Skocz do zawartości

Czy ktoś orientuje się w sprawie Sherco?


Rekomendowane odpowiedzi

Okazała się jeszcze jedna sprawa z tym gaśnięciem

- wtrysk paliwa był zatkany jakimś szlamem po przeczyszczeniu zaczął śmigać jak nówka :) :)

 

po rozebraniu silnika okazało się że wszelkie części w środku są ok i w naprawdę zadbanym stanie

jedyne co to pierścienie okazały się do wymiany

i tu uwaga - czekałem na pierścienie prawie 2 miesiące ( czyli prawie całe wakacje :)

i teraz pytanie do geografów - czy Polska to jest w Mongolii czy na Kamczatce?????

 

 

tak czy inaczej jest wszystko jest zrobione i śmiga super,

od tygodnia jak odebrałem lata codziennie

zobaczymy jak długo:)

 

 

 

 

a no i ostatnio byłem w urzędzie zapytać się co muszę mieć do rejestracji

i usłyszałem tylko - panie my nie wiemy z Irlandii jeszcze nie rejestrowaliśmy...

może to może tamto, przynieś pan to zobaczymy...

 

jednak mamy u nas czasy średniowiecza...niestety.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

ale to nie jest identyczny silnik z EXC ...moze jest jego kopia ale to nie silnik EXC

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No zgadza się że nie jest to czysta kopia .

Mam w tej chwili takie "cóś" na warsztacie .

 

Dla informacji . regulacja zaworów nie tak jak w KTM kręcona tylko na płytko-szklanki . ( jedna koszt /40-60 zł i nie ma wszystkich na miejscu u dystrybutora ...porażka 1m-c czekania )

Trafił mi sie egzemplarz gdzie jakaś mondrala je szlifował . Efekt -> zdarta warstwa utwardzona i troszkę po tyłku dostał popychacz .

 

Następne miejsce gdzie sherco wsadziło własny patent to koło magnesowe , ze względu na wtrysk i inną potrzebę zbierania informacji z wału mamy własny wynalazek . Minus to nietypowy ściągacz z gwintem wew. 26x1,5 ( dawne TS250 do sprzęgła)

 

Jak na razie w silniku nie widzę różnic . Jak coś zauważę to dam znać .

Edytowane przez AdamOSA
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też się nie zgodzę, że Sherco, to jest to kopia KTM'a :), jednakże dużo marek robi b.podobne sprzęty w dowolnych branżach i jest to naturalne.

sprzęty maja podobne rozwiązania techniczne, wygląd itp.

 

Przykład: od kilkunastu lat BMW GS ma 'dzióbek" , a od kilku lat inne firmy. jeżeli ktoś korzysta z patentów innych tzn że są wystarczające

KLX250R z przełomu wieku (bardzo mi się podoba to określenie) jest identyczny estetycznie jak np WR400F 99-00, a wtedy na wódke Kawa chodziła z Suką, , a nie Yamahą :)?

Sherco jak każdy wyczynowy pojazd potrzebuje normalnego (!) serwisu.

W Sopocie (na Pomorzu!) jest doświadczony Dealer i serwis autoryzowany Sherco, dostępne ma wszystkie typowe narzędzia potrzebne do serwisu Sherco Enduro. Myślę, że można się przejechać na takich Enduro i poznać Lepiej markę.

 

Płytki zaworowe Sherco kosztują około 28-30zł a nie 60???

Terminy realizacji części do enduro są często uzależnione od pory roku i cyklu dostaw.

Części Trial są praktycznie wszystkie na miejscu. Triali w Polsce jest 300szt, a enduro 10% z tego jak na ta chwilę bo są dużą nowością.

 

Egzemplarze "zgrzebane" są równie zajefajne w serwisowaniu w dowolnej marce.

 

Warto poczytać zachodnią prasę na temat Sherco Enduro i innych maszynek :) Made in Europa!

Nie ma co opinii pochopnie wydawać o sprzęcie

___________________________________________________________________________________

Sumomoto Motocykle Akademia Enduro Trial

_______________________________________

 

www.sumomoto.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No coż zaskoczyłeś mnie odnośnie serwisu w Sopocie .

Jestem z Gdyni .

Zadzwoniłem i doświadczony dealer działa od marca tego roku .

"dostępne ma wszystkie typowe narzędzia potrzebne do serwisu Sherco Enduro" - no niestety nie ma jeżeli za nietypowy uważać przyrząd do wyciągania płytko-szklanek .

A na pytanie o części odpowiedź brzmiała że raczej do centrali bo oni tylko pośredniczą .

Ale nie dziwie się bo tak jak mówiłeś rynku nie ma .

 

Na razie u mnie wyszło że był dopiero co rozbierany i jeżeli okaże się że zawory tytanki to ktoś je przeszlifował i poszły do góry ( brak już regulacji , dlatego zresztą rozbieram )

 

A co do ceny to proszę żebyś dokładnie sprawdził , ja nie mówię o płytkach tylko o wynalazku który tam wstawili płytko-szklankach ( takich jak ma np.DUCATI )

Proszę potwierdź tą cenę co podałeś , tak żeby było właściwe info dla innych . Bo widzę dealera w podpisie .:-)

 

Po lewej zwykła płytka po prawej nasz wynalazek który siedzi na trzonku.

IMG_0260.jpg

Edytowane przez AdamOSA
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wolę pisać o motocyklach i o jeździe, ale jeszcze odpiszę odpowiem:):

 

Z doświadczeniem to jest tak.

