Skocz do zawartości

Czy warto kupowac starsze moto?


Rekomendowane odpowiedzi

Ja bym się skłonił w kierunku nieco bardziej usportowionego GPZ500 z 60KM. Przez pierwsze kilometry trzeba by było trochę bardziej uważać, ale na dłuższą metę będzie to lepszy motocykl turystyczny niż GS500. Zwierzak opowiadał mi, że (chyba z Wrocławia) jechał w dwa GSy do W-wy z prędkością 150 (metrów na godzinę - to dla tych którzy czytają forum służbowo :mrgreen: ). Biorąc pod uwagę, że jest to sprzęt nieosłonięty, jest to dla mnie niezły osiąg.

 

Jeśli już jednak wczodzić w rejony GS500... na myśl przychodzi mi CB500 Hondy. Mocniejsza od GSa, przypuszczam też, że nieco lepsza technicznie.

 

Napisz nam King jakie masz preferencje co do pozycji w siodle, braku/obecności owiewki, przyspieszeń, turystyki itd. Opisz po prostu czego oczekiwałbyś od swojego motocykla. Pomimo że są podobne, różnią się szczegółami, które troszkę rozgraniczają je umożliwiając różne zastosowania oprócz samej nauki jazdy i oswajania się.

 

No jeszcze kwestia ceny. Za kwotę którą wymieniłeś da się znaleźć CB450S a za ciut więcej GPZ500. Jeśli poczekasz rok i dozbierasz do poziomu 7000 masz już GS500 i CB500. To jest temat rzeka :clap: Pisz śmiało i wszystko obgadamy. Odezwąsięjeszcze posiadacze konkretnych sprzęciorów i dowiesz się wszystkiego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki embe :-)

czego szukam? hmm... szukam czegos do turystyki, lubie podrozowac, wybredny nie jestem, mam 187cm wzrostu wiec sprzet nie moze byc za maly, chciaz z drugiej strony jezdze na MZ251 i na dyskomfort nie nazekam, raczej gustuje w moto bez owiewek jednak zdaje sobie sprawe z tego jak wazna funkcje pelni owiewka wiec lepiej jak bedzie. tak jak wspomnialem wczesniej chcialbym miec moto ktore nie bylo by zbyt drogie w utrzymaniu (chodzi o czesci zamienne), nigdy nie mialem japonca wiec w sumie nie orientuje sie ile mniej wiecej kosztuja czesci do danych egzemplarzy. Kawa ( 60KM) taka by mi pasowala, przyspieszenie na pewno jest dobre, wyglad tez mi sie podoba, mysle ze bylbym zadowolony z takiego sprzeta, niestety nie mam znajomych, ktorzy mieliby podobna pasje, dlatego nigdy nie mialem okazji jezdzic na takich motorkach, a szkoda bo zawsze mialbym jakies rozeznanie, no ale co zrobic. Podsumowujac szukam czegos wygodnego, w miare mocnego i nie drogiego :-)

Motorynka - Komar 50 - Jawa TS 350 x2 - Mz Etz 251e - Kawasaki zx6r 636

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się na początku miesiąca stałem posiadaczem Yamahy Xj650 z 82 roku.

I na razie nie narzekam(zobaczymy co powiem na koniec sezonu).Mija mi drugi tydzień,jak smigam i powoli sie moj rachunek na budziku do 2000km nakręca. Z tym,że moto oglądał cały sztab szpecjalisow(i tu dzięki dal Pipcyków,Andrzeja(?) i szramera-że język na wodzy trzymał :clap: ).

Da sie kupic zadbany motocykl,w wieku powyżej 15 lat-trzeba tylko szukac,szukac,sztrucle,odrzucać plewy i tylko dobre ziarno wybierać :)

Radze szukać sprowadzanego sprzęta- w tych rocznikach to raczej nikt sie nie bawi w zprowadzanie min po wypadkach,a raczej zadbanego motocykla dla siebie szuka.Potem pojezdzi rok,na nowy sezon zmienia na cos młodszego i jest okazja dobre moto trafić(skąd ja to znam :mrgreen: ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to z tego obrazu jak nic wyłania mi się Kawasaki GPZ500S. Gustujesz w nieosłoniętych motocyklach, ale MZ nie jeździ z prędkościami jakie umożliwiają japońskie konstrukcje. Kolega na CB450S powiedział, że następny motocykl kupi z owiewką. Wygląd w niektórych sytuacjach schodzi na drugi plan. Moim zdaniem owiewka bardzo przydaje się do turystyki. Wiatr, deszcz. Możesz w końcu spotkać różną pogodę.

