Greedo Opublikowano 8 Kwietnia 2004 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2004 Czego przyczyna moze byc koniecznosc bardzo delikatnego wrzucania luzu (wchodzi tylko reką) i nie raz przy kopaniu wypada bieg?? jak to naprawic? Dodam ze chodzi o ETZ 150 Cytuj Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dobczok Opublikowano 8 Kwietnia 2004 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2004 na 98% cos nie tak jest ze slynna kulka i sprezynka. Za bardzo sie nie znam ale mysle ze ta sprezynka sie juz wyrobila i po prostu jest za krotka i dobrze nie trzyma luzu, taka diagnoze postawilem u siebie a mialem podobny problem do twojego. Ja zrobilem tak, ze pod ta sprezynke podlozylem podkladke i jest juz dobrze, tylko nie podkladaj za grubej podkladki bo jak wrzucisz na luz to juz ci tak zostanie ;) pozdrowienia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 8 Kwietnia 2004 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2004 Powodem może być także olej.Na zimno sprzęgło może ciągnąć ponieważ olej jest gęsty. Na ciepłym silnik olej jest rzadszy , sprzęgło mniej ciągnie i luz łatwiej włączyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Greedo Opublikowano 8 Kwietnia 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2004 na 98% cos nie tak jest ze slynna kulka i sprezynka. Za bardzo sie nie znam ale mysle ze ta sprezynka sie juz wyrobila i po prostu jest za krotka i dobrze nie trzyma luzu, taka diagnoze postawilem u siebie a mialem podobny problem do twojego. Ja zrobilem tak, ze pod ta sprezynke podlozylem podkladke i jest juz dobrze, tylko nie podkladaj za grubej podkladki bo jak wrzucisz na luz to juz ci tak zostanie ;) pozdrowienia No problem jest w tym ze nie da sie go wyczuc, czyli wpada bieg. A gdzie jest ten mechanizm z kulką?? trzeba rozbierac kartery czy wystarczy dekiel sprzegla zdjac?? Cytuj Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
micek Opublikowano 8 Kwietnia 2004 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2004 kulka ze sprężynką jest pod silnikiem, niczego nie cza rozbierać ;) , pozatym w etkach luz jest dosć kłopotliwy do "złapania" na postoju,u mnie było to samo,żeby luz złapać na postoju to trzeba było się naszukać, tzn bardzo delikatnie, tak jak piszesz. Dobrym rozwiązaniem jest wrzucenie luzu jak się jeszcze toczysz, u mnie zawsze wtedy wchodził bez problemów PozdrawiamGrzesiek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dobczok Opublikowano 8 Kwietnia 2004 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2004 silnika nie musisz ruszac, zeby dostac sie do sprezynki wystarczy jedna srube odkrecic od spodu silnika. Tylko najpierw spusc olej a dopiero potem odkrec ta srube, bo przez nia tez leci olej. Wejdz na ta strone, tam wszystko ladnie widac ;) http://micekx.w.interia.pl/silnik_etz150.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Greedo Opublikowano 8 Kwietnia 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2004 kulka ze sprężynką jest pod silnikiem, niczego nie cza rozbierać ;) , pozatym w etkach luz jest dosć kłopotliwy do "złapania" na postoju,u mnie było to samo,żeby luz złapać na postoju to trzeba było się naszukać, tzn bardzo delikatnie, tak jak piszesz. Dobrym rozwiązaniem jest wrzucenie luzu jak się jeszcze toczysz, u mnie zawsze wtedy wchodził bez problemów PozdrawiamGrzesiek Wladnie, ale u mnie nie ma problemu ze znalezieniem, on sie po prostu nie trzyma, no i ciezko go ustawic (bo to trzeba ustawic reka bardzo delikatnie). Wiec co mam zrobic z ta kulka?? Podlozyc podkladke? Jaka grubosc?? Cytuj Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TWISTER Opublikowano 8 Kwietnia 2004 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2004 