Ja np "pasjonuję się" trialem i enduro od pewnie 30 lat, a żyję głównie z innych motocykli od 1996.

 

Człowiek w Sopocie raczej kotu z pod ogona nie wyskoczył jeżeli chodzi o temat enduro, a ja napisałem, że "ma dostęp" do narzędzi, czyli nie musi mieć u siebie na stanie, może pożyczyć od importera jak to robi wiele firm np japońskiej czwórki. choć myślę, że w tym przypadku nie jest potrzebny jakiś szczególny przyrząd (ale też nie wiem o którym konkretnie modelu rozmawiamy).

Co do części? klienci Sherco na całym świeci mają darmowy dostęp do katalogu części, no i tu się dziwię że tylko taki był sygnał od delarera.

Może chodziło o niezrozumienie w komunikacji. Sprawdzenie części lub ceny zamyka się w jednym dniu z poprawkami na system online, gdzie zdarzyło się podobno 3 dni przerwy.

Zawory jakie są sprawdzisz w prosty sposób jak zwykle, jeżeli po drodze była gdzieś wpadka przy regulacji lub jej braku, to niestety, jest tak jak w każdej innej marce na świecie. Podaj nr katalogowy części (wywnioskowałem, że jesteś serwisem motocyklowych), to pchnę sprawę do Sherco bo mam bliżej :) i może odbierzesz potrzebne elementy u dealera. Może zapytaj bezpośrednio importera

 

 

Co do rynku, to niestety jest tak, że początki są nie łatwe. Pamiętam (Ty tez chyba:)?) jak quady to były czterokołowce, jak czterokołowiec to tylko TRX a o Gryzzly nikt nie słyszał Jak u Was rządziły CR-y w Kielcach KX-y w Krakowie KTM i XR, a na Podhalu jeszcze przebijała się Huska.

robiliśmy imprezę było pomarańczowo i dwie Yamahy, ...a teraz:)? Polska jest dopiero na początku drogi. "Rynek" ma dopiero 20-25 lat!

 

....Już nie długo będzie "problem" z głowy bo Sherco wypuszcza dodatkowo

2T z kilkoma fajnymi patentami.

___________________________________________________________

Sumomoto Motocykle Akademia Enduro Trial

_______________________________________

 

www.sumomoto.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Człowiek w Sopocie raczej kotu z pod ogona nie wyskoczył jeżeli chodzi o temat enduro"

To nawet mi do głowy nie przyszło jeżeli chodzi o jazdę bo podobno dobry w te klocki jest .

Ja to znowu odwrotnie , bardziej sprzet niż jazda ...no może prawie a w enduro mam może 5h zabawy ( w tym 3 kontuzje ) i to chyba nie dla mnie :-)

 

Fakt , ukłon dla Sherco za udostępnianie fiszek a nawet manuali .

 

Zawory okazały sie tytany i ktoś chyba chciał "dobrze" bo je podszlifował :-p .

Jeśeli chodzi o czesci to bede je brał bezpoośrednio .

Moto to co jest opisywane w temacie 4,5i .

A jest teraz grudzień i znalazłem troche czasu na popisanie i podzielenie się info na temat tego modelu i sztuki dla zainteresowanych.

 

To jeżeli możesz potwierdzić tylko ta cenę np. numeru części 0639 to jest ta nie szczesna płytko-szklanka .

 

A i jeszcze co zauważyłem , nie pamietam jak ktm czy we wszystkich ale miał chyba w tych silnikach napinacze łańcucha rozrządu zapadkowe a nie sprężynowe jak ma sherco .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Człowiek w Sopocie raczej kotu z pod ogona nie wyskoczył jeżeli chodzi o temat enduro"

To nawet mi do głowy nie przyszło jeżeli chodzi o jazdę bo podobno dobry w te klocki jest .

Ja to znowu odwrotnie , bardziej sprzet niż jazda ...no może prawie a w enduro mam może 5h zabawy ( w tym 3 kontuzje ) i to chyba nie dla mnie :-)

 

Fakt , ukłon dla Sherco za udostępnianie fiszek a nawet manuali .

 

Zawory okazały sie tytany i ktoś chyba chciał "dobrze" bo je podszlifował :-p .

Jeśeli chodzi o czesci to bede je brał bezpoośrednio .

Moto to co jest opisywane w temacie 4,5i .

A jest teraz grudzień i znalazłem troche czasu na popisanie i podzielenie się info na temat tego modelu i sztuki dla zainteresowanych.

 

To jeżeli możesz potwierdzić tylko ta cenę np. numeru części 0639 to jest ta nie szczesna płytko-szklanka .

 

A i jeszcze co zauważyłem , nie pamietam jak ktm czy we wszystkich ale miał chyba w tych silnikach napinacze łańcucha rozrządu zapadkowe a nie sprężynowe jak ma sherco .

Tak KTM miał napinacz zapadkowy w silnikach LC4 i RFS, dopiero XC4 mają napinacz olejowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem ciekaw jak uruchomisz sprzęt, czy będzie Ci się podobało :)

Cenę jak już pisałeś możesz sprawdzić ...bezpośrednio :)

Rozmawiałem z importerem o tym, to jeżeli nie w Sopocie, to u niego załatwisz.

__________________________________________________________________________________

Sumomoto Motocykle Akademia Enduro Trial

_______________________________________

 

www.sumomoto.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...