Skocz do zawartości

pytania łożyska i tłok - pomóżcie ;)


Anarch
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam, mam pare pytanek

 

jak z silnika wyjac i wlozyc lorzyska ( mam taki przyrzad niby do sciagnia lozysk)

 

jak wyjac / wybic sworzen tlokowy, czy mozna zrobic , kupic do tego przyrzad, jak to zrobic?

 

i jak wmontowac nowy

 

i j.w. tulejke na wale

 

z gory dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1) Musisz rozpołowić silnik i ściągnąć łożyska ściągaczem. Jeśli są one mocno sdezelowane i nie masz innego sprzętu to możesz posłużyć sie trzema/dwoma śrubokrętami. Jak będziesz zakładał nowe to nabijaj je przez tulejkę opierającą sie o wewnętrzny pierścien łożyka aby nie uszkodzić kulek.

 

2) Swożeń najlepiej wycisnąć specjalnym przyżądem, ale jeśli nie masz takiego to musisz usztywnić tłok (zdejmi z niego pierściene aby nie popękały) wsdz jakieś płaskowniki o opszyj je o szpilki tak aby tłok opierał się na nich a nie na korbowodzie (aby go nie uszkodzić) no i metoda młotek i wybijak... ale z rozsądkiem. Jeśli bedzie szło aż tak ciężko to możesz podgrzać tłok i ochłodzić swożel ale wątpie abyś miął az taki problem. Co do montowania to to samo tylko w przeciwnej kolejności.

 

3)Chodzi ci pewnie o tulejke w główce korbowodu. Musisz ja wycisnąć. Najlepiej zrobić to na prasie... z tym pójdzie ci o tiele trudniej niż z swożniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilka uwag.

Łożyska najlepiej montować do ciepłego kadłuba. A jak kadłub jest nagrzany, łożysko zimne t potrzeba o wiele mniejszej siły a i ryzyko uszkodzenia także.

 

 

Nie polecam metody wybijanie sworznia młotkiem. Można zrobić sobie bardzo prosty przyrząd. Składający się z długiej śruby nagwintowanej na całej długości ( dwa razy dłuższa niż sworzeń, oraz tulejki o średnicy wewnętrznej większej niż sworzeń.

Teraz wyciąganie sworznia odbywa się następująco: usuwasz zabezpieczenia, śrubę przetykasz przez sworzeń na wystającą część śruby nakładasz tulejkę i podkładkę i nakręcasz nakrętkę. Teraz kręcąc nakrętka łeb śruby naciska na sworzeń , a tulejka opiera się o tłok. Sworzeń wchodzi do tej tulejki. Mam nadzieje że to wszystko prosto wytłumaczyłem.

 

Po wciśnięciu tulejki w główce korbowodu trzeba ją jeszcze rozwiercić i wykonać zagniecenia.

Tak wiec bez rozwiertaka się nie obejdzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...