Skocz do zawartości

Enduro do 9 tyś. 650-tki.


Rekomendowane odpowiedzi

Hej!

 

Przymierzam się do kupna turystycznego enduro do 9 tysięcy. Motocykl ma mi służyć do jazdy po Polsce jak i sąsiednich krajach. Zależy mi głównie na niskich kosztach motocykla(paliwo/części etc.)

 

Postanowiłem iż będzie to najlepiej singiel, z racji mniejszej wagi, niższego spalania (jeżdżę naprawdę turystycznie do 90-100km\h), niższych kosztów napraw czy regulacji.

 

Od razu zaznaczę że mam odłożone już pieniądze na podstawowe wydatki po kupnie motocykla jak i na ciuchy.

 

Rozważam

 

-BMW F 650 ST

-Aprilia Pegaso 650

-Suziki DR 650 RSE

 

Pozostaje jeszcze Dominator i Tenerka lecz jakoś nie przypadły mi do gustu.

 

Za 9 tyś. można dostać BMW F650 z 99 roku lecz w podstawowym wyposażeniu, lub Pegaso z kuframi albo gołe ale z kolei młodsze.

 

Pegaso od 2000 roku:

2003

2000

2000

 

2003 rok w podstawie lub 2000 już z kuframi

 

 

VS

 

 

F650 ST

1999 - Ta sztuka akurat ma już kufry lecz to jedyna jaką znalazłem.

1998 z 1 kufrem

1998 golas

1997 - z wysoką szybą i kufrem

1997 ma już wysoką szybę i kufer

 

Na koniec 2 sztuki które mnie najbardziej zainteresowały

 

1994 Starsza sztuka niż poprzednie lecz świetnie wysposażona

2001Jedyna sztuka powyżej 2000 roku.

 

 

Teraz pytanie czy lepiej iść w BMW czy Pegaso? BMW ponoć ulepszało silnik z Pegaso czy faktycznie tak jest?

 

Czy modele na wtrysku faktycznie palą dużo mniej od wcześniejszych modeli na gaźniku? Czy wtrysk BMW równa się temu z Pegaso?

 

Czytałem iż modelem na wtrysku przy jeździe do 90 km\h można zejść poniżej 4 l. Czy to prawda? Jak się to ma do gaźnikowców?

 

 

Suzuki DR 650 RSE

 

+Niska cena

+Części silnikowe bardzo tanie

 

-Są to starsze motocykle niż BMW czy Aprilla.

 

Jakie jest spalanie DR-ki przy takiej lajtowej jeździe?

 

Z góry dzięki :notworthy: za pomoc

 

Dodam jeszcze że na motocyklach jeżdżę już około 9 lat (w stopce modele). Mam 175 cm wzrostu i 70 kg wagi.

Edytowane przez grayfox
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najbardziej zależy mi na ekonomi jazdy z racji ograniczonej jeszcze możliwości pracy, a z tego co wyczytałem to Transalp przy łagodnym traktowaniu około 6l spali, co przy 4l w przypadku singla zostawia go mocno w tyle w moim zestawieniu, poza tym motocykl naprawdę ciekawy.

 

W tej cenie 98 rok już osiągalny i to z całkiem przyzwoitym wyposażeniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem BMW F650 przez 3 sezony. Zrobiłem na niej 10 000km i powiem Ci jedno. Bierz BMW. Spalanie zawsze 4L. Aprilia ma ten sam silnik ale 5 zaworowa głowica i jedna swieca podnoszą spalanie do poziomu 5-6 litrow.

Jeżeli chodzi o Suzuki...to dajmy spokój...

Z tych Beemek które podałeś to trzy moim zdaniem są warte do obejrzenia:

-pierwsza czarna, cała w oryginale na pewno dobrze będzie służyła

-druga czerwona, w miarę świeży motocykl i jeszcze ma się mu na życie

- ostatnia srebra w miarę ok.

