Skocz do zawartości

Piaggio 180 4T strzałka na przeciwtalerzu


BANANvanDYK
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Ostatnio spotkałem się z silnikiem Piaggio 180 cm3 4T z głowicą czterozaworową. Przeciwtalerz jest osobno z zębatką rozrusznika elektrycznego. Zauważyłem dziwną rzecz a mianowicie strzałkę na zębatce rozrusznika oraz na dzwonie sprzęgła. W serwisówce Haynesa było jedynie wspomniane aby przed odkręceniem zaznaczyć miejsce strzałki na przeciwtalerzu. Serwisówki Piaggio o tym nie wspominają, z resztą nie dość że ciężko je znaleść to jeszcze są lakonicznie opisane. Odkręcałem i składałem wariator nie zwracając uwagi na poprzednie ustawienie. Ma to jakieś znaczenie?

lubisztosuko.gif7,352 osób lubi to.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, znalazłem to w serwisówce od Vespy GT 125/200. http://www.wotmeworry.org.uk/manuals/Vespa...op%20Manual.pdf

Niewłaściwe ustawienie może spowodować pogorszenie chłodzenia przeciwtalerza (???).

lubisztosuko.gif7,352 osób lubi to.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat te Piaggio nie jest w 2T...

Piaggio i tak jest najmniej popularną marką w serwisach, w dodatku serwisówek do modeli 50 cm3 w ogóle nie ma więc nie dziwię się że nie otrzymałem odpowiedzi.

lubisztosuko.gif7,352 osób lubi to.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam, moim zdaniem strzałka ta jest oznaczeniem wyważenia wariatora,

możliwe że silnik Twojego piaggio generuje teraz minimalnie więcej wibracji.

myslę że byłby dobrze zamontowac przeciwtalerz wariatora właściwie,

łatwo powiedziec a wykonać dużo trudniej.

pozatym jeżeli nie jestes pierwszym właścicielem [gdybam w tej chwili] zawsze jest możliwość

że ktoś tam już coś robił, rolki zmieniał, albo pasek i w tym wypadku niema pewnośći że

mechanizm został złożony właśćiwie.

pozatym moim zdaniem niema się czym przejmować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z serwisówki która podałeś jasno wynika że niewłaściwe ustawienie tego elementu może wpłynąć ujemnie na działanie wentylatora. Więcej nic nie poradzę bo nie znam tych silników, być może jak wyżej ktoś pisał - wyważenie elementu może mieć znaczenie.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem wyważenie w silniku 50/70 cm3 kręcącego 13k RPM. Ten silnik podczas jazdy wykręca jakieś 5000 RPM. Przeciwtalerz i zębatka rozrusznika nie jest jakimś niekształtnym tworem aby wytwarzać jakieś wibracje, są one wyważone osobno. Tutaj inżynierom Piaggio chodziło chyba o precyzyjne zgranie łopatek na wariatorze i otworów jak w jakimś wymyślnym tuningu. Przesunięcie elementów o pół łopatki miałoby tak duże znaczenie? Dla mnie to niezrozumiałe.

Poza tym skuter ma 40000 km przebiegu i oryginalny wariator który wypracował się w miejscu rolek i ślizgów, nie było też dużego oringu pomiędzy przeciwtalerzem a zębatką. Skuter idzie na sprzedaż, klient dostanie roczną gwarancję, wariator kiedyś i tak się wymieni (koszt ponad 500 zł płatne przez nas lub klienta). Najwyżej jak będę mieć czas to zamontuję zębatkę poprawnie. Na razie temat uważam za zamknięty ponieważ znalazłem to co szukałem.

lubisztosuko.gif7,352 osób lubi to.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...