XvAK Opublikowano 14 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2010 (edytowane) Witam Posiadam Aprilie RS 125 MP z 2001 roku. Motor jest zablokowany... Motor został sprowadzony z Niemiec i przez rok jeżdżono na nim w Polsce. Właściciel oddał motor do komisu, z którego następnie ja go kupiłem (czyli dla motoru to będzie 2 sezon w Polsce). Niestety nie mam kontaktu z właścicielem, także nie mam zbyt wiele o tym motorze. Motor ma podobne objawy jak opisane tutaj: http://forum.scigacz.pl/about1620.html czyli: - na luzie silnik kręci się do ok. 13 tyś. (najpierw ok. 8-7 tyś. i jak "przepali" to ok. 13 tyś.) - podczas jazdy moto zamula przy 7-8 tyś. obrotów i nic więcej nie wyciąga - prędkość max. wynosi 120km/h Więc musi być gdzieś zablokowany - tylko gdzie? Dodam, że na module są ślady ściągania blokady - nie wiem czy dobrze zostało to zrobione. Tak to wygląda: http://www.bankfotek.pl/image/614608.jpeg - z bliska widać jakiś kabelek który został przecięty (takie żółte wystające końcówki). Podobno właściciel próbował motor odblokować na module, lecz nie wyszło i zakupił nowy - później nie bawił się w to, ale z tego co widać na zdjęciu jednak coś było robione... Co to może być? Coś z modułem? Blokada na dolocie do cylindra? Czy jeszcze coś innego? Jeżeli znacie się coś na tym to napiszcie co to może być Kontakt najlepiej poprzez gg://2241400 lub forum. Pozdrawiam Edytowane 14 Kwietnia 2010 przez XvAK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bubiool Opublikowano 17 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2010 Zobacz czy zawór w cylindrze który jest na wydechu czy jest sprawny i czy działa jak powinien. Może być tak że jest zasyfiony czy tam inne cuda i po prostu nie działa i jest non stop zamknięty. Wtedy spróbuj go wyczyścić i uruchomić. Ewentualnie otworzyć na stałe :biggrin: :biggrin: :biggrin: Znajomy miał podobny problem przy tzr 125 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
XvAK Opublikowano 17 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2010 (edytowane) Posprawdzałem trochę. Teraz wygląda to następująco: Gaźnik - nie zauważyłem na nim, żadnego elementu który mógłby blokować. Zdjęcia: http://img100.imageshack.us/i/17042010259.jpg/ http://img687.imageshack.us/i/17042010258.jpg/ http://img717.imageshack.us/i/17042010257.jpg/ http://img695.imageshack.us/i/17042010256.jpg/ http://img684.imageshack.us/i/17042010255.jpg/ Zawór/języczek - okazało się, że zawór był włożony do końca (do tego był zapieczony). Chyba brak elektromagnesu (bo nie znalazłem / nie wiem jak on dokładnie wygląda). Wykręciłem go całkowicie. Tak to wyglądało podczas wyciągania: http://img89.imageshack.us/i/17042010261.jpg/ Teraz została sama zaślepka, a środkowy otwór (na linkę) został rozgwintowany i została wkręcona tam śrubka aby nie wył za bardzo (oczywiście śrubka jest na długość tego otworu - nie patrzeć na zdjęcie, bo było robione podczas wyciągania). Motor teraz lepiej się kręci, ale blokuje go nadal (tak na 8-9 tyś.). Lepiej też się zbiera. Dyfuzor - prawdopodobnie tu jest zablokowany, więc będę musiał go rozcinać i wybebeszyć. Ma ktoś jakie instrukcje jak to zrobić? Co wyrzucić ze środka (wszystko?)? Dużo głośniej przez taki zabieg będzie chodził motor? I czy to może być faktyczną przyczyną tej "blokady", że nie kręci się powyżej 8-9 tyś. obrotów przy jeździe? Dodatkowo nie wiem, do czego służy pewna wtyczka pod bakiem (bo jest odpięta i nie znalazłem wtyczki, do której powinna zostać podpięta). Do tej wtyczki idą 2 kabelki (biały i zielony). Czyżby to byla wtyczka od elektromagnesu? http://img88.imageshack.us/i/17042010260.jpg/ Dodatkowo nakręciłem 2 filmiki. Podczas jazdy: http://www.youtube.com/watch?v=N2sODgqpcbs - po zakręcie jazda po krótkiej prostej, widać jak wskazówka dochodzi do 9 tyś. obrotów. Później jedziemy pod górkę - tutaj dochodzi do ok. 8 tyś. i zmiana biegów. Podczas jazdy zabawa z gazem (puszczanie i gazowanie). Następnie nawrót i jazda z powrotem. Na luzie: http://www.youtube.com/watch?v=jM4duhGHSj0 Jest może ktoś z okolic Rzeszowa? Kto miałby RS 125 odblokowaną na module albo sam odblokowany moduł? Przyjechałbym sprawdzić czy to wina modułu bo do końca nie wiem czy mam odblokowany czy nie (pisałem wcześniej). Jeśli miałby to być moduł pewnie bym go odkupił (jeśli masz na sprzedaż). Jakieś propozycje? ;) Edytowane 17 Kwietnia 2010 przez XvAK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ks-rider Opublikowano 17 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2010 Rozumiem, ze zdsajesz sobie sprawe z tego, ze na odblokowana RS'ke obowiazuje kat A ktorej nie posiadasz czyli bedziesz jezdzil nielegalnie. :crossy: Cytuj <p><a href="https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos">https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos</a></p> <p> </p> <p><a href="http://picasaweb.google.com/ksrider/">http://picasaweb.google.com/ksrider/</a>[/url]</p> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bubiool Opublikowano 18 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2010 (edytowane) A sprawdź może jak przyspieszasz i jesteś już przy wyższych obrotach popuść manetką trochę i zobaczy czy przy niecałkowicie otwartej przepustnicy motocykl wykręci max obroty ( oczywiście w jeździe)... ks-rider jeśli XvAK nie ma kategorii a1 to chyba i tak nie ma różnicy czy apka jest zablokowana czy też nie ;) No chyba że posiada. Edytowane 18 Kwietnia 2010 przez bubiool Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DiboS60 Opublikowano 19 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2010 niedziala zawor wydechowy. przyczyny zaciety w cylindrze,urwana linka.niedziala elektromagnes,niedziala modol,niedziala cewka zasilajaca.przerwanie w instalacji.zawor mozna sprawdzic podlanczajac do akumulatora.modol mozna sprawdzic czy przy okolo 7-9 tys pojawia sie prad na kablu idacym do zaworu.cewka ma ladowac na zawro 12v. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xxszybaxx Opublikowano 6 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2012 pomocy moja aprilia posiada zawor wydechowy sprawny ale i tak dalej nie ma mocy na obrotach 7-9 tys i kreci sie tylko do 11 na luzie a tak to 10 moze troche wiecej ??????? prosze o rady Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 6 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2012 Który rok moto i gdzie zaczyna się czerwona skala ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
teikap1 Opublikowano 1 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2014 Witam. Mam dokładnie taki sam problem jak ,,xxszybaxx'' wie ktoś jaki może być tego powód? Apka 1998r. i czerwona skala zaczyna się od 11 tys. i tylko do tylu się kręci na postoju a w czasie jazdy jeszcze gorzej;/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.