HellSheep Opublikowano 29 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2010 Witam, mam następujące pytanie. Mianowicie w mojej Kawie słychać z górnej połowy silnika metaliczne stuki. Na wolnych obrotach co jakiś czas, szczególnie po przechyleniu moto na lewą stronę, ale nasilają się po dodaniu gazu. Po majówce będę przepoławiał silnik by wymienić łożysko koła pasa napędowego, ale to stukanie zaczęło mnie intrygować i nie wiem czy nie rozbierać całego silnika jeśli to coś poważnego. Ma ktoś jakieś przypuszczenia co to może być? Dodam, że rozrząd był w zeszłym roku wymieniany (ma jakiś 1000km przebiegu max). Z góry dzięki za odpowiedź. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
diesel20 Opublikowano 29 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2010 (edytowane) jak w górnej czesci to zawory ci graja.....kiedy miales robiona regulacje? propunuje Ci uporaj sie z tym szybko bo mozesz miec wieksze problemy pzdr Edytowane 29 Kwietnia 2010 przez diesel20 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ElwisDB Opublikowano 29 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2010 Albo zawory albo rozrząd. (ale zakładam, że przy wymianie rozrządu była przeprowadzana regulacja, więc nie powinny się tak szybko rozjechać te zawory) Może napinacz się zawiesił, albo łańcuch był jakiś felerny. Albo zakup stetoskop i się przysłuchaj, czy grzechocze jak łańcuch, czy raczej klepie jak zawory, albo podjedź na jakiś serwis, tam od ręki ktoś Ci powie, i za gratis. :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HellSheep Opublikowano 29 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2010 Łańcuch był oryginalny taki jak od nowości wkładają wiec raczej nie to:p Więc może rzeczywiście zawory (mam nadzieje). Dźwięk jest taki jak by ktoś czymś ciężkim metalowym uderzał w metal i jest to w górnej części silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jimi11 Opublikowano 29 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2010 (edytowane) Bzdura. Luz zaworowy w tym motocyklu sie nie zwieksza tylko skraca. Kolektory szczelne? Moze byc tez napinacz rozrzadu. Ps. Czasami dzwiek tak sie rozchodzi ze nie mozna dojsc z ktorej czesci sie wydobywa. Rownie dobrze mogly sie odkrelic magnesy z kola magnesowego i tak sie roznosi. Nie napisales ktory to rok i silnik. W tym po 94r poprawiono kolo. Edytowane 29 Kwietnia 2010 przez jimi11 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bob-ER5 Opublikowano 29 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2010 A jesteś pewien, że to gra coś w silniku? Może od wibracji jakaś część zewnętrzna moto stuka. Na silnikach się nie znam, ale kiedys w er5 tez mi coś strasznie dzwoniło, a po dokładnych oględzinach okazało się, że to część przy tylnym podnóżku tak dawała, bo wytarła się gumowa podkładka, a ewidentnie było słychać że to z silnika :banghead: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HellSheep Opublikowano 29 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2010 Silnik to 500, ten sam co w gpz 500 i en 500 a rocznik '91. Sprawdziłem dokładnie, to na pewno coś w silniku. No nic, zapytam po majówce kogoś na miejscu to dokładniej może stwierdzi. Dzięki za zainteresowanie i odpowiedzi, jeśli ktoś będzie miał jeszcze jakieś przypuszczenia to piszcie:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jimi11 Opublikowano 29 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2010 (edytowane) Silnik to 500, ten sam co w gpz 500 i en 500 a rocznik '91. Wiem ktory silnik tylko w zaleznosci od rocznika lubily sie sypac magnesy w kole magnesowym. Proponuje odkrecic lewy dekiel i zajrzec. sprawdz napinacz łańcucha, czasami się blokują napinając łańcuch zbyt mocno. Na pewno? Edytowane 29 Kwietnia 2010 przez jimi11 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bikerider Opublikowano 30 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2010 Na pewno? eeee, niewiem czy na pewno, skąd niby miałbym wiedzieć, że na pewno? takie mam przypuszczenie, a tak się składa że znam trochę ten silnik :wink: napinacz wychodzi do końca przy np ostrym hamowaniu silnikiem, kiedy schodzimy do jedynki utrzymujac obroto około czerwonego, a puzniej powinien lekko ''wyluzować'' jednak niezawsze wyluzuje zwłaszcza kiedy łancuch jest już naciągnięty, a napinacz na końcu regulacji. pozatym problem może być zupełnie inny, jednak moja sugestia warta sprawdzenia, tak myślę, to tylko moje zdanie, :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jimi11 Opublikowano 30 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2010 eeee, niewiem czy na pewno, skąd niby miałbym wiedzieć, że na pewno? Bo piszesz tu :D Napinacz jest na zasadzie zapadek - nie ma mozliwosci zeby poluzowal w trakcie jazdy. Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bikerider Opublikowano 1 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2010 ? raczej można by powiedzieć w kształcie wrzeciona które jest ''sterowane'' poprzez sprężynkę. no ale zostawmy dyskusję między nami, bo robi się OT, może kolega się odezwie i powie czy coś zdiagnozował? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HellSheep Opublikowano 4 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2010 Będę może jutro dawał do mechanika, ostatnio czasu nie miałem:/ Ale wydaje mi się, że to raczej nie kosz sprzęgłowy, co prawda ma tendencje do drgania i go słychać ale raczej by tak nie uderzał. Na pewno dam znać jak już będę wiedział na 100%. Dzięki za zainteresowanie :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jimi11 Opublikowano 4 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2010 Lewy dekiel. Nie prawy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HellSheep Opublikowano 10 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2010 Oto co dolega mojej Kawie: Poodklejane magnesy koła magnesowego Zjechane łożysko koła tylnego Starte zęby przedniego koła pasa napędowego Łożysko przedniego koła pasa napędowego (mam nadzieje że nic więcej nie dojdzie) Ktoś wie jakie mogą być koszty części? Jedyne co znalazłem na aukcjach to regeneracja koła magnesowego (200zł + 50zł za każdy zniszczony magnes a jest ich tam 6) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szynszyll Opublikowano 10 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2010 ceny w ju-es http://www.bikebandit.com/houseofmotorcycl...00a5-us/o/m4515 magnesy albo regeneruj albo szukaj uzywki na ebayu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.