grayfox Opublikowano 25 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2010 (edytowane) Hej! Przymierzam się do kupna turystycznego enduro do 9 tysięcy. Motocykl ma mi służyć do jazdy po Polsce jak i sąsiednich krajach. Zależy mi głównie na niskich kosztach motocykla(paliwo/części etc.) Postanowiłem iż będzie to najlepiej singiel, z racji mniejszej wagi, niższego spalania (jeżdżę naprawdę turystycznie do 90-100km\h), niższych kosztów napraw czy regulacji. Od razu zaznaczę że mam odłożone już pieniądze na podstawowe wydatki po kupnie motocykla jak i na ciuchy. Rozważam -BMW F 650 ST -Aprilia Pegaso 650 -Suziki DR 650 RSE Pozostaje jeszcze Dominator i Tenerka lecz jakoś nie przypadły mi do gustu. Za 9 tyś. można dostać BMW F650 z 99 roku lecz w podstawowym wyposażeniu, lub Pegaso z kuframi albo gołe ale z kolei młodsze. Pegaso od 2000 roku: 2003 2000 2000 2003 rok w podstawie lub 2000 już z kuframi VS F650 ST 1999 - Ta sztuka akurat ma już kufry lecz to jedyna jaką znalazłem. 1998 z 1 kufrem 1998 golas 1997 - z wysoką szybą i kufrem 1997 ma już wysoką szybę i kufer Na koniec 2 sztuki które mnie najbardziej zainteresowały 1994 Starsza sztuka niż poprzednie lecz świetnie wysposażona 2001Jedyna sztuka powyżej 2000 roku. Teraz pytanie czy lepiej iść w BMW czy Pegaso? BMW ponoć ulepszało silnik z Pegaso czy faktycznie tak jest? Czy modele na wtrysku faktycznie palą dużo mniej od wcześniejszych modeli na gaźniku? Czy wtrysk BMW równa się temu z Pegaso? Czytałem iż modelem na wtrysku przy jeździe do 90 km\h można zejść poniżej 4 l. Czy to prawda? Jak się to ma do gaźnikowców? Suzuki DR 650 RSE +Niska cena +Części silnikowe bardzo tanie -Są to starsze motocykle niż BMW czy Aprilla. Jakie jest spalanie DR-ki przy takiej lajtowej jeździe? Z góry dzięki :notworthy: za pomoc Dodam jeszcze że na motocyklach jeżdżę już około 9 lat (w stopce modele). Mam 175 cm wzrostu i 70 kg wagi. Edytowane 25 Marca 2010 przez grayfox Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tadeo Opublikowano 25 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2010 Moim zdaniem pominąłes jeszcze (choć to V2) klasykę gatunku, czyli HONDA TRANSALP. "I wszystko jasne" :buttrock: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grayfox Opublikowano 25 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2010 Najbardziej zależy mi na ekonomi jazdy z racji ograniczonej jeszcze możliwości pracy, a z tego co wyczytałem to Transalp przy łagodnym traktowaniu około 6l spali, co przy 4l w przypadku singla zostawia go mocno w tyle w moim zestawieniu, poza tym motocykl naprawdę ciekawy. W tej cenie 98 rok już osiągalny i to z całkiem przyzwoitym wyposażeniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szymon_R6 Opublikowano 25 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2010 (edytowane) Miałem BMW F650 przez 3 sezony. Zrobiłem na niej 10 000km i powiem Ci jedno. Bierz BMW. Spalanie zawsze 4L. Aprilia ma ten sam silnik ale 5 zaworowa głowica i jedna swieca podnoszą spalanie do poziomu 5-6 litrow. Jeżeli chodzi o Suzuki...to dajmy spokój... Z tych Beemek które podałeś to trzy moim zdaniem są warte do obejrzenia: -pierwsza czarna, cała w oryginale na pewno dobrze będzie służyła -druga czerwona, w miarę świeży motocykl i jeszcze ma się mu na życie - ostatnia srebra w miarę ok. Decyzja należy do Ciebie (mają różne wyposażenie dodatkowe)...ale jeżeli mówimy poważnie to tylko BMW. Po za tym jeżeli będziesz chciał sprzedać to najłatwiej sprzedasz BMW i najmniej na niej stracisz. Jeżeli chodzi o bezawaryjność to mistrz. Części akurat do F650 są tanie nawet te oryginalne. Wszystkie części są dostępne w Boxer-Motor.pl wraz z katalogiem części. Jeżeli masz jakieś pytania wal na PW chętnie Ci odpowiem na wszystkie pytania. Powodzenia! Edytowane 25 Marca 2010 przez Szymon_R6 