Skocz do zawartości

Yamaha Royal Venture, wątek użytkowników


maciejka 750
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Marsinus

Chłopaki mam problem - zauważyłem wyciek chłodziwa po zdemontowaniu osłony chłodnicy i filtrów powietrza pod moto pojawiło się parę kropel chłodziwa żółtego koloru, przyszły mrozy więc niczego nie ruszałem, moto stoi sobie w nieużywanej trafostacji w firmie. Przy ostatniej wizycie w tym tygodniu zauważyłem zwiększony wyciek. Miejsce wycieku zaznaczyłem na obrazkach na żółto (obrazki poglądowe ściągnięte z netu). Co dziwne większy wyciek jest z prawej strony, choć motocykl jest pochylony w lewo.

Zastanawiam się jak się dobrać do przewodów mam nadzieję, że to one są przyczyną. Wyciek jest spod osłony zaznaczonej zieloną strzałką ale żeby to rozebrać muszę zdjąć "wspornik"(?) zaznaczony czerwoną strzałką, a żeby z kolei do niego się dobrać (śrub w górnej części) to chyba będę musiał zdjąć zbiornik. Dodam, że w trakcie normalnej eksploatacji w sezonie nigdzie nie było ani kropelki, motocykl od listopada tak jak go wstawiłem stoi nieodpalany, a tu nagle taki samoczynny wyciek chłodziwa nie wiadomo skąd. Macie jakieś pomysły?

post-54668-0-16723300-1330115632.jpg

post-54668-0-64179300-1330115658.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym nic nie dolewał, już raz tak sobie załatwiłem układ chłodzący, tyle, że w autku.

To pół środek i ma konsekwencje...

Jak dla mnie obserwuj, bo faktycznie jak dostanie temperatury, to się może uszczelnić, jeżeli to nie pomorze to czeka Cię niemiła robota ;(

Jest wypadek, auto w rowie, Lekarz udziela pomocy rannym, Policja zabezpiecza miejsce zdarzenia, Straż Pożarna neutralizuje wycieki, a po pól godziny przyjeżdżają dzielni Strażnicy ze Straży Miejskiej i wypisują mandat za parkowanie na trawie…

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wow!! troszkę namieszałeś, ale zapytam czy w układzie chłodzenia masz płyn koloru żółtego ? z obrazków zrozumiałem że wyciek jest spod cylindra (uszczelka) bo tam nie ma przewodów z układu chłodzenia. Nim ściągniesz stabilizator głowicy i upewnij się że to jest płyn z układu chłodzenia, a nie cieknący dach. Wpierw zrób tak jak napisał ar2r odpal i dokładnie zlokalizuj ewentualny wyciek. Dokładnie wszystko obejrzyj. Ja miałem wyciek ze zbiorniczka płynu hamulcowego tylnego hamulca i sączyło się po przewodzie na osłone silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam zielony płyn w układzie chłodzenia i faktycznie od hamulca są dwa zbiorniczki z żółtym płynem :)

Jest wypadek, auto w rowie, Lekarz udziela pomocy rannym, Policja zabezpiecza miejsce zdarzenia, Straż Pożarna neutralizuje wycieki, a po pól godziny przyjeżdżają dzielni Strażnicy ze Straży Miejskiej i wypisują mandat za parkowanie na trawie…

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakładamy rowniez, że masz niezamarzajacy przy mrozach które byly, płyn ???

Ewentualnie, w tym miejscu w którym sprzet stoi nie było mrozu.

Ja tez mialem zielony płyn, którego troche zlałem do słoiczka i wsadzilem do zamrazarki. Przy minus 18tu zrobila siekasza, więc w listopadzie go wymieniłem, przy tych mrozach ktore byly (minus 25) musialo by mi coś rozmrozic w ukladzie chlodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Marsinus

Płyn chyba rzeczywiście bardziej zielonkawy niż żółty - moja wina. Z tego co widziałem na schematach to niby tamtędy - pod tymi wszystkimi osłonami cylindrów mają iść przewody od chłodzenia więc mam nadzieję, że to będzie "tylko" sprawa skruszałego węża albo zacisku bo jak nie to :banghead:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...filtr wymieniam co 6000 zł...

