ksenonn Opublikowano 5 Kwietnia 2004 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2004 witamtak sie zastanawiam czy wymienic pierscienie w mojej etz, ecia ma przejechane 15000 km wiec nie wiem czy ma to sens??? jak myslicie? Cytuj Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi. ..naprawdę. .. aż czasami ciężko ich wyprzedzić! !! :) Motorynka, Ogar 50, Jawka, Mz Etz 251E, Honda Cr 125, Ktm Exc 450 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zbyhoo Opublikowano 5 Kwietnia 2004 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2004 Po co wymieniać pierścienie w MZ, która już jest sprzedana? 8O Poza tym czy to w ogóle możliwe?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Domieniek Opublikowano 5 Kwietnia 2004 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2004 Dobra, mam juz swoje konto, zgadza sie etka zostala sprzedana bratu czyli mnie a ja jeszcze pare minut temu korzystałem z konta pierwszego własciciela, zastanawiałem sie nad tymi pierścieniami, przebieg nieduży ale kompresja by sie polepszyła, spalanie, przynajmniej tak mi się wydaję, moto nigdy nie było katowane więc moze jeszcze za wcześnie na wymianę pierścieni??? Cytuj Motorynka - Komar 50 - Jawa TS 350 x2 - Mz Etz 251e - Kawasaki zx6r 636 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KaBaN Opublikowano 5 Kwietnia 2004 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2004 Najlepiej by było jakbyś zdjął cylinder...i zdjął jedengo pierścienia z tłoka i wsadził do cylindra..wtedy bedziesz miał pewnosc czy sie kwalifikują do wymiany czy nie...o ile sie nie myle to szczelina za zamkach pierścieni powinna wynosić 0,3 mm a więc szczelinomierz w dłoń i do boju:P Pozdrawiam Hubert P.S. Pierścienie to wydatek około 15 zł...ich wymiana napewno nie zaszkodzi silnikowi..wręcz pomoże ,więc możesz śmiało wymieniać.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Domieniek Opublikowano 5 Kwietnia 2004 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2004 OK, dzięki pokombinuję.pozdro Cytuj Motorynka - Komar 50 - Jawa TS 350 x2 - Mz Etz 251e - Kawasaki zx6r 636 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zbyhoo Opublikowano 5 Kwietnia 2004 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2004 Poza tym spróbuj zmierzyć ciśnienie sprężania, w każdym praktycznie warsztacie powinni mieć taki manometr. Tylko za nic nie mogę w sieci znaleźć jakie to ciśnienie powinno mieć wartość :-/ Generalnie po 15 tys km gładź cylindra i pierścienie powinny być w bardzo dobrym stanie, o ile silnik był właściwie eksploatowany (głównie chodzi o skład mieszanki). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Domieniek Opublikowano 6 Kwietnia 2004 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2004 Chyba jednek poczekam z tą wymianą, jest jeszcze czas, w następnym sezonie je wymienię, a jak stuknie 30000tys km to zrobie generalkę. dzieki za rady pozdrawiam Cytuj Motorynka - Komar 50 - Jawa TS 350 x2 - Mz Etz 251e - Kawasaki zx6r 636 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PiotrekB Opublikowano 6 Kwietnia 2004 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2004 Stan mojej wiedzy jest nastepujący:-co do tych 0.3 mm luzu - wydaje mi się , że chodzi o pierścienie nowe, zużyte mogą mieć do 0.8 mm - potem trzeba je niezwłocznie wymienić- cisnienie spręzania - zależy od stopnia sprężania w stosunku 1:1 (+/- 5%) MZ-ES 250 miała stopień spr. 8,0 a cisnienie spr. 8,2-8,3 atm.tech. ETZ ma st.spr. 9,5-10 - więc cisnienie powinno byc z tego zakresu. Jeśli cisnienie było 10% niższe od zalecanego - to silnik uznawało się za dobry, dopiero jak było niższe o 20% - silnik (tłok i pierścienie) kwalifikowało się do naprawy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Domieniek Opublikowano 6 Kwietnia 2004 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2004 hmm... to ciekawe co piszesz, dzieki za konkrety, a czy mozesz powiedziec cos o przebiegu, tzn czy Twoim zdaniem po zrobieniu 15000 km pierscienie wymieniac czy raczej nie ma takiej potrzeby, chce zaznaczyc ze ecia bardzo dobrze pracuje, ma dobre przyspieszenie itd, wiec czy jest sens wymieniac te pierscionki??? czy raczej poczekac, zrobic nastepne 15000 km i wtedy zrobic kapitalke??? Cytuj Motorynka - Komar 50 - Jawa TS 350 x2 - Mz Etz 251e - Kawasaki zx6r 636 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
3lement Opublikowano 6 Kwietnia 2004 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2004 jak ich niesłychać a etka ma jeszcze przyzwoite osiągi to śmigaj dalej !!! :) pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PiotrekB Opublikowano 6 Kwietnia 2004 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2004 Bardzo dobrze pracuje? Ma dobre przyspieszenie? Nie pali za duzo? (np. w trasie 4.5, w mieście do 6 ltr) Nie dzwoni i nie stuka w silniku? To po co ruszać :) ? Ja zostawiłbym to w spokoju, na co najmniej 5000 km i dopiero się zastanawiał - taki remont przeprowadzałbym według potrzeb a nie wg przebiegu (ani nie okresowo). A najlepiej właśnie, gdybys zrobił tak jak radził KaBan - sprawdził luz na zamku pierścienia zdjetego z tłoka a włożonego do cylindra. Jest to czynność nieskomplikowana - nie powinieneś nic zepsuc (sorry, nie wiem jak "mocny" jesteś z mechaniki, może jesteś lepszy ode mnie, ale piszę to, bo jak nie Tobie, to może innym się przyda) - chyba że później za mocno będziesz przykręcał głowicę do cylindra - możesz wtedy urwać tę szpilkę nagwintowaną, która trzyma głowicę. No i zakładając z powrotem pierścień, trzeba zwrócić uwagę na jego wewnetrzną powierzchnię - powinnno byc tam wycięcie pasujące do ząbka na tłoku - pierścień taki nie obraca się luźno na tłoku, musi być zahaczony na takim malutkim ząbku (w rowku pierścieniowym tłoka) . Jak będziesz miał zdjęty cylinder, to sprawdź jego wewnętrzną gładź, po której ślizga sie tłok z pierścieniami - zużyte cylindry mają wyraźny próg - jeśli jest on lekko wyczuwalny to nie tragedia (to czy jest lekko wyczuwalny czy mocno, to uczucie subiektywne, ciężko mi powiedzieć jaką wysokośc progu uznać za "wysokośc w normie" - tak na oko to do 0.4 mm, ale ja mam małe doświadczenie w silnikach ETZ - w simsonie 0.5 mm uznałem za "zbyt duży". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Domieniek Opublikowano 6 Kwietnia 2004 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2004 więc postanowione, nie będę zmieniał, moto dobrze pracuję więc nie będę grzebał, przyjdzie na to jeszcze czas. dzięki za wszystkie rady pozrdo Cytuj Motorynka - Komar 50 - Jawa TS 350 x2 - Mz Etz 251e - Kawasaki zx6r 636 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.