komar998 Opublikowano 14 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2010 (edytowane) Witam szanowne grono Maruderów. Mam problem przy odpalaniu mojego cacka - wymieniłem akumulator na 12 Ah i dalej to samo, bardzo słabo kręci. Mam pytanie ? czy to jest wina rozrusznika ? Motocykl jest z roku 98. A jeżeli to rozrusznik to co należy zrobić? Edytowane 14 Kwietnia 2010 przez komar998 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
viarus Opublikowano 21 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2010 Witam szanowne grono Maruderów. Mam problem przy odpalaniu mojego cacka - wymieniłem akumulator na 12 Ah i dalej to samo, bardzo słabo kręci. Mam pytanie ? czy to jest wina rozrusznika ? Motocykl jest z roku 98. A jeżeli to rozrusznik to co należy zrobić? Witam. Czy motor długo nie był jeżdżony? Sprawdź przewody i czy główny od aku do rozrusznika nie jest gdzieś poluzowany lub przeciety, no i masowy przewód czy jest dobrze podokręcany przy aku i przy rozruszniku. Od tego bym zaczął. Jeżeli nie masz dobrej masy będzie masował po innych przewodach lub obudowie i tak może się dziać jemu potrzeba dużo prądu w najgorszym przypadki rozrusznik się zaciera w co wątpie trzeba by sprubować podłączyć go bespośrednkio pod aku i sprawdzić. :icon_rolleyes: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krissF Opublikowano 20 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2011 Witam szanowne grono Maruderów. Mam problem przy odpalaniu mojego cacka - wymieniłem akumulator na 12 Ah i dalej to samo, bardzo słabo kręci. Mam pytanie ? czy to jest wina rozrusznika ? Motocykl jest z roku 98. A jeżeli to rozrusznik to co należy zrobić?wiesz co.... mam moto z 97. Mam ten sam problem.... tfu, tfu, odpukać... w tym roku nie mam... ale generalnie od samego początku był problem z odpalaniem. Kupiłem nowiutki aku niemiecki. Naładowany ale zawsze był problem z odpalaniem. Odłaczyłem halogeny.... nic nie pomogło. Kupiłem nowiutką Yuasę... lepiej. Ale zawsze się boję się że nie odpalę. Jak zakręci za 1 razem = gites. Po serwisie w Pol Position w tym roku pali za dotknieciem. Ale jakby musiał krecic... no nie wiem.. ten typ chyba tak ma :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zzhop Opublikowano 21 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2011 Aby zaoszczędzić trochę czasu wystarczy dokonać dwóch pomiarów napięcia w trakcie kręcenia rozrusznikiem, pierwszy na zaciskach akumulatora i drugi na zaciskach samego rozrusznika. Jeżeli na rozruszniku będzie napięcie mniejsze od tego na zaciskach aku od 1 do kilku Volt to zaznaczy i zbyt dużej oporności na kablach czy zaciskach w instalacji, czego powodem są właśnie złe, zaśniedziałe lub luźne połączenia. Dodam jeszcze, że pierwszy pomiar daje nam ocenę samego akumulatora, czyli im większe i zbliżone do 12.8V napięcie tym lepiej a zbyt małe poniżej 10V tym gorzej, ale tu uwaga, bo oporność mechaniczna rozrusznika lub jego zwarcie wewnętrzne, co się rzadko zdarza w tym przypadku może też dawać taki wynik. Tyle teorii z mojej strony a w praktyce powiem, że nie mam i nie miałem żadnych problemów problemów z rozrusznikiem na starym aku kręcił krótko ale zapalał teraz założyłem nowy VARTA YTX12-BS i kręci że odjechać na nim by szło gdyby nie zabezpieczenie na biegu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Privat Opublikowano 11 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2011 a akumulator nie powinien być 16Ah Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