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jeszua Opublikowano 26 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2010 Jeżeli masz jakieś pytania wal na PW chętnie Ci odpowiem na wszystkie pytania. Powodzenia! proponuję jednak na publicznie - w końcu forum to również baza wiedzy dla przyszyłych "pytaczy" ;) TIA jsz Cytuj „Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.” [R. Kapuściński] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grayfox Opublikowano 26 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2010 (edytowane) Twoje F650 było na wtrysku czy gaźnik? W jakim przedziale obrotów można jeździć tym motocyklem? Zdaje sobie sprawę ze 2.5 do 3 tyś. to min. przy singlu prawda? Próbowałeś nią przejeżdżać przez lekkie trasy offowe? Są jakieś szczególne przypadłości tego modelu? Znalazłem na forum informację że zdarzają się spadki napięcia w reflektorze, oraz o grzejących się obwodach pod siedzeniem. dzięki Edytowane 26 Marca 2010 przez grayfox Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szymon_R6 Opublikowano 26 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2010 Jeżeli chodzi o silnik. Podstawową sprawą jest to, nie lubi zbyt niskich obrotów. Poniżej 2 500 tak jak napisałeś nie ma co jechać. 4 bieg wrzucasz minimum przy 60km/h a 5 przy 90km/h. Przy 90 masz ok 3 600 a przy 100km/h na 5 równo 4 000rpm. To jest najekonomiczniejszy zakres. Spalanie 90-100 ok 3,5L. Jeżeli zrobisz miasto -trasa zawsze wychodzi 4L. Miałem na gaźniku tzn jeżeli ktoś potrafi jeździć i wykorzystywać to, że gaźnik potrafi napełniać silnik ze współczynnikiem nadmiaru powietrza(lambda) do 1,1 to spali mnie niż na wtrysku gdzie ECU i sonda lambda trzyma równo 1. Dużo jeździłem nią po lasach czasami do 150km jednego dnia. Bardzo dobrze sprawuje się regulacja tylnego zawieszenia. Przy wjeździe do lasu ustawiasz sobie mniejsze tłumienie, a po powrocie na asfalt podkręcasz żeby nie bujało na winklach;] Jedyną awarią jaką miałem to przepalony alarm. Jest to całkowicie moja wina bo jechałem nią w straszną ulewę i prawdopodobnie woda dostała się do puszki z alarmem. Mimo tego, że BMW ma reflektor jak od malucha... to pokochasz ją... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grayfox Opublikowano 27 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2010 Miałem na gaźniku tzn jeżeli ktoś potrafi jeździć i wykorzystywać to, że gaźnik potrafi napełniać silnik ze współczynnikiem nadmiaru powietrza(lambda) do 1,1 to spali mnie niż na wtrysku gdzie ECU i sonda lambda trzyma równo 1. Możesz to rozwinąć ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szymon_R6 Opublikowano 27 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2010 Większość motocykli użytkowych jest wyposażona w gaźniki podciśnieniowe. Zakres pracy takich gaźników jest w granicach od 0.9 do 1.1. Tzn podczas przyspieszania masz bogatszą mieszankę paliwowo-powietrzną, a podczas umiejętnej jazdy twój silnik może pracować na mieszane ubogiej. Owe 1.1 to graniczny współczynnik nadmiaru powietrza określany potocznie jako (lambda). Podczas gdy lambda równa jest 1 mamy mieszankę stechiometryczną. Na 1kg paliwa potrzeba 14,4-14,7 kg powietrza do całkowitego i zupełnego spalenia paliwa. Dlatego też podczas pracy silnika w warunkach ustalonych (tzn na trasie przy stałej prędkości obrotowej silnika) konstrukcja gaźnika umożliwia pracę do 1.1. W przypadku silników zasilanych układem wtryskowym w motocyklach stosunek nadmiaru powietrza jest dobierany przez sterownik(ECU). Zbiera informację z wielu czujników (przede wszystkim z Sondy Lambda-określającą ilość tlenu w spalinach) i dobiera ile paliwa wtrysnąć do kolektora dolotowego. Krótko mówiąc algorytmu nie oszukasz. Po ostatnim laboratorium widziałem na wyświetlaczu że lambda jest równa 1 do 3 miejsca po przecinku!