Gwoździu Opublikowano 14 Kwietnia 2004 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2004 Witam! Słyszalem, że zmiana przedniego koła łańcuchowego na mniejsze o jeden ząb, ułatwia jazde w 2 os. (to oczywiste :clap: ), ale o ile wzrastają obroty np. przy 100 km/h ? Jaki to ma wpływ na spalanie? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NAZI Opublikowano 14 Kwietnia 2004 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2004 Moim zdaniem to obroty nie wzrosną tylko prędkośćmax. zmaleje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gwoździu Opublikowano 14 Kwietnia 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2004 Nie pytam "czy wzrosna" ? tylko o ile :lol: , skoro zmienia sie przełożenie to muszą wzrosnąc obroty. teraz 110km/h to 5000rpm. Jesli dam mniej zabkow z przodu, to przy tej samej predkosc bede mial wyzsze obroty. Chodzi mi o doświadczenia kogoś kto taki zabieg wykonał. Jak sprawuje sie moto po tych zmianach. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kropelka_350 Opublikowano 14 Kwietnia 2004 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2004 Obroty wzrosna na pewno ale nie bedzie to jakas duza wartosc. A moto bedzie troche bardziej dynamiczne, latwiej wchodzic na obroty. Jak wiesz ze duzo bedziesz jezdzil z pasazerem-ka to mozesz takie cos zrobic. Spalanie moze wzrosnac ale niekoniecznie bo bedziesz mogl wiecej jezdzic na 5 biegu a tak to silnik byl by przeciazony albo jezdzil bys na nizszych biegach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PeterS Opublikowano 15 Kwietnia 2004 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2004 Przełożyłem w etz 250 zebatkę o 1 ząbek mniejszą. Różnica jest kololsalna - przy 70 już spoko mozna wrzucić 5., prędkość na poszczególnych biegach przy takich samych obrotach spadła o 5-7 km/h, spalanie właściwie takie samo, zupelny luz jeśli chodzi o wyprzedzanie przy 75-80 km/h na 5., 0 redukcji, pod górkę żwawo przyspiesza. Minusem jest to, ze 1. jest teraz dość krótka (ale można ruszac z 2. :mrgreen: )W etz 250 przy 90 km/h jest teraz 4000rpm, nie wiem jak to bedzie w 251, bo tam przy takiej samej prędkości obroty są wyższe o jakieś 150rpm.Ogólnie myslę, ze taka zmiana to dobry biznes - moto jest bardziej "przyjazne" :clap: nie musze cisnąć (za tym nie przepadam). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Łukasz Kozik Opublikowano 15 Kwietnia 2004 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2004 Hmm...Jezdzilem swojego czasu raz na takiej raz na takiej zebatce i zdecydowanie wole ta 21 zebow. Mysle ze przyspieszenie i tak jest OK a zato V-max nie spada. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ares Opublikowano 16 Kwietnia 2004 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2004 Dzisiaj przetestowałem MZ 251 na zębatce przedniej 19z i mam takie wnioski PLUSY- zajebiste przyspieszenie - nie trzeba tak mieszać biegami - piąty bieg można spokojnie włączyć przy 60 i silnik dalej ciągnieMINUSY- bardzo krótki pierwszy bieg- wyraźny spadek prędkości max - na piątym biegu silnik ciągnie do 100km/h i osiąga 5500 obr/min Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NAZI Opublikowano 16 Kwietnia 2004 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2004 Gwoździu powiedzmi z jakiej kó... racji mają Ci obroty wzrosnąć? Jak dasz 10 zębów to do 20 tysięcy jak wyścgowe Ducati Ci dojdzie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gwoździu Opublikowano 18 Kwietnia 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2004 O taka odpowiedz mi chodzilo + i - :) DZIEKI NAZI wybacz ale nie bardzo czaje o co Ci chodzi z tymi obrotami :| Skoro przed zmiana zebatki przy 110km/h bylo 5000rpm , a po zmianie ARES ma 5500rpm przy 100 km/h to obroty wzrosly :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zbyhoo Opublikowano 18 Kwietnia 2004 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2004 Gwoździu powiedzmi z jakiej kó... racji mają Ci obroty wzrosnąć? Jak dasz 10 zębów to do 20 tysięcy jak wyścgowe Ducati Ci dojdzie? Gwoździu dobrze Ci napisał, a Ty nawet tego przekleństwa poprawnie nie umiesz napisać... Jemu nie chodzi o obroty maksymalne, jakie w ogóle silnik osiągnie, tylko obroty z jakimi silnik będzie pracował na danym biegu przy tej samej prędkości jazdy. Inaczej: z większą zębatką jedziesz na piątym biegu z prędkościa np 90 km/h, silnik pracuje wtedy z jakąś prędkością obrotową. Zmieniasz zębatkę na mniejszą i sprawdzasz o ile wzrosną obroty silnika przy jeździe na piątce z taką samą prędkością 90 km/h. Ja niedawno zmieniłem zębatkę z 20-zębowej na 18-zębową. Na większej przy 4 tys obr/min na piątce miałem równo 100 km/h, teraz na tym samym biegu przy tych samych 4 tys obr/min mam równo 90 km/h. Wniosek: każdy ząbek mniej to spadek prędkości o ok. 5 km/h przy tych samych obrotach. Zauważyłem natomiast, co mnie zaskoczyło, wyraźny spadek zużycia paliwa (myślałem, że będzie na odwrót). Przedtem paliła w trasie ok 4 - 4,3, teraz po pierwszej kontroli wyszło mi 3,56. Prawdopodobnie z uwagi na krótsze biegi wcześniej wrzucana piątka powoduje zmniejszenie spalania. Zobaczę jak będzie dalej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NAZI Opublikowano 18 Kwietnia 2004 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2004 Zbyhoo dzięki za wytłumaczenie i sorki. Faktycznie myślałem o obrotach maksymalnych. Jeszcze raz dzięki i pozdrowienia dla Wszystkich. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.