.Wałek jest zabudowany w lewym ramieniu wahacza i oprócz zmieniania oleju nie robisz nic.

W porównaniu np. do VF 750 w Xj nie odczuwa sie tak reakcji wału na dodawanie/ujmowanie gazu.

Podaj swojego maila,to prześlę Ci skan artykułu z ŚM na temat Xj 650/750.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta VF na ktorej jezdziles miala wyrobiony wielowypust na polaczeniu kolo / wal.

Wynika to z wiekszej mocy i ciezaru tych sprzetow w porownaniu z Seca.

Poza tym niewielu wlascicieli pamieta o smarowaniu tego wielowypustu - w twojej tez warto to robic.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed kilkoma laty mój brat miał XJ750 Seca z 1981 r. :) Jeśli ktoś ingerował w elektrykę w tym modelu to skutki mogą być opłakane. Motór ten posiada "komputerek" który informuje o niedomaganiach. Komputerek ten czasem szfankuje :). Nie jest możliwe dostanie dźwigni hamulca i sprzegła. Oryginalna pompka hamulcowa nadaje się tylko na śmietnik - najlepiej (jeśli oczywiście jest jeszcze stara) jest ją zastąpić inną. AntiDrive można odłączyć bo nic nie daje. Za to do silnika nie można było się przyczepić.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielowypust z dyfra napedzajacy tylne kolo. Zarowno kolo jak i dyfer maja wielowypusty wspolpracujace ze soba i trzeba je smarowac, zeby zadnego z nich nie uszkodzic - bo jak zapewne podejrzewasz nie sa tanie.

Kolega z precli mial ten problem w ST 1100 i taniej wyszlo kupic caly uzywany dyfer niz ta czesc nowa.

A co do postu Frediego to elektryka nie jest taka straszna - ja w swoim GS tez mam komputerek ktory wariuje - mozna go po prostu odlaczyc.

Przednia pompa hamulcowa nie jest najlepiej rozwiazana, ale mozna tam zalozyc cokolwiek o wlasciwym rozmiarze i gra muzyka.

Alternator i skrzynia biegow tez nie sa moze najmocniejsze, ale nie ma rozy bez kolcow.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A no właśnie. Adam dobrze że napisałeś o skrzyni biegów bo ten element wyleciał mi z głowy. Przy 5 tys obr./min 2 bieg wyskakiwał ponieważ wyrobiły się zazębiające się koła. A komputerek można faktycznie odłączyć chociaż lepiej gdyby działał (ach te bajerki :) ).

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No, to fakt, że "bajerki" przydają się...Ehhh ale co poradzić? Ja chyba jednak i tak wolę opierać się na swoich odczuciach. Poza tym taki komputerek informujący chyba zrobiłby ze mnie lenia :oops: Po prostu lepiej jest mieć nawyk regularnie sprawdzać czy wszystko z moto jest ok. Acha, mimo ck - maila posłałem Ci na pv. Dzięki wszystkim za informacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...