Kropek222 Opublikowano 16 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2010 Witam serdecznie. Niedawno w swoim ktm-ie sx 200 miałem niemiłą sytuacje ukręcenia się wału po stronie magneta. Sytuacje rozwiązałem w ten sposób, iż kupiłem używany wał od ktm-a sx 125 w bardzo dobrym stanie. Wszystko zostało złożone do kupy, lecz niestety silnik nie pracuje tak jak powinien. Problem tkwi w wkręcaniu się na obroty. Na biegu jałowym silnik pracuje tak jak należy, lecz kłopoty zaczynają się w wyższym zakresie obrotów. Na zimnym silniku (oczywiście nie świeżo odpalonym tylko powiedzmy po 2-3 minutach pracy - jazdy) po odkręceniu mocniej manetki silnik tak jak by nie mógł przepalić. Po kilku próbach w końcu wkręci się wyżej, ale strasznie opornie. Nawet już na ciepłym silniku występuje sytuacja, że za jednym pociągnięciem manetki wkręci się w miare tak jak powinien, a za następnym potrafi się tak jak by delikatnie zdławić i dopiero później wkręcić. Na luzie przy ciepłym silniku wkręca się raczej poprawnie lecz emituje przy tym dość spore wibracje, za to na zimnym również występuje efekt dławienia. Teraz napisze co sprawdziłem: - standardowe czyszczenie gaźnika - inna świeca - sprawdzanie czy pracuje zawór wydechowy (boczna klapka przy cylindrze) - zapłon, początkowo myślałem, że jest to kwestia błędu przy złożeniu. Na moje oko do poprawnego położenia brakowało około milmetra, półtorej. Poprawiłem to i wydaje mi się, że jest odrobine lepiej, lecz może to być tylko złudzenie. Łożyska na wale wymieniane wraz z korbowodem, czyli max 10h temu. Poproszę o wasze sugestie ponieważ totalnie nie wiem, gdzie leży przyczyna... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek1281 Opublikowano 16 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2010 Rozumiem, że drugi wał ma identyczne wymiary jak ten pierwszy? Korbowód nie jest w zaden sposób krótszy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kropek222 Opublikowano 16 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2010 Wał nie miał widocznych różnic. Korbowód jest inny, został przebity na nówke oczywiście do Ktm-a 200 sx. Przeglądając serwisówke (która notabene jest przeznaczona do ktm 125/200) nie zapotkałem się z żadną wzmianką na temat różnic wału. W razie czego podaje link do serwisówki, może za słabo znam angielski... http://www.scribd.com/doc/20356019/1998-03...-Service-Manual Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BANANvanDYK Opublikowano 16 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2010 Ja znalazłem zmiankę, że silnik 125 cm3 ma skok tłoka 54 mm a silnik 200 cm3 ma skok tłoka 60 mm. Jakoś nie wydaje mi się możliwe zrobienie takiego "umbau"... Cytuj 7,352 osób lubi to. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 16 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2010 dokładnie 200 ma większe wykorbienie Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gawron Opublikowano 20 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2010 (edytowane) Zgadza się! Aż sobie musiałem to narysować żeby się upewnić. na 100% Długość korbowodu nie ma znaczenia dla długości skoku tłoka przy tym samym wykorbieniu wału. zadecyduje jedynie o wysokości GMP I DMP. Nie wiem jak jest z cylindrem. Może 200 ma mieć taki sam skok tłoka tylko ma większą średnicę tłoka i cylindra. Bo jeżeli tłok jest inny, korbowód jest inny i cylinder jest inny to wał powinien być zupełnie inny (o innym wykorbieniu) do 125 i do 200. Przynajmniej z mojej dedukcji. Edytowane 20 Kwietnia 2010 przez Gawron Cytuj http://www.DywanSzop.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomxx92 Opublikowano 27 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2010 Wibracje moga być spowodowane złym wyważeniem wału korbowego w stosunku to masy tłoka. Tłok w 200 ccm ma inną mase niż tłok do 125ccm i w tym wypadku powinno sie wyważyć wał korbowy w zależności od Twojego tłoka. Jeżeli jest to dwusów to jest też możliwosć że np. nieco inny będzie wymiar wału korbowego (chyba że jest idealnie taki sam to ok) np. będzie miał mniejsze przeciwwagi i wtedy zmniejszy sie ciśnienie w skrzyni korbowej przez co spadnie sprawnosc napełniania cylindra co własnie może skutkować gorszymi osiągami na wyższych obrotach bo część mieszanka całkowicie nie wpłynie ze skrzyni korbowej nad tłok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
McPerry Opublikowano 27 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2010 może być kiepski wał źle sprasowany niewyważony,mógł sie przesunąć na czopie ,oraz jak ktoś nieudolnie zmieni wał na przykład niezbędnym narzędziem każdego młodego mechanika MŁOTEK :) to będą takie objawy Cytuj zapraszam serwis motocyklowy www.motor-garage.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.