Ewentualnie zamiast GPZ możesz poszukać Hondy CB500S, ale to już trochę droższy sprzęt. Droższy, ale młodszy. Za 8000 spokojnie byś kupił. Może nawet za 7000. Mimo wszystko obstawałbym za GPZ500, bo to sprawdzony i bardzo dobry sprzęt. Sporo w swoim czasie pisano na temat jego sportowych aspiracji. Na forum jest kilku użytkowników. Jest nawet wątek dotyczący owego motocykla:

http://forum.motocyklistow.pl/viewtopic.ph...ighlight=gpz500

Poza tym był jeszcze temat prędkości na golasach:

http://forum.motocyklistow.pl/viewtopic.php?t=12795

 

Poczytaj i wyciągnij wnioski. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, mysle ze gpz (60KM) na dzien dzisiejszy bedzie najlepszy, mam jeszcze czas, na etce pojezdze ten sezon, wakacje przepracuje, mz sprzedam i w zimie mam nadzieje ze cos kupie. Dzieki embe za te linki, teraz juz jestem calkowicie przekonany do owiewki, wygoda jest najwazniejsza, tym bardziej ze bede rowniez podrozowal z kobieta :-) najgorzse jest czekanie, a ja jestem strasznie niecierpliwy, no ale co zrobic.

Motorynka - Komar 50 - Jawa TS 350 x2 - Mz Etz 251e - Kawasaki zx6r 636

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No...wiesz. Cierpliwość u motocyklisty (szczególnie normalnego - czyt. niezamożnego) jest baardzo pożądaną cechą :) Ja czekałem na prawdę sporo. Miałem w tym temacie już różne przygody...i jakoś jeżdżę. Masz motocykl, zbierasz na większy - to piękna sytuacja. Smutniej byłoby, gdybyś miał tylko rower :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Rok temu stalem sie wlascicielem mojego kochanego motorka - Yamaha XZ 550. Cenowo zmiecilem sie w Twoim przedziale. Stoi sobie teraz grzecznie pod blokiem i czeka grzecznie, az mi zmeczenie przejdzie po wczorajszej kurierce motorkiem po miescie.

Moge sie chyba zaliczyc do szczesliwcow ominietych przez mine (odpukac!). Pomimo nienajlepszej opini jestem zadowolony z motorka. Kupilem go od czlowieka z mojego miasta, ktory posiadal go 6 lat i dbal o niego. Bylem zupelnie zielony, ale udalo sie. Dostalem do tego serwisowke i kilka drobiazgow na wszeli wypadek. Poza tym czlowiek byl i jest dla mnie bankiem informacji na temat motoru. Jak cos mi nie gralo walilem do niego, wyjasnial mi jakie patenty sa zastosowane, jak co zrobic itp.

Motorek jest (odpukac!!!) praktycznie bezawaryjny. W ciagu pierwszego miesiaca zrobilem ponad 3500 km, smigalem wszedzie beztrosko i na koniec zeszlego sezonu (nawinalem ok. 4500 km) zjaral sie alternator - 200 zl i zrobiony jak nowy. Przygoda z serwisami i elektryka dalo duzo mi do myslenia, ale coz choroba sie poglebia i nie zamierzam rezygnowac. Juz machnalem 500 km i przymierzam sie do dalszych turystycznych wypadow - musze jeszcze tylko po zimie zrobic gazniki i potem zaworki ustawic.

Ze starym motorkiem jest jak z kobieta - im wiecej lat tym bardziej wymagajaca odnosnie poswiecanego jej czasu i pieniedzy niestety. Ale jaka potem satysfakcja!!!

Wszystko jest kwestia jak sie trafi, jaki jest powod sprzedazy motorka za 3kzl. Jesli ktos traktowal go jaki jednoroczna tania wyzywke i pozbywa sie padliny odpusc sobie bo koszty Ci zalamia. Jesli ktos dbal o niego, jezdzil kilka lat, ma wiedze, mozna zaufac i cieszyc sie leciwa japonia. Frajada jest na pewno wieksza od wytworu bylych demoludow - bez urazy oczywiscie. A tak na marginesie sluchanie mojej v-ałki to miód na moja dusze i jestem w stanie jej wiele wybaczyc. Jak z to z kobietami...

:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przymierzałem się w swoim czasie do XZ, ale właśnie opinia o odkręcających się w silniku śrubach trochę mnie odstraszyła. Gdyby nie to...zawsze V2.

