zwiecha Opublikowano 16 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2010 Witam, mam taki klopot, moto (rok 93 chlodzony woda i olejem) zaczelo cos delikatnie stukac, bylem u 2 mechanikow i powiedzieli ze to cos z rozrzadem, lancuszek albo napinacz. Po przejazdzce dojezdzajac do skrzyzowania silnik zgasł i nie chcial odpalic odpalilem go na ssaniu i kiepsko sie wkrecal na obroty, nie mial siły, musialem dojechac do domu 3 km, z silnika zaczely wydobywac sie dziwne dzwieki. Co sie mogło stać ?? moze nie pracowal na wszystkie gary??, chcac zdjac fajki ze swiec 2 przewody z nich doslownie wypadly, ale swiece taki sam kolor czyli go nie zalewalo. zdialem pokrywe klawiatury, rozrzad sie nie przestawil, wszystkie znaki sie zgadzaja. Bylbym wdzieczny za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 16 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2010 (edytowane) Może po prostu zawory wyszły bokiem. :biggrin: Z zewnątrz łatwo tego nie dostrzeżesz bo ciasno pod pokrywą jest i mało widać. Ja znalazłem taką właśnie usterkę w 750W `93 kilka dni temu. Moto słabe, nierówno chodziło,problemy z odpalaniem itd. Rozrząd wyglądał OK, gaźniki na stół 4 razy, cyzszczenie, regulacje, kombinacje i nic. Zdjąłem gaźniki, latarką przyświeciłem w kanały dolotowe i kręciłem rozrusznikiem, wtedy ujrzałem że na pierwszym i trzecim cylindrze jeden z zaworów ssących się nie rusza a na czwartym jeden porusza się jakoś chaotycznie. Pokrywa znowu w górę, szukanie, świecenie latarką i jest....goła sprężyna która normalnie powinna być przykryta szklanką popychacza. :eek: Zdjąłem wałki i znalazłem te dwa zawory, trzeci uratowałem gdy powoli się szykował do wyjścia na wcześniejsza emeryturę. Dwie prowadnice zaworów uszkodzone. Jedna szklanka rozsypana w mak. Dwa zawory pogięte i sklepane końcówki. Na tłokach tylko delikatne przetarcia od zaworów. Całe szczęście że kulejącego silnika nie kręciłem zbyt wysoko. Odpaliłem, usłyszałem stuki i palenie na "trzy i pół cylindra" i zgasiłem. Najpierw wykręć wszystkie świece i kluczem 19mm kręć wałem korbowym wyczuwając czy są jakieś opory/blokady w trakcie obrotu. Po tym zmierzyć ciśnienie sprężania. Jeśli wszystko będzie OK to może nie trzeba będzie tak dużo grzebać żeby znaleźć przyczynę. Z tego co zdążyłem się nauczyć o GSXR750/1100W to wiem że głowice w nich lubią się sypać jeśli nie są zadbane. A w PL rzadko który Gixxer jest zadbany, a chyba żaden jest niekatowany. :icon_evil: Silniki 750 i 1100 to prawie takie same silniki. Nie odpalaj tego silnika już. Może jeszcze da się go uratować jeśli stało się to co o czym pisałem wyżej. Jak chcesz kręcić rozrusznikiem to odepnij wtyczki od modułu zapłonowego. Jest to łatwiejsze niż masowanie 4 świec do silnika jednocześnie, a jeśli tego nie zrobisz to możesz uszkodzić moduł. Ale narazie nie kręć rozrusznikiem tylko ręcznie kluczem od strony zapłonu. I zdejmując fajki nie ciągnij za kabel. Podważ fajkę wkrętakiem lub delikatnie złap szczypcami. :banghead: Edytowane 16 Maja 2010 przez qurim Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zwiecha Opublikowano 16 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2010 Dzieki za odp. Sprawa wyglada tak klawiatura na wierzchu, kluczem juz krecilem nie stawia zadnego oporu czyli tloki sie nie podpieraja o zawory, jak krece kluczem to czasami slychac takie cykniecie, moge zrobic 5 obrotow i nic sie nie dzieje a czasami sa takie 2 cykniecia w trakcie 1 obrotu moze to lancuszek nie nachodzi rowno ?? co do fajek to juz rozkminilem ze trzeba podwadzac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 16 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2010 Bez zdejmowania wałków możesz jeszcze sprawdzić luz zaworowy, jeśli któryś zawór się wyhaczył to będziesz miał zerowy luz czyli jego brak. U mnie tak było na trzecim zaworze który dopiero się wybierał na wakacje, wyhaczył się ale siedział na miejscu jakimś cudem. Przed zdjęciem wałków sprawdzałem luzy szukając przyczyny. Ale ciśnienie i tak musisz zmierzyć. Bez tego stoisz w miejscu i nie możesz nic więcej zrobić bo nie wiadomo w którą stronę szukać, no chyba że chcesz rozbierać górę szukając przyczyny, co jest bez sensu. Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zwiecha Opublikowano 16 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2010 Gurim. napisz jakie musi bys sprezanie, jezeli sprezanie bedzie takie same na wszystkich garach to jaka masz koncepcje??? gdzie jest ten modul zaplonowy?