Skocz do zawartości

Inna zębatka w ETZ 251


Gwoździu
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Nie pytam "czy wzrosna" ? tylko o ile :lol: , skoro zmienia sie przełożenie to muszą wzrosnąc obroty. teraz 110km/h to 5000rpm. Jesli dam mniej zabkow z przodu, to przy tej samej predkosc bede mial wyzsze obroty.

 

Chodzi mi o doświadczenia kogoś kto taki zabieg wykonał. Jak sprawuje sie moto po tych zmianach.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obroty wzrosna na pewno ale nie bedzie to jakas duza wartosc. A moto bedzie troche bardziej dynamiczne, latwiej wchodzic na obroty. Jak wiesz ze duzo bedziesz jezdzil z pasazerem-ka to mozesz takie cos zrobic. Spalanie moze wzrosnac ale niekoniecznie bo bedziesz mogl wiecej jezdzic na 5 biegu a tak to silnik byl by przeciazony albo jezdzil bys na nizszych biegach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przełożyłem w etz 250 zebatkę o 1 ząbek mniejszą. Różnica jest kololsalna - przy 70 już spoko mozna wrzucić 5., prędkość na poszczególnych biegach przy takich samych obrotach spadła o 5-7 km/h, spalanie właściwie takie samo, zupelny luz jeśli chodzi o wyprzedzanie przy 75-80 km/h na 5., 0 redukcji, pod górkę żwawo przyspiesza. Minusem jest to, ze 1. jest teraz dość krótka (ale można ruszac z 2. :mrgreen: )

W etz 250 przy 90 km/h jest teraz 4000rpm, nie wiem jak to bedzie w 251, bo tam przy takiej samej prędkości obroty są wyższe o jakieś 150rpm.

Ogólnie myslę, ze taka zmiana to dobry biznes - moto jest bardziej "przyjazne" :clap: nie musze cisnąć (za tym nie przepadam).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj przetestowałem MZ 251 na zębatce przedniej 19z i mam takie wnioski

 

PLUSY

- zajebiste przyspieszenie

- nie trzeba tak mieszać biegami

- piąty bieg można spokojnie włączyć przy 60 i silnik dalej ciągnie

MINUSY

- bardzo krótki pierwszy bieg

- wyraźny spadek prędkości max

- na piątym biegu silnik ciągnie do 100km/h i osiąga 5500 obr/min

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gwoździu powiedzmi z jakiej kó... racji mają Ci obroty wzrosnąć? Jak dasz 10 zębów to do 20 tysięcy jak wyścgowe Ducati Ci dojdzie?

 

Gwoździu dobrze Ci napisał, a Ty nawet tego przekleństwa poprawnie nie umiesz napisać... Jemu nie chodzi o obroty maksymalne, jakie w ogóle silnik osiągnie, tylko obroty z jakimi silnik będzie pracował na danym biegu przy tej samej prędkości jazdy. Inaczej: z większą zębatką jedziesz na piątym biegu z prędkościa np 90 km/h, silnik pracuje wtedy z jakąś prędkością obrotową. Zmieniasz zębatkę na mniejszą i sprawdzasz o ile wzrosną obroty silnika przy jeździe na piątce z taką samą prędkością 90 km/h.

Ja niedawno zmieniłem zębatkę z 20-zębowej na 18-zębową. Na większej przy 4 tys obr/min na piątce miałem równo 100 km/h, teraz na tym samym biegu przy tych samych 4 tys obr/min mam równo 90 km/h. Wniosek: każdy ząbek mniej to spadek prędkości o ok. 5 km/h przy tych samych obrotach. Zauważyłem natomiast, co mnie zaskoczyło, wyraźny spadek zużycia paliwa (myślałem, że będzie na odwrót). Przedtem paliła w trasie ok 4 - 4,3, teraz po pierwszej kontroli wyszło mi 3,56. Prawdopodobnie z uwagi na krótsze biegi wcześniej wrzucana piątka powoduje zmniejszenie spalania. Zobaczę jak będzie dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...