Icea_PL Opublikowano 25 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2010 Witam, Ostatnio dotarłem po szlifie i wymianie tłoka swoją DR 350 - chłodzona powietrzem. Dzisiaj pierwszy raz pojechałem w las. Po dłuższej przejażdżce (bez katowania) i kilku przeciągnięciach na prostej do wysokich obrotów silnik zaczął w rytm obrotów CYKAĆ - dosłownie słychać cykanie. Nie stracił mocy, nie kopci, dobrze odpala, tylko strasznie głośno cyka. Dodam, że po remoncie terenówki 1.6 benzyna, (też szlif i nowe tłoki) po pierwszej szybszej przejażdżce zrobiło się to samo - też z silnika zaczęło dobiegać cykanie... WHAT THE HELL?! Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szymon_R6 Opublikowano 25 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2010 Może to być luz w rowku tłokowym pomiędzy pierścieniami a tłokiem? No ale w sumie to objawiało by się "pompowaniem oleju"??/Może łożysko główki korbowodu jest do wymiany, luz na sworzniu tłokowym zbyt duży?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Icea_PL Opublikowano 26 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2010 Ale w obydwu przypadkach... po przejechaniu się na wyższych obrotach?! Po remoncie? To się kupy nie trzyma. Przypominam sobie, że coś podobnego zdarzyło mi się w innym moto -4T, z tym, że po przejechaniu przez wodę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szymon_R6 Opublikowano 26 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2010 Ale w obydwu przypadkach... po przejechaniu się na wyższych obrotach?! Po remoncie? To się kupy nie trzyma. Przypominam sobie, że coś podobnego zdarzyło mi się w innym moto -4T, z tym, że po przejechaniu przez wodę. Czyli wysokie obroty muszą się wiązać jednoznacznie z powodem. Wysokie obroty to przede wszystkim większa emisja cieplna z silnika ( w tym wypadku to chłodzony powietrzem- to może mieć znaczenie). Wyższa temperatura silnika to większa rozszerzalność materiału. Czym więcej materiału w danym miejscu to większe odkształcenia. Może uszy piasty tłoka w miejscu kontaktu ze sworzniem tłokowym rozszerzają się tak że tworzy się luz. (Sworzeń powinien być w tym miejscu osadzony (ciasno) jeżeli to sworzeń pływający...) Tłok jest aluminiowy tak więc rozszerza się znacznie, natomiast sworzeń jest z innego materiału który widocznie ma mniejszą rozszerzalność cieplną. Może powodem jest zbyt uboga mieszanka która podnosi temperaturę pracy, a co za tym idzie owe "dzwonienie". Może wzbogacić mieszankę i spróbować obniżyć temperaturę, może będą jakieś efekty? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 26 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2010 lub tez sprawdz po tej pierwszej przejazdzce jeszcze raz poprawnosc ustawienia luzow zaworowych pozdr Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dr.Artur Opublikowano 26 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2010 lub dokrecenie wydechu do glowicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Icea_PL Opublikowano 26 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2010 Na zimnym prawie nie słychać. Im bardziej się rozgrzeje, tym cykanie narasta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JĘDRZEJ Opublikowano 26 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2010 Ja mam to samo w swojej xl.Zimna jest cicha,a potem zaczyna cykać.Ponieważ głowica jest na pewno dobra.to podejrzewam ,że tocykają pierścienie,bo lużny sworzeń tłokowy wydaje inne dżwięki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 26 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2010 Rozgrzewajacy sie material tloka jak i pierscieni prowadzi do minimalizacji luzow jak to ich powiekszania... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Domi93 Opublikowano 27 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2010 Ja w TS 50 (w prawdzie dwusuw) Mam dokladnie to samo zjawisko. Tylko u mnie luzy góra-dół są widoczne przez okno wydechowe jak leciutko magnetem pokręce w jedną i drugą stronę. Nie mam pojęcia jaka jest budowa DRki ale zdejmij wydech, odkręć dekiel z kołem magnesowym i zobacz czy jak naprawde leciuuutko będziesz magneto przesuwał w prawo i w lewo (bardzo bardzo leciutko) to czy tłok chodzi minimalnie a pierścienie zostają w miejscu. Ja tak mam gdyż po prostu mam nie idealnie spasowane pierścienie do tłoka (taaak kupuje sie zestaw meteora za 130 zl) i wtedy przy każdym suwie tłoka tak dzwoni. Jeżeli nie zaobserwujesz zmiany to psiknij benzyna strzykawką na pierścienie i będziesz widział jak pierścienie mają luz na ułamku milimetra w płaszczyżnie pionowej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qba Opublikowano 27 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2010 Domi93 słowa czytane od tyłu mają większy sens niż Twoj post. Cytuj http://czcross.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Domi93 Opublikowano 27 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2010 (edytowane) Kurde tak teraz czytam i masz troche racji, rozpędziłem sie a nie pomyślałem jak to ubrać w słowa. Mimo wszystko sory Edytowane 27 Marca 2010 przez Domi93 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hipolit Opublikowano 27 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2010 (edytowane) Ja w TS 50 (w prawdzie dwusuw) Mam dokladnie to samo zjawisko. Tylko u mnie luzy góra-dół są widoczne przez okno wydechowe jak leciutko magnetem pokręce w jedną i drugą stronę. Nie mam pojęcia jaka jest budowa DRki ale zdejmij wydech, odkręć dekiel z kołem magnesowym i zobacz czy jak naprawde leciuuutko będziesz magneto przesuwał w prawo i w lewo (bardzo bardzo leciutko) to czy tłok chodzi minimalnie a pierścienie zostają w miejscu. Ja tak mam gdyż po prostu mam nie idealnie spasowane pierścienie do tłoka (taaak kupuje sie zestaw meteora za 130 zl) i wtedy przy każdym suwie tłoka tak dzwoni. Jeżeli nie zaobserwujesz zmiany to psiknij benzyna strzykawką na pierścienie i będziesz widział jak pierścienie mają luz na ułamku milimetra w płaszczyżnie pionowej. Kurde tak teraz czytam i masz troche racji, rozpędziłem sie a nie pomyślałem jak to ubrać w słowa. Mimo wszystko sory Edukacja dal ciebie http://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_czterosuwowy poczytaj sobie, może zrozumiesz to kiedyś jak się postarasz. Edytowane 27 Marca 2010 przez Hipolit Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.