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 16 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2010 (edytowane) Dla tego rocznika 1100W ciśnienie powinno być w zakresie 10-15bar mierzone na ciepłym silniku. Na zimnym wyjdzie zawsze mniej ale podanej wartości na zimno nie znam bo tak raczej się nie mierzy sprężania. Ważne jest żeby ciśnienie było w miarę równe na wszystkich cylindrach. Niestety musisz zmierzyć na zimno, to powinno dać jakiś pogląd na sytuację. Jeśli będzie duża różnica pomiędzy cylindrami to niedobrze. A jeśli będzie 0 na którymś to bardzo niedobrze. Pociągnij sobie instrukcję serwisową dla tego motocykla. Przyda się, jeśli jeszcze nie masz. GSX-R1100W `93-98. http://www.blackbears.ru/manual/files/Suzu...vice_Manual.zip Edytowane 16 Maja 2010 przez qurim Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zwiecha Opublikowano 16 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2010 instrukcje mam na kompie, zmierze to wszystko w sobote bo teraz nie ma mnie w domu i musze pozyczyc cisnieniomierze i szczelinomierz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 16 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2010 (edytowane) Mhm. To daj wtedy znać co znalazłeś. Ja jutro wrzucam silnik 750 na stół. Grzebał w nim taki lokalny magik co potrafi spier***ć każdy motocykl, więc nie zaszkodzi zajrzeć na wszystko wewnątrz, skoro góra już zdjęta i silnik opuszczony ze szpilek jest. Wał mi się już nie podoba po zdjęciu cylindrów. Moto już dawno miało latać a coraz więcej kwiatków znajduję. Pewnie wyjdzie na to że pociągnę cały silnik z UK. Na Allegro wisi piękny, czysty silnik 1100 z bardzo małym przebiegiem ale prawie 3k PLN. :eek: Edytowane 16 Maja 2010 przez qurim Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zwiecha Opublikowano 16 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2010 (edytowane) Widzialem ten silnik na allegro tak z ciekawosci wszedlem, no ale ta cena ... powiedz jeszcze gdzie szukac tgo modulu zaplonowego ... ile takie silniki stoja w uk ?? pozdro Edytowane 16 Maja 2010 przez zwiecha Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 16 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2010 Moduł znajdziesz pod prawym boczkiem czyli plastikiem przy siedzeniu. Jest przykręcony do ramy tam. Takie czarne, duże pudełko, są do niego bodajże 2 wtyczki. A w UK silniki są w zbliżonych cenach co w PL, czasem są tańsze, ale z transportem wychodzi i tak sporo. Zaleta jest taka że w UK nie każdy Gixxer był katowany po rzeźnicku więc duża szansa na zdrowy silnik jest. Silniki 1100 są trudne do upolowania w UK bo tam wielu chętnych zawsze na nie jest, są to bardzo fajne silniki do samoróbek i streetfighter`ów, stąd taki popyt. Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zwiecha Opublikowano 18 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2010 Gurim, widze ze sie znasz na tych silnikach, napisalbys czy zeby sie dostac do zebatki na wale tej od rozrządu (chcialbym srawdzic napinacz i slizg) musze wyciagac silnik z ramy i sciagac miske olejową?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 19 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2010 (edytowane) Zębatka na wale jest na jego środku i jest integralną częścią wału, czyli zęby są nacięte na wale korbowym. Od dołu przez miskę i tak niewiele zrobisz bo wał jest dość "daleko" za przegrodami/odlewami nawet gdy się zajrzy od spodu. Miskę da się zdjąć z silnikiem w ramie ale to niewiele pomaga. Edytowane 19 Maja 2010 przez qurim Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toowdie Opublikowano 19 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2010 podstawowe pytanie: paliwo dochodzi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 19 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2010 qurim jak masz rozdzierać silnik od 750 na stole to zrób jakiś foto pamiętnik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zwiecha Opublikowano 19 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2010 (edytowane) Toowdie tak jak pisalem wczesniej nie ma mnie teraz w domu i zbieram info co sie mogło stac bede w czwartek na wieczor to bede grzebał, wczesniej juz mi cos cykalo wiec chcialbym sprawdzic odrazu napinacz skoro mam juz zdjeta pokrywe od klawiatury, stad te pytanie jak sie dostac do zebatki na wale. Gurim to jaki masz pomysl zeby sie dostać do wału i sprawdzic napinacz bez zbednego grzebania i wyciagania niepotrzbnych rzeczy?? Edytowane 19 Maja 2010 przez zwiecha Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.