Decyzja należy do Ciebie (mają różne wyposażenie dodatkowe)...ale jeżeli mówimy poważnie to tylko BMW. Po za tym jeżeli będziesz chciał sprzedać to najłatwiej sprzedasz BMW i najmniej na niej stracisz. Jeżeli chodzi o bezawaryjność to mistrz. Części akurat do F650 są tanie nawet te oryginalne. Wszystkie części są dostępne w Boxer-Motor.pl wraz z katalogiem części. Jeżeli masz jakieś pytania wal na PW chętnie Ci odpowiem na wszystkie pytania. Powodzenia!

Edytowane przez Szymon_R6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli masz jakieś pytania wal na PW chętnie Ci odpowiem na wszystkie pytania. Powodzenia!

 

proponuję jednak na publicznie - w końcu forum to również baza wiedzy dla przyszyłych "pytaczy" ;)

TIA

jsz

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twoje F650 było na wtrysku czy gaźnik?

 

W jakim przedziale obrotów można jeździć tym motocyklem? Zdaje sobie sprawę ze 2.5 do 3 tyś. to min. przy singlu prawda?

 

Próbowałeś nią przejeżdżać przez lekkie trasy offowe?

 

Są jakieś szczególne przypadłości tego modelu? Znalazłem na forum informację że zdarzają się spadki napięcia w reflektorze, oraz o grzejących się obwodach pod siedzeniem.

 

 

dzięki

Edytowane przez grayfox
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o silnik. Podstawową sprawą jest to, nie lubi zbyt niskich obrotów. Poniżej 2 500 tak jak napisałeś nie ma co jechać. 4 bieg wrzucasz minimum przy 60km/h a 5 przy 90km/h. Przy 90 masz ok 3 600 a przy 100km/h na 5 równo 4 000rpm. To jest najekonomiczniejszy zakres. Spalanie 90-100 ok 3,5L. Jeżeli zrobisz miasto -trasa zawsze wychodzi 4L. Miałem na gaźniku tzn jeżeli ktoś potrafi jeździć i wykorzystywać to, że gaźnik potrafi napełniać silnik ze współczynnikiem nadmiaru powietrza(lambda) do 1,1 to spali mnie niż na wtrysku gdzie ECU i sonda lambda trzyma równo 1.

Dużo jeździłem nią po lasach czasami do 150km jednego dnia. Bardzo dobrze sprawuje się regulacja tylnego zawieszenia. Przy wjeździe do lasu ustawiasz sobie mniejsze tłumienie, a po powrocie na asfalt podkręcasz żeby nie bujało na winklach;]

Jedyną awarią jaką miałem to przepalony alarm. Jest to całkowicie moja wina bo jechałem nią w straszną ulewę i prawdopodobnie woda dostała się do puszki z alarmem.

Mimo tego, że BMW ma reflektor jak od malucha... to pokochasz ją...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem na gaźniku tzn jeżeli ktoś potrafi jeździć i wykorzystywać to, że gaźnik potrafi napełniać silnik ze współczynnikiem nadmiaru powietrza(lambda) do 1,1 to spali mnie niż na wtrysku gdzie ECU i sonda lambda trzyma równo 1.

 

Możesz to rozwinąć ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Większość motocykli użytkowych jest wyposażona w gaźniki podciśnieniowe.

Zakres pracy takich gaźników jest w granicach od 0.9 do 1.1. Tzn podczas przyspieszania masz bogatszą mieszankę paliwowo-powietrzną, a podczas umiejętnej jazdy twój silnik może pracować na mieszane ubogiej. Owe 1.1 to graniczny współczynnik nadmiaru powietrza określany potocznie jako (lambda). Podczas gdy lambda równa jest 1 mamy mieszankę stechiometryczną. Na 1kg paliwa potrzeba 14,4-14,7 kg powietrza do całkowitego i zupełnego spalenia paliwa. Dlatego też podczas pracy silnika w warunkach ustalonych (tzn na trasie przy stałej prędkości obrotowej silnika) konstrukcja gaźnika umożliwia pracę do 1.1.

