arthek Opublikowano 26 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2010 Witam, Potrzebuję informacji / porady w sprawie regulacji luzów zaworowych w silniku Yamy GTS 1000 ( silnik taki jak w FZR 1000 ). Regulację planuję przeprowadzić sam. Posiadam wiedzę na temat mechaniki i potrafię się posługiwac kluczem dynamometrycznym oraz przyrzadmi pomiarowymi, mikrometr , pasametr itp. ( mam również do nich dostęp ) . Potrzebne mi są informacje co w jakiej kolejnosci robić i na co zwracać uwagę przy demontażu i ponownym montażu . Z grubsza wiem ( jeśli coś jest nie tak to prosze mnie poprawić) : - trzeba zrobić dostęp do dekla zaworów co w GTS'sie nie jest proste.Jeśi ktoś widział "upakowane" wnętrzności w GTS'ie to wie o czym mówię. - zdejmuję dekiel zaworów.Dekiel chyba niczego nie trzyma ( wałki rozrządu sa przykręcane do głowicy osobnymi mocowaniami ) ? - mierzę luzy szczelinomierzem pomiędzy krzywką a szklanką.Ustawiajac krzywkę "u góry".W jaki sposób kręcić wtedy wałem korbowym ??? - odkręcam napinacz łańcucha rozrządu .( tu chyba nic mnie nie zaskoczy ;-) ) 3 - przed zdjeciem łańcuszka rozrządu oznaczam położenie wałków i łańcucha czy moze są jakieś znaki ? - teraz wypadałoby zdjąć łańcuszek rozrządu z kół , zwracajac uwage aby nie spadł z dolnej zębatki ( a moze nie ? ) jakoś go zabepieczyć ? - odkręcam mocowania wałków i zdejmuję wałki.Wszytkie czesci oznaczam tak aby trafiły z powrotem w te same miejsca. - zdejmuję wałki. I teraz : - wyciągam szklanki tam gdzie zawory wymagają regulacji ( szklanki wychodzą lekko ? ręką ? ) Oczywiscie oznaczam z którego miejsca dana szklanka pochodzi. - wyjmuję płytki i mierzę dobierając je do wymaganych luzów.Z wysokie - szlifuję , za niskie - dokupuję. - składam całość w odwrotnej kolejności zakładająć wszytsko na swoje miejsca i dokręcam wałki momentem , zaczynajac od mocowań wałków od środka głowicy. - zakładam łańcuszek ........właśnie jak teraz ustawić rozrząd ? - zakładam napinacz łańcuszka - zakładam nową uszczelkę dekla , silikon, zakąłdam dekiel - dokręcam od srodka , na krzyż . i chyba tyle. Jeśłi jest cos na co trzeba jeszcze zwrócić uwagę lub coś na co trzeba uważać to proszę oi informację. Jeśli coś jest nie tak to proszę mnie poprawić. Liczę na osoby które to robiły u siebie , które maja już doswiadczenie z FZR 1000 i jego regulacją. Z góry dziękuję za manuala ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szynszyll Opublikowano 26 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2010 włala: http://service.tanga-moteurs.com/data/Yama...%20Features.zip Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
staszek750 Opublikowano 13 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2010 Witam z tego co sie orietuje w tych motocyklach plytek sie nie szlifuje ponieaz sa powierzchniowo hartowane pozdrawiam :biggrin: http://www.sklep.motocykle.pl/index.php?pr...ct&prod_id=2449 a tu masz kolego plytki zebys nie musial szlifowac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jimi11 Opublikowano 13 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2010 (edytowane) Witam z tego co sie orietuje w tych motocyklach plytek sie nie szlifuje ponieaz sa powierzchniowo hartowane pozdrawiam :biggrin: I cala dyskusja wraca jak bumerang... DO AUTORA TEMATU: Nie musisz kupowac nowej uszczelki pod dekiel jesli jest cala. Wystarczy wyczyscic, odtluscic wszystkie powierzchnie i zalozyc. Jesli stosujesz sylikon to tylko mgielke symboliczna. Nieco wiecej tylko przy tych wycieciach. Szklanki watpie zeby Ci reka wyszly tym bardziej tluste od oleju. Uwaga co do skladania plytek - jesli plytki sa pod szklankami to najpierw wkladasz plytki potem szklanki. Jesli plytki sa na szklankach to nie musisz zdejmowac walkow rozrzadu - wciskasz zawor za szklanke tak zeby nie opierac sie o plytke, wyciagasz plytke i podmieniasz. Jesli bedziesz zrzucac walki rozrzadu to ustaw wczesniej na T-mark i porownaj z rozrzadem - w razie czego jesli przeskoczy Ci lancuch na wale. Po skreceniu walkow oczywiscie sprawdzasz poprawnosc ustawienia rozrzadu - w serisowce masz wszystko rozrysowane. Nie pomyl sie przy liczeniu ogniw. Druga uwaga to taka, zebys przestudiowal serwisowke. Pytajac jak krecic walem widac ze sie do tego nie przygotowales. Walki nie maja byc poprostu w gorze, tylko na danym cylindrze GMP po zamknieciu sie zaworu ssania. Wtedy masz luz na tym cylindrze na wszystkich zaworach. Dla kazdego cylindra ustawiasz osobno. Powodzenia. Edytowane 13 Kwietnia 2010 przez jimi11 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyWilk22 Opublikowano 14 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2010 Kilka rad z mojej strony: - musisz się dostać do wału głownego odkręcajac po prawej stronie mały dekielek i krecąc wałem ustawiasz go odpowiednio na znakach i mierzysz poszczególne cylindry jak serwisówka przykazała :) U mnie wystarczyło ustawić wał w dwoch położeniach i za jednym zamachem miałem zmierzone 8 zaworów i po obróceniu wału w drugą pozycje kolejne 8 szt :) - zanim zaczniesz odkręcać właki rozrządu ustaw wał na znaki tak jak w serwisówce, żebyś później przy składaniu idealnie sobie ustawił wałki rozrządu do wału głownego. - nie musisz zrzucac łańcucha. Jeśli masz wycięte otwory w kołach zebatych na wałkach to łapiesz sobie łancuch do kół za pomocą np plastikowych opasek, później odkręcasz napinacz. Łańcuch już masz na tyle luźny, że możesz najpierw sobie podniśc wałek od zaworów ssących i wyciagnąć poszczególne szkalnki z płytkami, później odkładasz wałek w swoje miejsce i podnosisz sobie wałek od zaworów wydechowych i robisz dokładnie to samo. Po złożeniu wszystkiego znaki powinny się zgadzac i nic nie trzeba poprawiać Pamietaj, żeby nie pomylić szklanek. Dlatego każdą wyciągaj osobno, wytrzyj do sucha, opisz markerem i wrzuc do niej płytkę. Tak napewno się nie pomylisz. W związku z tym, że robisz to pierwszy raz, a zadanie masz utrudnione - po 5 zaworów na cylinder, licz się z tym, ze za pierwszym razem nie do końca musi się udać. I pewnie po złożeniu któryś zawór będzie do poprawki. Nie łam się, tylko popraw tak jak ma być. Za drugim razem już wychodzi idealnie :) Good lock :icon_exclaim: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 15 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2010 Z wysokie - szlifuję , za niskie - dokupuję. wez pod uwage rowniez to, ze mozna je zamieniac miejscami w ten sposob sporo zaoszczedzisz pozdr Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.