Śliwa Opublikowano 7 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2010 ZAWSZE i bez znaczenia czy mamy opony wysoko czy nisko-ciśnieniowe na tyle powinniśmy mieć mniejsze ciśnienie niż na przodzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HunterM Opublikowano 7 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2010 ZAWSZE i bez znaczenia czy mamy opony wysoko czy nisko-ciśnieniowe na tyle powinniśmy mieć mniejsze ciśnienie niż na przodzie. Na pirelli supercorsa na przód 2,1 i na tył 1,9 będzie ok? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Śliwa Opublikowano 7 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2010 Jak spuszczałem do 2,0 to miałem wrażenie że motocykl się nie prowadzi stabilnie, tylko się ciągle wali w zakręt. Czy nie o to chodzi w lataniu po torze ? ;) Z tym ciśnieniem w dużym uproszczeniu to jest tak że mniejsze ciśnienie=lepsze trzymanie (bo większa powierzchnia styku opony z nawierzchnią), przy czym efekt uboczny jest taki że guma się szybciej kończy (rwie się). Oczywiście nie można dać zbyt małego ciśnienia, lub też zapomnieć o nakrętce na wentyl, niby banalna sprawa a paru chłopaków o niej zapomniało i nie ukończyło wyścigu bo powietrze zeszło kompletnie. Większe ciśnienie=dłuższa żywotność opony (opona mniej się niszczy, mniejsza powierzchnia styku opony z nawierzchnią), przy czym efekt uboczny to mniejsze trzymanie, czyli większe ryzyko uślizgu. Cały trik polega na tym aby znaleźć ten złoty środek ;) Oczywiście bardzo ważne jest też odpowiednie ustawienie zawieszenia, a to w tym kraju potrafi niewiele osób... Na pirelli supercorsa na przód 2,1 i na tył 1,9 będzie ok? Dokładnie tak zaleca producent i tego należy się trzymać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HunterM Opublikowano 7 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2010 Z tym regulowaniem zawieszenia to troche problem, bo te pierdolone japońce ustawiają fabrycznie pod 60 pare kilo a ja mam prawie stówe i troche na czuja, troche z proporcji. Teraz mi się trochę przytyło więc trzeba będzie znów pokręcić. W sumie powinno się zawiechę zmienić na twardszą, pod europejski normalny tyłek. Co do ciśnienia dzięki, zapamiętam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
p A q Opublikowano 7 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2010 (edytowane) No to ja na Racetec Interact 1,9 tył i 2,1 przód a jak było bardzo ciepło to 1,75 tył i 1,95 przód. Nie pomyliles sie tu casem? To nie jest przypadkiem tak ze jak jest cieplej to sie daje wyzsze cisnienie bo na nizszym szybciej grzeje sie guma? Tylko pytam, nie jestem zlosliwy. Edit: Hunter z tego co wiem to japonce fabrycznie ustawiane sa na 75 kg, czyli ja mam akuratnie problem z ustawieniami z glowy :D Edytowane 7 Marca 2010 przez p A q Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fat Opublikowano 7 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2010 Z tym regulowaniem zawieszenia to troche problem, bo te pierdolone japońce ustawiają fabrycznie pod 60 pare kilo a ja mam prawie stówe i troche na czuja, troche z proporcji. Teraz mi się trochę przytyło więc trzeba będzie znów pokręcić. W sumie powinno się zawiechę zmienić na twardszą, pod europejski normalny tyłek. Podeślij maila, prześlę Ci artykulik z kilkoma wskazówkami odnośnie ustawienia zawiechy w 9-tce. Cytuj https://www.instagram.com/fat_fabio/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HunterM Opublikowano 7 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2010 Że się nam wątek rozkręcił to prosił bym jeszcze bardziej oblatanych kolegów czyli Ciebie Śliwa i Fat abyście ustosunkowali się do zmiany profilu opony z tyłu z 190/50 na 190/55 na forum zagranicznym wyczytałem że taka zmiana wpływa korzystnie na pokonywanie winkli i nie jest odczuwalna przy użytkowaniu drogowym(zwiększa się profil, zwiększa sie pow. styku). Mnie bardziej interesuje przeznczenie i właściwości takiej zmiany na torze jako docelowe. Żeby nie robić syfu odpowiedzcie w tym temacie: http://forum.motocyklistow.pl/Jaki-profil-opony-t117341.html dzięki z góry. