Skocz do zawartości

Kawasaki EN 500 (GPZ 500)


HellSheep
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

mam następujące pytanie. Mianowicie w mojej Kawie słychać z górnej połowy silnika metaliczne stuki. Na wolnych obrotach co jakiś czas, szczególnie po przechyleniu moto na lewą stronę, ale nasilają się po dodaniu gazu. Po majówce będę przepoławiał silnik by wymienić łożysko koła pasa napędowego, ale to stukanie zaczęło mnie intrygować i nie wiem czy nie rozbierać całego silnika jeśli to coś poważnego. Ma ktoś jakieś przypuszczenia co to może być? Dodam, że rozrząd był w zeszłym roku wymieniany (ma jakiś 1000km przebiegu max). Z góry dzięki za odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo zawory albo rozrząd. (ale zakładam, że przy wymianie rozrządu była przeprowadzana regulacja, więc nie powinny się tak szybko rozjechać te zawory)

Może napinacz się zawiesił, albo łańcuch był jakiś felerny.

Albo zakup stetoskop i się przysłuchaj, czy grzechocze jak łańcuch, czy raczej klepie jak zawory, albo podjedź na jakiś serwis, tam od ręki ktoś Ci powie, i za gratis. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łańcuch był oryginalny taki jak od nowości wkładają wiec raczej nie to:p Więc może rzeczywiście zawory (mam nadzieje). Dźwięk jest taki jak by ktoś czymś ciężkim metalowym uderzał w metal i jest to w górnej części silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bzdura. Luz zaworowy w tym motocyklu sie nie zwieksza tylko skraca. Kolektory szczelne? Moze byc tez napinacz rozrzadu.

Ps. Czasami dzwiek tak sie rozchodzi ze nie mozna dojsc z ktorej czesci sie wydobywa. Rownie dobrze mogly sie odkrelic magnesy z kola magnesowego i tak sie roznosi. Nie napisales ktory to rok i silnik. W tym po 94r poprawiono kolo.

Edytowane przez jimi11
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jesteś pewien, że to gra coś w silniku? Może od wibracji jakaś część zewnętrzna moto stuka. Na silnikach się nie znam, ale kiedys w er5 tez mi coś strasznie dzwoniło, a po dokładnych oględzinach okazało się, że to część przy tylnym podnóżku tak dawała, bo wytarła się gumowa podkładka, a ewidentnie było słychać że to z silnika :banghead:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik to 500, ten sam co w gpz 500 i en 500 a rocznik '91. Sprawdziłem dokładnie, to na pewno coś w silniku. No nic, zapytam po majówce kogoś na miejscu to dokładniej może stwierdzi. Dzięki za zainteresowanie i odpowiedzi, jeśli ktoś będzie miał jeszcze jakieś przypuszczenia to piszcie:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik to 500, ten sam co w gpz 500 i en 500 a rocznik '91.

 

Wiem ktory silnik tylko w zaleznosci od rocznika lubily sie sypac magnesy w kole magnesowym. Proponuje odkrecic lewy dekiel i zajrzec.

 

sprawdz napinacz łańcucha, czasami się blokują napinając łańcuch zbyt mocno.

 

Na pewno?

Edytowane przez jimi11
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno?

 

eeee, niewiem czy na pewno, skąd niby miałbym wiedzieć, że na pewno?

takie mam przypuszczenie, a tak się składa że znam trochę ten silnik :wink:

napinacz wychodzi do końca przy np ostrym hamowaniu silnikiem, kiedy schodzimy do jedynki

utrzymujac obroto około czerwonego, a puzniej powinien lekko ''wyluzować''

jednak niezawsze wyluzuje zwłaszcza kiedy łancuch jest już naciągnięty, a napinacz na końcu

regulacji.

pozatym problem może być zupełnie inny, jednak moja sugestia warta sprawdzenia, tak myślę,

to tylko moje zdanie, :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będę może jutro dawał do mechanika, ostatnio czasu nie miałem:/ Ale wydaje mi się, że to raczej nie kosz sprzęgłowy, co prawda ma tendencje do drgania i go słychać ale raczej by tak nie uderzał. Na pewno dam znać jak już będę wiedział na 100%. Dzięki za zainteresowanie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oto co dolega mojej Kawie:

Poodklejane magnesy koła magnesowego

Zjechane łożysko koła tylnego

Starte zęby przedniego koła pasa napędowego

Łożysko przedniego koła pasa napędowego

(mam nadzieje że nic więcej nie dojdzie)

 

Ktoś wie jakie mogą być koszty części? Jedyne co znalazłem na aukcjach to regeneracja koła magnesowego (200zł + 50zł za każdy zniszczony magnes a jest ich tam 6)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...