Skocz do zawartości

wymienic pirscienie ???


ksenonn
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam

tak sie zastanawiam czy wymienic pierscienie w mojej etz, ecia ma przejechane 15000 km wiec nie wiem czy ma to sens??? jak myslicie?

Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi. ..naprawdę. .. aż czasami ciężko ich wyprzedzić! !! :)

 

 

Motorynka, Ogar 50, Jawka, Mz Etz 251E, Honda Cr 125, Ktm Exc 450

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, mam juz swoje konto, zgadza sie etka zostala sprzedana bratu czyli mnie a ja jeszcze pare minut temu korzystałem z konta pierwszego własciciela, zastanawiałem sie nad tymi pierścieniami, przebieg nieduży ale kompresja by sie polepszyła, spalanie, przynajmniej tak mi się wydaję, moto nigdy nie było katowane więc moze jeszcze za wcześnie na wymianę pierścieni???

Motorynka - Komar 50 - Jawa TS 350 x2 - Mz Etz 251e - Kawasaki zx6r 636

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej by było jakbyś zdjął cylinder...i zdjął jedengo pierścienia z tłoka i wsadził do cylindra..wtedy bedziesz miał pewnosc czy sie kwalifikują do wymiany czy nie...o ile sie nie myle to szczelina za zamkach pierścieni powinna wynosić 0,3 mm a więc szczelinomierz w dłoń i do boju:P

 

Pozdrawiam

 

Hubert

 

P.S. Pierścienie to wydatek około 15 zł...ich wymiana napewno nie zaszkodzi silnikowi..wręcz pomoże ,więc możesz śmiało wymieniać..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poza tym spróbuj zmierzyć ciśnienie sprężania, w każdym praktycznie warsztacie powinni mieć taki manometr. Tylko za nic nie mogę w sieci znaleźć jakie to ciśnienie powinno mieć wartość :-/ Generalnie po 15 tys km gładź cylindra i pierścienie powinny być w bardzo dobrym stanie, o ile silnik był właściwie eksploatowany (głównie chodzi o skład mieszanki).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba jednek poczekam z tą wymianą, jest jeszcze czas, w następnym sezonie je wymienię, a jak stuknie 30000tys km to zrobie generalkę. dzieki za rady

 

pozdrawiam

Motorynka - Komar 50 - Jawa TS 350 x2 - Mz Etz 251e - Kawasaki zx6r 636

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stan mojej wiedzy jest nastepujący:

-co do tych 0.3 mm luzu - wydaje mi się , że chodzi o pierścienie nowe, zużyte mogą mieć do 0.8 mm - potem trzeba je niezwłocznie wymienić

- cisnienie spręzania - zależy od stopnia sprężania w stosunku 1:1 (+/- 5%) MZ-ES 250 miała stopień spr. 8,0 a cisnienie spr. 8,2-8,3 atm.tech. ETZ ma st.spr. 9,5-10 - więc cisnienie powinno byc z tego zakresu. Jeśli cisnienie było 10% niższe od zalecanego - to silnik uznawało się za dobry, dopiero jak było niższe o 20% - silnik (tłok i pierścienie) kwalifikowało się do naprawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm... to ciekawe co piszesz, dzieki za konkrety, a czy mozesz powiedziec cos o przebiegu, tzn czy Twoim zdaniem po zrobieniu 15000 km pierscienie wymieniac czy raczej nie ma takiej potrzeby, chce zaznaczyc ze ecia bardzo dobrze pracuje, ma dobre przyspieszenie itd, wiec czy jest sens wymieniac te pierscionki??? czy raczej poczekac, zrobic nastepne 15000 km i wtedy zrobic kapitalke???

Motorynka - Komar 50 - Jawa TS 350 x2 - Mz Etz 251e - Kawasaki zx6r 636

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dobrze pracuje? Ma dobre przyspieszenie? Nie pali za duzo? (np. w trasie 4.5, w mieście do 6 ltr) Nie dzwoni i nie stuka w silniku? To po co ruszać :) ? Ja zostawiłbym to w spokoju, na co najmniej 5000 km i dopiero się zastanawiał - taki remont przeprowadzałbym według potrzeb a nie wg przebiegu (ani nie okresowo). A najlepiej właśnie, gdybys zrobił tak jak radził KaBan - sprawdził luz na zamku pierścienia zdjetego z tłoka a włożonego do cylindra. Jest to czynność nieskomplikowana - nie powinieneś nic zepsuc (sorry, nie wiem jak "mocny" jesteś z mechaniki, może jesteś lepszy ode mnie, ale piszę to, bo jak nie Tobie, to może innym się przyda) - chyba że później za mocno będziesz przykręcał głowicę do cylindra - możesz wtedy urwać tę szpilkę nagwintowaną, która trzyma głowicę. No i zakładając z powrotem pierścień, trzeba zwrócić uwagę na jego wewnetrzną powierzchnię - powinnno byc tam wycięcie pasujące do ząbka na tłoku - pierścień taki nie obraca się luźno na tłoku, musi być zahaczony na takim malutkim ząbku (w rowku pierścieniowym tłoka) . Jak będziesz miał zdjęty cylinder, to sprawdź jego wewnętrzną gładź, po której ślizga sie tłok z pierścieniami - zużyte cylindry mają wyraźny próg - jeśli jest on lekko wyczuwalny to nie tragedia (to czy jest lekko wyczuwalny czy mocno, to uczucie subiektywne, ciężko mi powiedzieć jaką wysokośc progu uznać za "wysokośc w normie" - tak na oko to do 0.4 mm, ale ja mam małe doświadczenie w silnikach ETZ - w simsonie 0.5 mm uznałem za "zbyt duży".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...