Nie wiem jak jest z 150 ale w 250 jest taka dźwigienka od strony sprzęgła. Żeby dostać sie do tej dźwigienki to trzeba ściągnąc kosz sprzęgłowy i tą dużą zebatke, i pod tą zębatką ona się znajduje. Ta dźwigienka jest na takim wałku i jest przyczepiona do takiej sprężynki. Jejciu ciężko mi się pisze bo jestem zmęczony, nie wsiekajcie sie za brak spujności. No dalej tlumacze, do tej dźwigienki jest na takiej ośce przyczepiona podkładka i fabrycznie jest to zaklepane, mogło się to rozlecieć i teraz tylko podtrzymuje te biegi ta sama dźwiegienka bez tej podkładki. Ja to mam zespawane (w miejscu łaczenia ośki z dźwigienką, podkładka swobodnie się obraca)Stawiam 80% że to jest to :lol: jeśli nie jest to, to ta kulka ze spreżynką (w to wątpie)Chyba że spuszczełeś olej przez zły korek i nie zauważyłeś ze wyleciało cojś. Zaznaczam że cały opis dotyczy 250 Cytuj https://www.szkolaexpert.pl/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dobczok Opublikowano 8 Kwietnia 2004 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2004 Nie wiem jak jest z 150 ale w 250 jest taka dźwigienka od strony sprzęgła. Żeby dostać sie do tej dźwigienki to trzeba ściągnąc kosz sprzęgłowy i tą dużą zebatke, i pod tą zębatką ona się znajduje. Ta dźwigienka jest na takim wałku i jest przyczepiona do takiej sprężynki. Jejciu ciężko mi się pisze bo jestem zmęczony, nie wsiekajcie sie za brak spujności. No dalej tlumacze, do tej dźwigienki jest na takiej ośce przyczepiona podkładka i fabrycznie jest to zaklepane, mogło się to rozlecieć i teraz tylko podtrzymuje te biegi ta sama dźwiegienka bez tej podkładki. Ja to mam zespawane (w miejscu łaczenia ośki z dźwigienką, podkładka swobodnie się obraca)Stawiam 80% że to jest to :lol: jeśli nie jest to, to ta kulka ze spreżynką (w to wątpie)Chyba że spuszczełeś olej przez zły korek i nie zauważyłeś ze wyleciało cojś. Zaznaczam że cały opis dotyczy 250nie wiem do czego jest ta dzwigienka ale sprezynka z kuleczka jest na 100% od trzymania luzu :( Greedo najbespieczniej by bylo kupic nowa sprezynke, ale trudna ja dostac (ja nie moglem u siebie w miescie) a jezeli zdecydujesz sie na podlozenie podkladki to nie da sie okreslic jaka grubosc :( na pewno dojdziesz do tego sam ;) powodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rysiek24 Opublikowano 9 Kwietnia 2004 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2004 ta dzwigienka to ustalacz biegow (dzwigienka z koleczkiem pracuje na walku na ktorym sa wodziki biegow ) powoduje ze bieg sie trzyma i nie wybija go kolka ma podobna funkcje ale nie tak znaczaca zobacz kulke jak nic nieda musisz zobaczyc dzwigienke ale kosza sciagac nie muszisz w 251 i 250 a w 150 ??? zobacz na schematach silnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HaryPL Opublikowano 9 Kwietnia 2004 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2004 mozliwe ze ktos kiedys pomylil sruby i wykrecil ta od skrzyni z kulka zamiast korek spustu oleju...u mnie dzialo sie tak samo ( etz 250 ) dopoki nie rozkrecilem silnika przy kapitalce i zobaczylem ze kulki brak... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Greedo Opublikowano 25 Kwietnia 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2004 silnika nie musisz ruszac, zeby dostac sie do sprezynki wystarczy jedna srube odkrecic od spodu silnika. Tylko najpierw spusc olej a dopiero potem odkrec ta srube, bo przez nia tez leci olej. Wejdz na ta strone, tam wszystko ladnie widac :Dhttp://micekx.w.interia.pl/silnik_etz150.jpg To zdjecie mi sie nie otwiera do konca. Moglbys moze wyslac mi je na maila i zaznaczyc na nim co musze zmienic z ta podkladka?? Bede wdzieczny Cytuj Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.