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szramer Opublikowano 8 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2010 Na pirelli supercorsa na przód 2,1 i na tył 1,9 będzie ok? ja daje 2.07 przod na rozgrzanym i 2.0 na tyle w supercorsie Cytuj WERA#111 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Śliwa Opublikowano 8 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2010 Nie pomyliles sie tu casem? To nie jest przypadkiem tak ze jak jest cieplej to sie daje wyzsze cisnienie bo na nizszym szybciej grzeje sie guma? Tylko pytam, nie jestem zlosliwy. Nie nie pomyliłem się im cieplej tym bardziej zwiększa się ciśnienie w oponie dlatego też w upalne dni daje się mniejsze ciśnienie. Profesjonalne zespoły do odpowiedniego doboru ciśnienia powietrza mierzą oczywiście jeszcze temperaturę samego asfaltu. Pozdro Śliwa Że się nam wątek rozkręcił to prosił bym jeszcze bardziej oblatanych kolegów czyli Ciebie Śliwa i Fat abyście ustosunkowali się do zmiany profilu opony z tyłu z 190/50 na 190/55 Ja po torze zawsze latałem na profilu 180/55 z resztą w ofercie Ractec'a (nie ważne czy SLICK czy homologowana) nie ma opony o profilu 180/50 czy też 190/50. IMO wynika to z tego że opona sportowa powinna mieć wyższy profil bo w ten sposób zapewnia większą powierzchnię styku w złożeniu. Jak sobie porównasz oponę drogową z torową to ta pierwsza będzie spłaszczona u góry, natomiast opona torowa będzie takim jakby jajkiem. Pierwsza zapewnia więcej styku podczas jazdy po prostej, natomiast druga podczas latania na kolanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
medyk88 Opublikowano 8 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2010 tak czytam i czytam to jak ma być z tyłu wieksze czy niższe ciśnienie jak na przodku?? podziękował Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Śliwa Opublikowano 8 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2010 :) z tyłu mniej (w przypadku Metzelerów i Pirelli - ok. 1,9 bara) a z przodu więcej (w przypadku Metzelerów i Pirelli 2,1 bara) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fat Opublikowano 8 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2010 Ja osobiście do jazdy drogowej, nawet bardzo szybkiej, nie widzę sensu kombinować z ciśnieniem i zawsze jeżdżę na ustawieniach sugerowanych przez producenta (2,4-2,5 / 2,8-2,9). Co innego na tor, tutaj już ciśnienie jak pisze Śliwa (2.0-2.1 / 1.9-2.0). Cytuj https://www.instagram.com/fat_fabio/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
medyk88 Opublikowano 8 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2010 :) z tyłu mniej (w przypadku Metzelerów i Pirelli - ok. 1,9 bara) a z przodu więcej (w przypadku Metzelerów i Pirelli 2,1 bara) dziekuje a co bys poradził przy dunlopach sportmaxach d208 ?? podziękował Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Śliwa Opublikowano 9 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2010 Ja osobiście do jazdy drogowej, nawet bardzo szybkiej, nie widzę sensu kombinować z ciśnieniem i zawsze jeżdżę na ustawieniach sugerowanych przez producenta (2,4-2,5 / 2,8-2,9). Co innego na tor, tutaj już ciśnienie jak pisze Śliwa (2.0-2.1 / 1.9-2.0). Dokładnie wszystkie moje wskazówki tyczą się jazdy po torze. a co bys poradził przy dunlopach sportmaxach d208 ?? podziękował Na d208 latałem w 2007 i już szczerze mówiąc nie pamiętam jakie wtedy dawaliśmy ciśnienie. Osobiście bardzo nie lubię tych opon i nie potrafię na nich jeździć, swojego największego dzwona (highside na szybkim lewym za niemieckimi) zaliczyłem właśnie na d208 :bigrazz: . TUTAJ masz broszurę Dunlopa i na jej końcu masz Fitment Guide z podanymi ciśnieniami. Z tego co widzę to w przypadku R6 na ulicę producent zaleca 2,5 na przód i 2,9 na tył. w przypadku gixera 600 2,5 przód i 2,5 tył. Ale to są zalecenia na ulicę, na tor na pewno będą mniejsze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
medyk88 Opublikowano 9 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2010 . Na d208 latałem w 2007 i już szczerze mówiąc nie pamiętam jakie wtedy dawaliśmy ciśnienie. Osobiście bardzo nie lubię tych opon i nie potrafię na nich jeździć, swojego największego dzwona (highside na szybkim lewym za niemieckimi) zaliczyłem właśnie na d208 :bigrazz: . TUTAJ masz broszurę Dunlopa i na jej końcu masz Fitment Guide z podanymi ciśnieniami. Z tego co widzę to w przypadku R6 na ulicę producent zaleca 2,5 na przód i 2,9 na tył. w przypadku gixera 600 2,5 przód i 2,5 tył. Ale to są zalecenia na ulicę, na tor na pewno będą mniejsze. dzięki to żeś mnie pocieszył z tym dzwonem na szczęście wkrótce zmieniam na 600rr to i opony beda inne pozdrowiony przyczepności Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.