 

Sorry, ale mnie na to nie stać :biggrin:

 

Na schemacie widać że gumowe węże są ponad silnikiem.

uklad%20chlodzenia.jpg

 

Marsinus - kiedy dolewałeś płynu do układu? Teoretycznie, na samej górze, nad miejscem które wskazałeś jako wyciek, jest rurka przelewu. Może tamtędy płyn się wydostał a Ty go po prostu teraz zauważyłeś. Jeśli w miejscu garażowania nie było mrozu to sam płyn nie wyciekł. Przyczyna musi być prozaiczna. Bo jeśli Twój motocykl popsuł się na postoju to ja takiego motóra nie chcę :wink:

--

pozdrawiam

Artur Wojtkowski

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Marsinus

Artur żebyś wiedział, że na postoju :( i niczego nie tykałem, niczego nie dolewałem. Moto przez całą jesień stało sobie spokojnie i odpoczywało na urodziny w listopadzie dostałem zestaw kluczy i zacząłem ich używać, zdjąłem osłonę chłodnicy, żeby dobrać się do filtrów powietrza, posprawdzałem luzy na kierownicy dociągnąłem parę śrub i patrzę, a tu zielonożółta plamka na podłodze. Zlokalizowałem trasę, jaką ciekł sobie płyn i pokazałem na zdjęciach. Nie tykałem niczego od tego czasu. Poszedłem w odwiedziny po mrozach i wyciek postępuje :banghead: Nie chcę się na nic nakręcać, dziś kupiłem podnośnik śrubowy więc w przyszłym tygodniu mam zamiar się zająć tym problemem. Ale pewne obawy mam oby to nie było nic poważnego :ohmy:

Edytowane przez Marsinus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze wzialbym troche plynu i podjechal tam gdzie robia wymiane oleju zeby sprawdzili jaka jest temperatura zamarzania. To Ci odpowie prawie na wszystkie pytania. A mozliwe ze w trafo tak spadla temperatura?

--

pozdrawiam

Artur Wojtkowski

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Marsinus

W trafo temp jak na zewnątrz może ciut cieplej, jak było -20 kumpel, który też tam moto trzyma był zerknąć widział wyciek i nawet sprawdzał ale płyn na posadzce nie był zamarznięty pomimo mrozu. Pierwszy wyciek zresztą był przed siarczystymi mrozami jak temp była około 5-7 stopni. Najdziwniejsze było to że nastąpił samoczynnie bez pracy silnika czy jakichkolwiek innych działań. OK widać nikt inny nie miał z takim przypadkiem do czynienia więc bez sprawdzenia nic nie wymyślimy. Dam znać co odkryłem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, wczoraj zauważyłem brak śruby w miejscu pod podnóżkiem pasażera. Zdjęcie zapożyczyłem z allegro. Trochę jest tam dziura jakby przekoszona i nie mogę sobie z tym poradzić. Nic nie pasuję.

Mam prośbę jakby ktoś mógł podać dokładny wymiar śruby oraz czy jest tam gwint, czy trzeba dać od wewnątrz nakrętkę?

Pzdr

Cholera, nie wiem jak dodać zdjęcie?

post-39500-0-80289900-1330248462_thumb.jpg

Edytowane przez harbuz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. wcześniej jezdziłem dragiem 1100,od listopada 2011 mam venturkę 2007r,sprowadzoną z usa.Od lisytopada do chwili obecnej zgromadziłem bardzo dużo info na temat tej GODZILLI.także na ilę mogę służę pomocą w zakresie ventury i draga.Manuale, katalogiczęści ceny części w usa-hurtownia yamahy itd...sposób sprowadzania ich z usa oraz aktualne promocje cenowe....Piszcie a wam odpowiem...Pozdro!

 

Też nie wiem jak dodać zdjęcie,bo bym wysłał ci fotkę śruby

 

Czy ta śruba jest widoczna na mojej fotce?post-59861-0-28079400-1330251075_thumb.jpg

 

Może na tym schemacie znajdziesz tę śrubę

post-59861-0-31329000-1330251393_thumb.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...