desperatvz Opublikowano 26 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2012 Ze względu na gabaryty pojemnika na aku wchodzi tylko 12 Ah i tylko VARTA YTX12-BS. Jak instalacja jest ok a akuś w dobrym stanie to nie ma bata, musi kręcić :cool: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gandalf Opublikowano 26 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2012 Ze względu na gabaryty pojemnika na aku wchodzi tylko 12 Ah i tylko VARTA YTX12-BS. Ale VARTA YTX12-BS ma pojemność 10 Ah - http://allegro.pl/listing.php/search?sg=0&string=VARTA+YTX12-BSJakie 12 Ah akumulatory stosujecie w swoich motocyklach ? Jeżeli chodzi o odpalanie mojego, to w sezonie nie mam z tym problemów, dwa - trzy razy zakręci i motorek rusza. Teraz zimą, to co innego i czasami posiłkuje się przewodami z samochodu :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dar1367 Opublikowano 27 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2012 Miałem oryginalny ale niestety padł,sprawdziłem dane i kupiłem jakiś badziew no i kasa wywalona bo moto raz kręciło raz nie strach było wyjechac w trasę.I okazało się że większośc akumulatorów ma za słaby prąd rozruchu.Znalazłem coś na temat akumulatorów Yuasa i okazuje się że mają o wiele większy prąd rozruch niż deklarowany(normalnie jest bodajże 180 A a faktycznie ok 300A).Zainwestowałem i po problemie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziadeq Opublikowano 24 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2013 Witam. pisałej juz o swoim problemie na tym forum ale w inny watku. Ja mam podobny problem z wolnym kreceniem rozrusznika. Jesli zewre na prosto stycznik rozrusznika, ten po lewej stronie pod siedzeniem kierowcy kreci szybko. stycznik wymienilem na inny i nic nie popmoglo. Wyglada tak jakby byl duzy opor na styczniku. Bede mial troszke wolnego czasy w tym tygodniu to popatrze na wlacznik w kierownicy, moze tam cos nie laczy. Ale tam jest tylko sterowanie stycznika. Jakies pomysly? Kolego sprawdz swoj rozrusznik laczac kable zasilajace na styczniku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Waldek-Ursus Opublikowano 17 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2014 Witam, miałem podobny problem z tym, że w ogóle przestał kręcić, światła, kierunki, sygnał OK, po prostu kabel masowy z akumulatora ma połączenie z ramą motocykla (z lewej strony przekaźnika rozrusznika) otóż blacha ramy z otworem na śrudę mocującą przewód masowy jest polakierowana, przewodzi gwint śruby i jej kołnierz , po oczyszczeniu do surowego metalu miejsca pod końcówką kabla masowego, moto chula jak nowe, a co to miało nie być : zły przekażnik rozrusznika, zły akumulator, czujniki :luzu i stopki, szczotki rozrusznika, styki w przełączniku, itp. To tak dla potomnych. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
batko lenin Opublikowano 5 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2014 Witam, miałem podobny problem z tym, że w ogóle przestał kręcić, światła, kierunki, sygnał OK, po prostu kabel masowy z akumulatora ma połączenie z ramą motocykla (z lewej strony przekaźnika rozrusznika) otóż blacha ramy z otworem na śrudę mocującą przewód masowy jest polakierowana, przewodzi gwint śruby i jej kołnierz , po oczyszczeniu do surowego metalu miejsca pod końcówką kabla masowego, moto chula jak nowe, a co to miało nie być : zły przekażnik rozrusznika, zły akumulator, czujniki :luzu i stopki, szczotki rozrusznika, styki w przełączniku, itp. To tak dla potomnych. Pozdrawiam.Ta sama sytuacja plus zaśniedziałe zaciski aku. Dzięki Waldek :) Moja maruda też już hula Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Waldek-Ursus Opublikowano 10 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2014 Ta sama sytuacja plus zaśniedziałe zaciski aku. Dzięki Waldek :) Moja maruda też już hulaURSUS - RADOM, wiadomo stare czasy ;-), cieszę się, że pomogłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.