Skocz do zawartości

Grzanie opon


p A q
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jak spuszczałem do 2,0 to miałem wrażenie że motocykl się nie prowadzi stabilnie, tylko się ciągle wali w zakręt.
Czy nie o to chodzi w lataniu po torze ? ;) Z tym ciśnieniem w dużym uproszczeniu to jest tak że mniejsze ciśnienie=lepsze trzymanie (bo większa powierzchnia styku opony z nawierzchnią), przy czym efekt uboczny jest taki że guma się szybciej kończy (rwie się). Oczywiście nie można dać zbyt małego ciśnienia, lub też zapomnieć o nakrętce na wentyl, niby banalna sprawa a paru chłopaków o niej zapomniało i nie ukończyło wyścigu bo powietrze zeszło kompletnie. Większe ciśnienie=dłuższa żywotność opony (opona mniej się niszczy, mniejsza powierzchnia styku opony z nawierzchnią), przy czym efekt uboczny to mniejsze trzymanie, czyli większe ryzyko uślizgu. Cały trik polega na tym aby znaleźć ten złoty środek ;) Oczywiście bardzo ważne jest też odpowiednie ustawienie zawieszenia, a to w tym kraju potrafi niewiele osób...
Na pirelli supercorsa na przód 2,1 i na tył 1,9 będzie ok?
Dokładnie tak zaleca producent i tego należy się trzymać.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym regulowaniem zawieszenia to troche problem, bo te pierdolone japońce ustawiają fabrycznie pod 60 pare kilo a ja mam prawie stówe i troche na czuja, troche z proporcji. Teraz mi się trochę przytyło więc trzeba będzie znów pokręcić. W sumie powinno się zawiechę zmienić na twardszą, pod europejski normalny tyłek.

Co do ciśnienia dzięki, zapamiętam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to ja na Racetec Interact 1,9 tył i 2,1 przód a jak było bardzo ciepło to 1,75 tył i 1,95 przód.

Nie pomyliles sie tu casem? To nie jest przypadkiem tak ze jak jest cieplej to sie daje wyzsze cisnienie bo na nizszym szybciej grzeje sie guma?

Tylko pytam, nie jestem zlosliwy.

 

Edit: Hunter z tego co wiem to japonce fabrycznie ustawiane sa na 75 kg, czyli ja mam akuratnie problem z ustawieniami z glowy :D

Edytowane przez p A q
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym regulowaniem zawieszenia to troche problem, bo te pierdolone japońce ustawiają fabrycznie pod 60 pare kilo a ja mam prawie stówe i troche na czuja, troche z proporcji. Teraz mi się trochę przytyło więc trzeba będzie znów pokręcić. W sumie powinno się zawiechę zmienić na twardszą, pod europejski normalny tyłek.

Podeślij maila, prześlę Ci artykulik z kilkoma wskazówkami odnośnie ustawienia zawiechy w 9-tce.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Że się nam wątek rozkręcił to prosił bym jeszcze bardziej oblatanych kolegów czyli Ciebie Śliwa i Fat abyście ustosunkowali się do zmiany profilu opony z tyłu z 190/50 na 190/55 na forum zagranicznym wyczytałem że taka zmiana wpływa korzystnie na pokonywanie winkli i nie jest odczuwalna przy użytkowaniu drogowym(zwiększa się profil, zwiększa sie pow. styku). Mnie bardziej interesuje przeznczenie i właściwości takiej zmiany na torze jako docelowe.

Żeby nie robić syfu odpowiedzcie w tym temacie:

 

http://forum.motocyklistow.pl/Jaki-profil-opony-t117341.html

 

dzięki z góry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pomyliles sie tu casem? To nie jest przypadkiem tak ze jak jest cieplej to sie daje wyzsze cisnienie bo na nizszym szybciej grzeje sie guma?

Tylko pytam, nie jestem zlosliwy.

Nie nie pomyliłem się im cieplej tym bardziej zwiększa się ciśnienie w oponie dlatego też w upalne dni daje się mniejsze ciśnienie. Profesjonalne zespoły do odpowiedniego doboru ciśnienia powietrza mierzą oczywiście jeszcze temperaturę samego asfaltu.

Pozdro

Śliwa

 

 

Że się nam wątek rozkręcił to prosił bym jeszcze bardziej oblatanych kolegów czyli Ciebie Śliwa i Fat abyście ustosunkowali się do zmiany profilu opony z tyłu z 190/50 na 190/55
Ja po torze zawsze latałem na profilu 180/55 z resztą w ofercie Ractec'a (nie ważne czy SLICK czy homologowana) nie ma opony o profilu 180/50 czy też 190/50. IMO wynika to z tego że opona sportowa powinna mieć wyższy profil bo w ten sposób zapewnia większą powierzchnię styku w złożeniu. Jak sobie porównasz oponę drogową z torową to ta pierwsza będzie spłaszczona u góry, natomiast opona torowa będzie takim jakby jajkiem. Pierwsza zapewnia więcej styku podczas jazdy po prostej, natomiast druga podczas latania na kolanie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja osobiście do jazdy drogowej, nawet bardzo szybkiej, nie widzę sensu kombinować z ciśnieniem i zawsze jeżdżę na ustawieniach sugerowanych przez producenta (2,4-2,5 / 2,8-2,9). Co innego na tor, tutaj już ciśnienie jak pisze Śliwa (2.0-2.1 / 1.9-2.0).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja osobiście do jazdy drogowej, nawet bardzo szybkiej, nie widzę sensu kombinować z ciśnieniem i zawsze jeżdżę na ustawieniach sugerowanych przez producenta (2,4-2,5 / 2,8-2,9). Co innego na tor, tutaj już ciśnienie jak pisze Śliwa (2.0-2.1 / 1.9-2.0).
Dokładnie wszystkie moje wskazówki tyczą się jazdy po torze.
a co bys poradził przy dunlopach sportmaxach d208 ??

podziękował

Na d208 latałem w 2007 i już szczerze mówiąc nie pamiętam jakie wtedy dawaliśmy ciśnienie. Osobiście bardzo nie lubię tych opon i nie potrafię na nich jeździć, swojego największego dzwona (highside na szybkim lewym za niemieckimi) zaliczyłem właśnie na d208 :bigrazz: . TUTAJ masz broszurę Dunlopa i na jej końcu masz Fitment Guide z podanymi ciśnieniami. Z tego co widzę to w przypadku R6 na ulicę producent zaleca 2,5 na przód i 2,9 na tył. w przypadku gixera 600 2,5 przód i 2,5 tył. Ale to są zalecenia na ulicę, na tor na pewno będą mniejsze.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

. Na d208 latałem w 2007 i już szczerze mówiąc nie pamiętam jakie wtedy dawaliśmy ciśnienie. Osobiście bardzo nie lubię tych opon i nie potrafię na nich jeździć, swojego największego dzwona (highside na szybkim lewym za niemieckimi) zaliczyłem właśnie na d208 :bigrazz: . TUTAJ masz broszurę Dunlopa i na jej końcu masz Fitment Guide z podanymi ciśnieniami. Z tego co widzę to w przypadku R6 na ulicę producent zaleca 2,5 na przód i 2,9 na tył. w przypadku gixera 600 2,5 przód i 2,5 tył. Ale to są zalecenia na ulicę, na tor na pewno będą mniejsze.

dzięki

to żeś mnie pocieszył z tym dzwonem

na szczęście wkrótce zmieniam na 600rr to i opony beda inne

 

pozdrowiony

przyczepności

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...