W przypadku silników zasilanych układem wtryskowym w motocyklach stosunek nadmiaru powietrza jest dobierany przez sterownik(ECU). Zbiera informację z wielu czujników (przede wszystkim z Sondy Lambda-określającą ilość tlenu w spalinach) i dobiera ile paliwa wtrysnąć do kolektora dolotowego. Krótko mówiąc algorytmu nie oszukasz. Po ostatnim laboratorium widziałem na wyświetlaczu że lambda jest równa 1 do 3 miejsca po przecinku!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bieraj DR Big 800 - kultowa maszyna ,trwala i nie taka plastikowa jak bwm czy apka , pozatym masz jeszcze honde dominator 650

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dominator jakoś nie przypadł mi do gustu. Zwłaszcza przez najczęstsze wymiany oleju, 4000 km.

 

DR Big jest o wiele cięższy iż BMW i zapewne spalanie także sporo wyższe niż 4l. Do tego DR-ki mają nie łożyskowane głowice, więc w razie czego głowica i pokrywka do wymiany.

 

Popraw mnie jeśli się mylę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie mylisz sie , ale jak chcesz miec spalanie, 4L to kup sobie enduro 125 w 4T :) - sorki , motocykl musi lyknac swoje i na mniej niz 5 bym nie liczyl.

 

p.s Koles prowadzi serwis motocyklowy , doc znany w okolicy i ceniony za fachowosc , spytalem sie go kiedys o te silniki montowane w apce i bmw , pokiwal glowa i powiedzial ze nie sa to udane konstrukcje. Daleko im do starych japonskich konstrukcji z lat 90

 

Szymon R6 - 10 tys w 3 lata , faktycznie bardzo duzo..., ja na XR zrobilem 15 w ciagu roku , polowa w terenie gdzie nie miala lekko w blocie.

 

Ja tez na twoim miejscu , bral bym trampka, spalanie powinno wyniesc 5 a moze i mniej , zywotna i prosta konstrukcja , singiel do robienia tras nie jest dobry .

Edytowane przez Nitomen

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie mylisz sie , ale jak chcesz miec spalanie, 4L to kup sobie enduro 125 w 4T smile.gif - sorki , motocykl musi lyknac swoje i na mniej niz 5 bym nie liczyl.

 

Jednak użytkownicy BM-ki potwierdzają takie zużycie na poziomie 4l.

 

Transalp IMO jest naprawdę dobry, tylko zastanawiam się czy jego spalanie (czytając to forum - 5 bez ładunku 1 osoba do ponad 6 zapakowany) nie stawia go za BMW F 650.

 

Co do sigla zdaję sobie sprawę z tego że nie pojedzie przy tak niskich obrotach jak V2, i że na pewno będą większe wibracje etc. lecz ja mam twardy tyłek:) Całe moje doświadczenie motocyklowe opiera się na singlach 2t, zarówno szosowych jak i crossowych a tak takich atrakcji nie brakowało. Yamahą DT 80 nawijałem 300 km dziennie(6h w siodle) i było ok.

 

 

 

p.s Koles prowadzi serwis motocyklowy , doc znany w okolicy i ceniony za fachowosc , spytalem sie go kiedys o te silniki montowane w apce i bmw , pokiwal glowa i powiedzial ze nie sa to udane konstrukcje. Daleko im do starych japonskich konstrukcji z lat 90

 

Mógłbyś rozwinąć ten temat? Co jest nie tak z tymi silnikami? Single do 100 tyś. km dociągają, co jak dla mnie jest całkowicie do przyjęcia. Jak mniemam chodzi o zespół tłokowo-korbowy którego wymiana nie jest aż tak bardzo bolesna zważywszy że robi się to co 100 tyś.

 

dzięki z góry za odpowiedź

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w singlu tlok co 50 tys wymieniasz , eksploatowany w terenie ok 30 tys km , lancuszek rozrzadu podobnie, jedynie Dr big zadbany dociagnie do 100 na jednym tloku .

 

Nie pytalem o szczegoly , powiedzial tylko ze to nie sa udane silniki.

 

Pamietaj ze mulenie silnika na 2 -3 tys tez mu na dobre nie wyjdzie. Ja zauwazylem ze moje single , pala tyle samo ( ok 5 - 6) bez wzgledu na to, czy jade 50 czy 130 km/h .

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...