Skocz do zawartości

napinacz, łańcuszek rozrządu


Rekomendowane odpowiedzi

Nie, nawet mi to do głowy nie przyszło. Urobiła mi się ta górna śruba. Tak na prawdę to nie ja tą śrubę przekręciłem. Łańcuszek jest już wydłużony pewnie już trochę i ma swoje lata. Po prostu znajomy mnie zawiódł, bo nie umiał tego zrobić. Kupiłem od niego ten motocykl. Dał mi gwarancję, że będzie robił jak coś padnie bo ma drugi taki silnik. Podejrzewam, że bez zmiany łańcuszka rozrządu problem nie ustanie. Regulował ten napinacz. Przez jakiś czas łańcuszek nie hałasował jak go odpaliłem za pierwszym razem, kiedy go przywiózł, jak się nagrzał wtedy zaczął stukać tak jak na początku. Przejechałem się z 10 km i troszkę stukanie ucichło. Mam drugiego bardziej zaufanego znajomego. On weźmie go na warsztat i potwierdzi, czy bez zmiany łańcuszka się obejdzie czy nie. Po prostu nie mam takich umiejętności, żeby samemu to zrobić. Mniej więcej wiem co i jak, ale w końcu jak nie umiesz to się lepiej nie bierz sam.

 

p.s. Orientuje się ktoś czy oprócz kupna nowego łańcuszka, trzeba wliczyć w to inne rzeczy? Jakiej firmy najlepiej do tego modelu hondy? Nic innego nie słychać oprócz łańcuszka, a stuka nie miłosiernie

 

Jakiej firmy najlepiej ten łańcuszek? DID ? Czy trzeba oprócz łańcuszka wliczyć inne rzeczy?

Edytowane przez Hondodajny
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, nawet mi to do głowy nie przyszło. Urobiła mi się ta górna śruba. Tak na prawdę to nie ja tą śrubę przekręciłem. Łańcuszek jest już wydłużony pewnie już trochę i ma swoje lata. Po prostu znajomy mnie zawiódł, bo nie umiał tego zrobić. Kupiłem od niego ten motocykl. Dał mi gwarancję, że będzie robił jak coś padnie bo ma drugi taki silnik. Podejrzewam, że bez zmiany łańcuszka rozrządu problem nie ustanie. Regulował ten napinacz. Przez jakiś czas łańcuszek nie hałasował jak go odpaliłem za pierwszym razem, kiedy go przywiózł, jak się nagrzał wtedy zaczął stukać tak jak na początku. Przejechałem się z 10 km i troszkę stukanie ucichło. Mam drugiego bardziej zaufanego znajomego. On weźmie go na warsztat i potwierdzi, czy bez zmiany łańcuszka się obejdzie czy nie. Po prostu nie mam takich umiejętności, żeby samemu to zrobić. Mniej więcej wiem co i jak, ale w końcu jak nie umiesz to się lepiej nie bierz sam.

 

p.s. Orientuje się ktoś czy oprócz kupna nowego łańcuszka, trzeba wliczyć w to inne rzeczy? Jakiej firmy najlepiej do tego modelu hondy? Nic innego nie słychać oprócz łańcuszka, a stuka nie miłosiernie

 

Jakiej firmy najlepiej ten łańcuszek? DID ? Czy trzeba oprócz łańcuszka wliczyć inne rzeczy?

 

Najpierw musisz wymienić tą górną śrubę która mocuje obudowę napinacza do korpusu głowicy.

Następnie zdjąć pokrywę głowicy i zmierzyć ile mm wystaje klin blokujący z napinacza.

Poluzować dolną śrubę napinacza i pokręcić wałem korbowym zgodnie z jego kierunkiem pracy obserwując ten klin. Powinien się trochę wysunąć w górę. ZAblokować dolną śrubą i poskładać wszystko w całość.

Odpalić silnik. Powinien się wyciszyć.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Dziękuje za podpowiedź. Jak to nie pomoże to chyba czas na zmianę łańcuszka.

 

Pozwole sobie podpiac sie do tematu poniewaz mam podobny problem ze swoja CM 400.

Mianowicie zgodnie z instrukcja obslugi naciagnalem lancuch rozrzadu w mojej Hondzie i pojawil sie halas (pukanie, tarcie, szuranie itp.). Zgodnie z zasada dzialania napinacza, po nastawieniu go, lancuch rozrzadu ociera sie o napinacz, ktory pokryty jest swojego rodzaju tworzywem (nie wiem co to jest wiec nie bede strzelal w ciemno), ktore z biegiem lat i kilometrow ktore mijaja, wyciera sie i pojawia sie efekt halasu. Moje pytanie brzmi czy ta czesc napinacza w Hondzie CM 400 mozna wymienic inaczej (latwiej) niz w instrukcji (gdzie pisza ze trzeba zdjac cylindry do tego)?. Czy jak sie zdejmie pokrywe zaworow to wystarczy i da sie wyciagnac ta czesc lub caly napinacz? Czy moze nie mozna tego zrobic bo np jakies bolce, nakretki, sruby albo sprezynki wpadna podczas wyciagania napinacza do dolu silnika? Jak wyglada procedura wymiany napinacza z punktu widzenia mechanika ktory takie moto dostalby na warsztat zeby przeprowadzic taka operacje?

Pozdrawiam i dzieki za wszelkie porady!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...