Skocz do zawartości

Honda Shadow VT750C


kamyk153
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Nie chodzi mi o jazdę po kamieniach :) Kto zna okolice Salmopolu albo drogi z Wisły do Istebnej ten wie co mam na myśli.
Nie chce nic większego, jak będę chciał zmienić za kilka lat to się rozejrzę, 1100 dla kompletnie początkującego - jak ja, to średni pomysł :)

Trochę zwiększył mi się budżet: 17 000 na motocykl. Czy szukać modeli z wtryskiem czy na gaźniku ? Od którego rocznika był montowany ABS ?
Wiele ofert na allegro to motory z USA, brać je pod uwagę czy to rozbitki ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podoba Ci się ?, masz na to kasę teraz ? .1 moto ? nawet motorowerem nie jeździłeś wcześniej? 750 jest prosta jak budowa cepa , niema co się zepsuć , kupuj i zaczynaj jazdę , każda większa pojemność na początek to większe ryzyko uślizgu koła , położenia moto na parkingu , czy na stacji benzynowej przy manewrowaniu ,większa bezwładność przy winklach i hamowaniu , 750 bardzo dobry wybór na poczatek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy motocykl przed zakupem wypadałoby zobaczyć. Więc lepiej oglądaj z kimś kto się zna. Teraz takie czasy ze najładniejszy motocykl może się okazać największym bublem. Nie trudno teraz nadziać się na ulepa.

Ja miałam gaźnika. Wszystko super. Zawsze będę wychwalać ten motocykl ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

As Kier, o co chodzi z tą wagą moto na parkingu?

 

proste: jak się przechyli 220 kg, to jeszcze masz szansę podeprzeć. ale jeśli to będzie 260 i więcej, to już będzie kłopot. a początkującemu trudno wyczuć położenie równowagi całego tego żelastwa. po drugie pamiętaj, że motocykl (prawie żaden) nie ma biegu wstecznego; jak zaparkujesz do krawężnika, ogrodzenia - potem musisz na butach cofnąć. to też bywa problematyczne na mniej stabilnym podłożu lub spadku terenu. większość tego typu problemów rozwiązuje się z czasem sama, kiedy kierowca nabiera doświadczenia, dlatego warto zaczynać od lżeszych maszyn

jsz

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

IMHO nie ma żadnej, albo jest symboliczna - znacznie więcej zależy od umiejętności obsługi manetki i/ lub stylu jazdy (oraz np. terenu), niż pojemności. jak zaczynałem jeździć usłyszałem, że wszystkie japonie palą 6 litrów, i to w dużej mierze jest prawda - 5-6, mniej na prostych gładkich drogach, więcej w górkach itp.

co do wagi mnie 40kg robiło różnicę, zwłaszcza póki nie przywykłem. potem już faktycznie niewielką. większą - komplet kufrów z bagażami, bo na dodatek jest wysoko. ALE chyba mniejszy "wstyd" jeździć 600 czy 750, niż położyć na byle parkingu 1100 tylko z braku umiejętności

jsz

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to przede mną nie lada wyzwanie. Na swój pierwszy moto nabyłem Fat Boya. Waży sporo ponad 300 kg, więc może być ciekawie... Co prawda podchodzę do niego z dużą rezerwą, ale zdaję sobie sprawę, że wyzwanie jest nie byle jakie. :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłam VT750, która ważyła ok 220kg (plus jescze obładowane sakwy), teraz jeżdżę motocyklem właśnie ok 40kg cięższym i różnica jest ogromna. Co prawda inny środek ciężkości, ale jak mi się VT przewróciło to jakoś się dało podnieść. Ale jak MT się wyłożyło to we 3 osoby podnosiliśmy. Także lepiej zostań przy swoim i bierz 750. Bo to tak można w kółko, jak sobie dasz rade z 750 to ogarniesz 110... jak ogarniesz 110 to lepiej 1300... jak dasz radę z 1300 to najlepiej 1500 czy 1800...

VT 750 jest cudownym motocyklem na początki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

VT-1100 waga moc spalanie wysokość siedzenia

85-86 245kg 78KM 4,5-9,5l/100 750mm

87-90 i 92-96 242 68 5,6-9,5 660!!!

SPIRIT 97-07 251 60 ? 730

C3 AERO 98-02 279 52 ? 725

ACE 98-01 284 ? ? 730

 

Jeżeli chodzi o spalanie:

kolega ma Spirita i pali mu 5,5-6,6l/100 raz na spacerku spalił mu 4,5l/100 - nie szalał

C3 - znam dwie osoby. Mniej niż 5,5 nie ma szans.

Żaden moto nie grzeszy mocą. Model 85-86 dysponuje ją dopiero przy 6,5 tyś obrotów. więc trzeba trochę przygazować. Ja kupiłem VT 800 i tak jak większość bałem się 1100. Doświadczeni koledzy mówili nie bój się. Po trzech miesiącach jazdy wiedziałem, że dałbym radę. Mocy mi nie brakuje (61,5KM), waga 228kg, wysokość siedzenia 710 mm, zużycie 3,7-11l Brakuje piątego biegu, więc powyżej 130 km/h pali jak smok. Przy średniej prędkości 90 spalanie w trasię około 4,5l/100

 

Jednak jest to model z 88 roku i wyprodukowano go 4920 sztuk. Trudno wygrzebać dobry egzemplarz.

Chcesz 750? Boisz się 1100? Kup 750! Banan gwarantowany!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...