AvBlack Opublikowano 9 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2010 Witam. Nie bede ukrywał jestem zielony wobec samodzielnych napraw motocykla, dlatego mam małe pytanie dotyczące bardziej juz zamontowanie z powrotem przednego kola, a mianowicie chodzi o to jak dokręcić śrubę osi ? Zrobić to normalnie czyli dokrecic dosyc mocno (na siłe) czy musi byc zachowana jakas odppowiednia proporcja ? Czy siła dokręcenia śruby osi ma wpływ na to czy koło bedzie sie kreciło swobodnie czy moze miec opór ? Pozdrawiam, z góry dziekuje za odpowiedz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toowdie Opublikowano 9 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2010 o ile dobrze pamiętam to u Ciebie jest ok 65NM, nie mam serwisówki pod ręką więc Ci dokładnie nie powiem. Jak nie masz dynamometra to dokręć w miarę mocno ręką Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jimi11 Opublikowano 9 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2010 http://forum.motocyklistow.pl/W-TEMACIE-PO...KLA-t21059.html Polecam ten temat. Podaj rok i model motocykla to napisze Ci jakim momentem dokrecac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bobber Opublikowano 9 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2010 dynamometru pewnie nie masz. proponuje z wyczuciem . przejedz kilka km i prawdz jak trzyma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 10 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2010 Skoro nie masz wiedzy i doświadczenia to możesz łatwo popsuć motocykl. Nawet jak bardzo mocno skręcisz koło to nie powinno mieć oporu w obracaniu się. Ale...jak za mocno skręcisz w zawieszeniu i kole (łożyska) powstaną bardzo duże obciążenia co może być bardzo niebezpieczne. Oś koła nie jest aż tak finezyjna żeby psuć się przy mocnym dokręceniu, ale jest to element bezpośrednio odpowiedzialny za Twoje zdrowie i życie. Mając jako-takie doświadczenie w mechanice powiedziałbym Ci żeby bez dynamomentru skręcić to na "70%". Ale to niewiele Ci mówi zapewne. Zwykły klucz zakładasz, bez żadnych przedłużek, rur czy dźwigni na nim, i skręcasz w miarę mocno, ale nie na chama. Nie skacz na klucz, nie nogą/głową, po prostu ręką ciągnąć klucz w górę. Wiele osi kół ma otworki w które montuje się zawleczki zabezpieczające, nie zapomnij o tym bo to ważne. Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.