Anarch Opublikowano 17 Kwietnia 2004 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2004 witam, mam pare pytanek jak z silnika wyjac i wlozyc lorzyska ( mam taki przyrzad niby do sciagnia lozysk) jak wyjac / wybic sworzen tlokowy, czy mozna zrobic , kupic do tego przyrzad, jak to zrobic? i jak wmontowac nowy i j.w. tulejke na wale z gory dzieki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Idaho Opublikowano 17 Kwietnia 2004 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2004 1) Musisz rozpołowić silnik i ściągnąć łożyska ściągaczem. Jeśli są one mocno sdezelowane i nie masz innego sprzętu to możesz posłużyć sie trzema/dwoma śrubokrętami. Jak będziesz zakładał nowe to nabijaj je przez tulejkę opierającą sie o wewnętrzny pierścien łożyka aby nie uszkodzić kulek. 2) Swożeń najlepiej wycisnąć specjalnym przyżądem, ale jeśli nie masz takiego to musisz usztywnić tłok (zdejmi z niego pierściene aby nie popękały) wsdz jakieś płaskowniki o opszyj je o szpilki tak aby tłok opierał się na nich a nie na korbowodzie (aby go nie uszkodzić) no i metoda młotek i wybijak... ale z rozsądkiem. Jeśli bedzie szło aż tak ciężko to możesz podgrzać tłok i ochłodzić swożel ale wątpie abyś miął az taki problem. Co do montowania to to samo tylko w przeciwnej kolejności. 3)Chodzi ci pewnie o tulejke w główce korbowodu. Musisz ja wycisnąć. Najlepiej zrobić to na prasie... z tym pójdzie ci o tiele trudniej niż z swożniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 19 Kwietnia 2004 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2004 Kilka uwag.Łożyska najlepiej montować do ciepłego kadłuba. A jak kadłub jest nagrzany, łożysko zimne t potrzeba o wiele mniejszej siły a i ryzyko uszkodzenia także. Nie polecam metody wybijanie sworznia młotkiem. Można zrobić sobie bardzo prosty przyrząd. Składający się z długiej śruby nagwintowanej na całej długości ( dwa razy dłuższa niż sworzeń, oraz tulejki o średnicy wewnętrznej większej niż sworzeń.Teraz wyciąganie sworznia odbywa się następująco: usuwasz zabezpieczenia, śrubę przetykasz przez sworzeń na wystającą część śruby nakładasz tulejkę i podkładkę i nakręcasz nakrętkę. Teraz kręcąc nakrętka łeb śruby naciska na sworzeń , a tulejka opiera się o tłok. Sworzeń wchodzi do tej tulejki. Mam nadzieje że to wszystko prosto wytłumaczyłem. Po wciśnięciu tulejki w główce korbowodu trzeba ją jeszcze rozwiercić i wykonać zagniecenia.Tak wiec bez rozwiertaka się nie obejdzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Anarch Opublikowano 22 Kwietnia 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2004 dziekiprzyda sie w najblizszym czasie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.