KARDAN-IN Opublikowano 21 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2010 JAK NAJLEPIEJ ZADBAĆ O TO ABY SILNIK W MOMENCIE KRĘCENIA ROZRUSZNIKIEM OD PIERWSZYCH CHWIL BYŁ SMAROWANY "ŻYCIODAJNYM" OLEJEM, CZY WYSTARCZY POKRĘCIĆ ROZRUSZNIKIEM I ZACZEKAĆ AŻ OLEJ WYPEŁNI CHŁODNICE OLEJU, UKŁAD SMAROWANIA AŻ PO ZGAŚNIĘCIE LAMPKI CIŚNIENIA OLEJU NA WYKRĘCONYCH ŚWIECACH? CZY NORMALNIE ODPALIĆ SILNIK I BĘDZIE TO SAMO BEZ RYZYKA PRZYTARCIA? PS> ZAZNACZAM ŻE TO JEST PO REMONCIE SILNIKA CZYLI KAŻDY ZAKAMAREK UKŁADU SMAROWANIA JEST PUSTY, A TO PRZEKŁADA SIĘ NA CZAS ZANIM OLEJ TAM DOTRZE I WSZYSTKO WYPEŁNI !!! OCZYWIŚCIE ELEMENTY RUCHOME SILNIKA W MOMENCIE MONTAŻU ZOSTAŁY OBFICIE POKRYTE OLEJEM. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qba Opublikowano 21 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2010 zakreć silnikiem bez zapłonu na az zgasnie kontrolka Cytuj http://czcross.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arni Opublikowano 21 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2010 (edytowane) Lepiej jak będziesz kręcił samym rozrusznikiem bez świec. Wtedy nic nie ryzykujesz, a poźniej go dopiero odpalić. Pokrycie samym tylko olejem nie wiem czy w pełni wystarczy jak silnik był totalnie suchy.....smar byłby pewniejszy. PS> i nie pisz z zablokownaym caps-lockiem. Edytowane 21 Lutego 2010 przez Arni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lionix Opublikowano 21 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2010 ja po remoncie góry od razu odpaliłem, i chodzi, ale to 1 cylek tylko teoretycznie jak wszystko wysmarowałeś, to powinno być git, ale można kręcić bez świec bo najpewniej, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 22 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2010 Jak posmarowałeś wałki smarem to nie ma się co czaić tylko odpalać. Jak nie posmarowałeś wałków to nawet kręcenie czarodziejską różdżką nie uratuje silnika. Z twojego postu wynika ze jednak nie pokusiłeś się o smar molibdenowy dlatego teraz wygrałeś ponowne odkręcanie mostków i smarowanie wałków;] Kręcenie silnikiem nawet bez obciążenia nie zapewni mu odpowiedniego ciśnienia oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal.051 Opublikowano 22 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2010 Skoro kręcenie rozrusznikiem nie zapewni mu wystarczającego ciśnienia, to może przepchnąć motocykl na I biegu z wykręconymi świecami, opór nie będzie duży a prędkość obrotowa wału na pewno będzie większa niż z kręcenia rozrusznikiem. Czysto teoretycznie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 22 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2010 Skoro kręcenie rozrusznikiem nie zapewni mu wystarczającego ciśnienia, to może przepchnąć motocykl na I biegu z wykręconymi świecami, opór nie będzie duży a prędkość obrotowa wału na pewno będzie większa niż z kręcenia rozrusznikiem. Czysto teoretycznie a czysto praktycznie to jak odpali silnik to na to samo wyjdzie a nawet lepiej bo olej bedzie sie nagrzewal, a nie wyjda czary typu przeskoczenie rozrzadu przy zaciaganiu... Powinienes uzyc smaru molibdenowego jak napisal wueska, ktory daje 100% gwarancje ale zrobiles jak zrobiles i teraz wybor nalezy do Ciebie na 99% nic sie nie stanie ale zostaje 1%, ktory bedzie Ci drazyl mozg :bigrazz: pozdr Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KARDAN-IN Opublikowano 22 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2010 Czyli nie o wszystkim pamiętałem podczas składania skoro powinno się użyć tego smaru, w zasadzie jestem jeszcze przed regulacją luzu zaworowego to z mostkami wałków nie będzie problemu, kupie ten smar i przesmaruje chociaż wałki, a czy prócz wałków należy też nim przesmarować panewki wału jak i panewki korbowodów? i czy nie pozatyka ten smar kanalików? to pytanie już zupełnie teoretyczne.... PS Właśnie ten 1% :banghead: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 22 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2010 Czyli nie o wszystkim pamiętałem podczas składania skoro powinno się użyć tego smaru, w zasadzie jestem jeszcze przed regulacją luzu zaworowego to z mostkami wałków nie będzie problemu, kupie ten smar i przesmaruje chociaż wałki, a czy prócz wałków należy też nim przesmarować panewki wału jak i panewki korbowodów? i czy nie pozatyka ten smar kanalików? to pytanie już zupełnie teoretyczne.... PS Właśnie ten 1% :banghead: nie pozatyka bo sie w oleju rozpusci, dolu nie trzeba smarowac smarem, tam smarowanie tuz po uruchomieniu silnika jest wystarczajace pozdr Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 22 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2010 Górę smarem, sprzęgło olej, panewki traktuje olejem tak dla pewności( ale też nie za dużo). reszta zalezy od motocykla i konkretnego silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.