cezar57 Opublikowano 5 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2010 Witam :biggrin: Kolega odrestaurowuje BMW R35 i potrzebuje dorobić, dopasować lub odlać tłok. Proszę o jakieś podpowiedzi, pomysły lub namiary, gdzie mógłby to zrobić? Pozdro :notworthy: cezar57. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
audioterrorysta Opublikowano 5 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2010 do nsr (dwusuw) znajomego dorabialiśmy tłok w milanówku pod warszawą. http://legra.neostrada.pl Nie jest jak oryginał; masa, materiał itak dalej. Pierwszy był za ciasny i się zatarł dość szybko, drugi tłok zrobił kilka tysięcy i dalej jeździ. Na pierścieniach orginałach z hondy. Polskie pierścienie są raczej słabe. Koszt chyba ze 350zł plus pierscienie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 6 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2010 Przed honowaniem nalezy taki nowy tlok kiepskiego pochodzenia, wygrzac, pomierzyc przed wygrzaniem i po i dopiero wowczas robic pod niego tuleje, wowczas mamy wieksza pewnosc ze unikniemy problemow z przytarciem tloka w tuleji... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HD1940 Opublikowano 7 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2010 Witam :biggrin: Kolega odrestaurowuje BMW R35 i potrzebuje dorobić, dopasować lub odlać tłok. Proszę o jakieś podpowiedzi, pomysły lub namiary, gdzie mógłby to zrobić? Pozdro :notworthy: cezar57. Jeśli ma być w miarę prosto i tanio (co niestety nie oznacza idealnie) to najłatwiej wstawić tłok od Malucha 600, nominał lub któryś z nad wymiarów. Wady to dużo większy ciężar tłoka i w związku z tym większe telepanie silnika, oraz konieczność rozwiercenia otworu w główce korbowodu. Tłok maluchowski ma bowiem większą średnicę sworznia i trochę brakuje "mięsa" przy zwykłym rozwiercaniu tulejki ( zostaje jak pamiętam po 0,5 mm na stronę). Zalety to cena, łatwość zakupu (są jeszcze w niektórych sklepach lub na allegro), większy stopień sprężania w stosunku do oryginału a co za tym idzie większe prędkości motocykla. Dorobienie tłoka niestety jest kłopotliwe, a biorąc tłok oryginalny za wzór, otrzymujemy mocno odprężoną jednostkę bo tłok nie dochodzi do góry cylindra o ok. 3 mm. Rozwiązaniem stosowanym w Niemczech jest ewentualnie tłok od BMW R60, ale i tu mamy podobne problemy jak z tłokiem z Fiata. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cezar57 Opublikowano 8 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2010 Witam i dziękuję za cenne rady i podpowiedzi. Jak i co wyjdzie z tego dorobienia tłoka powiadomię. Pozdrawiam i jeszcze raz dziękuję. cezar57 :notworthy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.