 

Jak z dynamiką, przyspieszeniami? Ona ma chyba coś około 64KM jeśli dobrze pamiętam. Ciekaw jestem czy moje R4 dałoby radę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

ostatnio przeczytalem w ŚM artykul o Yamaha XS Eleven z '80r. wlasciciel zrobil juz na niej ok. 170 tys km i w sumie malo co przy niej krecil, chcialbym na takie moto trafic, zeby bylo tak samo trwale i malo awaryjne jak ta Yamaha, ale to nie bedzie latwe. narazie sklaniam sie ku gpz ale po glowie chodzi mi tez honda cb 500 lub cos w tym stylu, tylko slyszalem ze czesci sa drogie i jest do nich utrudniony dostep, co o tym myslicie? a moze kupic juz cos o wiekszej pojemnosci? chociaz to juz bedzie raczej za duza kasa. Gpz byloby dobre, oczywiscie wersja 60KM, czesci w miare tanie i dostep do nich tez nie jest trudny (chyba)... :-)

 

pozdrawiam

Motorynka - Komar 50 - Jawa TS 350 x2 - Mz Etz 251e - Kawasaki zx6r 636

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyspieszenie na poczatku bylo dla mnie niesamowite - pierwsze moto, wczesniej rower :)

Teraz prawde mowiac troszke sie nudze. Jak trzeba to pelny ogien, ale i tak juz nie wzrusza mnie to wcale. Porownania z innymi motorkami jak na razie nie mam, nie ganiam sie i jezdze raczej spokojnie, do czerwonego pola jeszcze mi brakuje - po prostu szkoda mi silnika, 22 lata i jakos by bylo mi szkoda gdyby cos nawalilo z tego powodu. Zal mi go. Ale po cichu kombinuje jak by sie tu przegonic z CX 500 lub XJ 600. Chce sie przekonac kto tu sie starzeje! :)

Opinie mu popsuly opinie ze Swiata Motocykli i Motocykla. Mi sie jeszcze nic nie odkrecilo, ani zadne nity nie sciely, bo o ile sie orientuje to takowych nawet nie ma. Fakt: bida jest z alternatorem, troszke za slaby i sie grzeje, ale jak lekko zmodyfikowac to nie ma problemu. Poprzedni zjezdzil 5 - 6 lat. Ale najwiekszym problemem XZetów sa ludzie ktorzy go zle traktuja i nie dbaja. Nie inwestuja i zarzynaja sprzeta i sprzedaja jako obiegowa padline. Niestety.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc

taki mi po glowie jeszcze chodzi honda cb 450s lub 450n, 450s juz widzialem, wiem jak wyglada, natomiast nic nie wiem o tej drugiej wersji. w sumie moto ciekawe i do 4tys zl bym juz cos kupil, moze ktos mi powiedziec jaka jest roznica miedzy tymi dwoma motorkami? czy roznia sie wygladem zewnetrznym czy tylko jakimis detalami? czy myslicie ze takie moto nie jest male na kogos o moim wzroscie (187cm)? i ktora wersje byscie mi polecili???

 

pozdrawiam

Motorynka - Komar 50 - Jawa TS 350 x2 - Mz Etz 251e - Kawasaki zx6r 636

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.bikez.com/bike/index.php?bike=12428 - CB450N

 

Jeśli masz wybór kupuj 450S. N to jakby krok w kierunku czoperowatości. Na żywo nie jest źle, ale 450S to wersja najbardziej sportowa z tej serii = najfajniejsza :) A wzrost? No nie wiem...mój znajomy (około 175cm) jeździ i jakoś żyje :) Nie wiem niestety jak przy wyższych osobach.

 

Dźwięk - faktycznie. Mi przypomina trochę stłumione, duże V2.

 

Dopisane:

Następcą CB450S jest 400ccm CB-1. Podobno dużo nowocześniejsza i ogólnie lepsza. Na pewno tańsza od CB500, takę może coś by się znalazło?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki Panowie za wszystkie opdowiedzi, jak ktos z Was mialby jeszcze jakies zdjecia lub linki na temat 450S to bylbym bardzo wdzieczny, ogolnie wszysko mnie interesuje na temat tego moto. Przed kupnem motorka chce sie jak najwiecej dowiedziec o interesujacych mnie modelach.

 

pozdrawiam

Motorynka - Komar 50 - Jawa TS 350 x2 - Mz Etz 251e - Kawasaki zx6r 636

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...