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 29 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2010 bieraj DR Big 800 - kultowa maszyna ,trwala i nie taka plastikowa jak bwm czy apka , pozatym masz jeszcze honde dominator 650 Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grayfox Opublikowano 30 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2010 Dominator jakoś nie przypadł mi do gustu. Zwłaszcza przez najczęstsze wymiany oleju, 4000 km. DR Big jest o wiele cięższy iż BMW i zapewne spalanie także sporo wyższe niż 4l. Do tego DR-ki mają nie łożyskowane głowice, więc w razie czego głowica i pokrywka do wymiany. Popraw mnie jeśli się mylę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 31 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2010 (edytowane) nie mylisz sie , ale jak chcesz miec spalanie, 4L to kup sobie enduro 125 w 4T :) - sorki , motocykl musi lyknac swoje i na mniej niz 5 bym nie liczyl. p.s Koles prowadzi serwis motocyklowy , doc znany w okolicy i ceniony za fachowosc , spytalem sie go kiedys o te silniki montowane w apce i bmw , pokiwal glowa i powiedzial ze nie sa to udane konstrukcje. Daleko im do starych japonskich konstrukcji z lat 90 Szymon R6 - 10 tys w 3 lata , faktycznie bardzo duzo..., ja na XR zrobilem 15 w ciagu roku , polowa w terenie gdzie nie miala lekko w blocie. Ja tez na twoim miejscu , bral bym trampka, spalanie powinno wyniesc 5 a moze i mniej , zywotna i prosta konstrukcja , singiel do robienia tras nie jest dobry . Edytowane 31 Marca 2010 przez Nitomen Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grayfox Opublikowano 31 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2010 nie mylisz sie , ale jak chcesz miec spalanie, 4L to kup sobie enduro 125 w 4T smile.gif - sorki , motocykl musi lyknac swoje i na mniej niz 5 bym nie liczyl. Jednak użytkownicy BM-ki potwierdzają takie zużycie na poziomie 4l. Transalp IMO jest naprawdę dobry, tylko zastanawiam się czy jego spalanie (czytając to forum - 5 bez ładunku 1 osoba do ponad 6 zapakowany) nie stawia go za BMW F 650. Co do sigla zdaję sobie sprawę z tego że nie pojedzie przy tak niskich obrotach jak V2, i że na pewno będą większe wibracje etc. lecz ja mam twardy tyłek:) Całe moje doświadczenie motocyklowe opiera się na singlach 2t, zarówno szosowych jak i crossowych a tak takich atrakcji nie brakowało. Yamahą DT 80 nawijałem 300 km dziennie(6h w siodle) i było ok. p.s Koles prowadzi serwis motocyklowy , doc znany w okolicy i ceniony za fachowosc , spytalem sie go kiedys o te silniki montowane w apce i bmw , pokiwal glowa i powiedzial ze nie sa to udane konstrukcje. Daleko im do starych japonskich konstrukcji z lat 90 Mógłbyś rozwinąć ten temat? Co jest nie tak z tymi silnikami? Single do 100 tyś. km dociągają, co jak dla mnie jest całkowicie do przyjęcia. Jak mniemam chodzi o zespół tłokowo-korbowy którego wymiana nie jest aż tak bardzo bolesna zważywszy że robi się to co 100 tyś. dzięki z góry za odpowiedź Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 1 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2010 w singlu tlok co 50 tys wymieniasz , eksploatowany w terenie ok 30 tys km , lancuszek rozrzadu podobnie, jedynie Dr big zadbany dociagnie do 100 na jednym tloku . Nie pytalem o szczegoly , powiedzial tylko ze to nie sa udane silniki. Pamietaj ze mulenie silnika na 2 -3 tys tez mu na dobre nie wyjdzie. Ja zauwazylem ze moje single , pala tyle samo ( ok 5 - 6) bez wzgledu na to, czy jade 50 czy 130 km/h . Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grayfox Opublikowano 1 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2010 Możesz mi jeszcze powiedzieć jak wygląda kompresja w 4T w takich pojemnościach? Nigdy nie miałem odczynienia z takimi silnikami. Ile Atm/Bar jest ok a przy ilu już trzeba myśleć nad remontem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.