Skocz do zawartości

leciutkie obcieranie tarczy o klocki


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jako ze to moj pierwszy post na tym forum nie chcialem zakladac nowego tematu.

 

Jeżeli po wymianie przewodów na stalowy oplot klamka hamulca jest miekka i po odpowietrzeniu dalej mozna docisnac ja do manetki, winna moze byc pompa?

 

Borykam sie z problemem przedniego hamulca odkad kupilem moto, moze popelniam jakies bledy przy odpowietrzaniu (ale w samochodzie i w rowerze zawsze sie "udaje").

 

Jak sprawdzić poprawność dzialania pompy ? Załozyc jakaś inna pewna i sprawdzic caly uklad ? Czy można zweryfikować jej poprawne dzialanie w inny sposob ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesteś pewien, że dobrze odpowietrzyłeś?

 

Ja metodą pompowania klamką kilka razy i odkręcania odpowietrznika bym pewnie do teraz siedział w garażu.

 

Na pomoc przyszła dość spora strzykawka, którą od dołu odciągałem płyn z powietrzem, na górze dolewałem i tak aż do zupełnego braku powietrza w wężyku. Na koniec dla pewności jeszcze metoda pompowania klamką.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako ze to moj pierwszy post na tym forum nie chcialem zakladac nowego tematu.

 

Jeżeli po wymianie przewodów na stalowy oplot klamka hamulca jest miekka i po odpowietrzeniu dalej mozna docisnac ja do manetki, winna moze byc pompa?

 

Borykam sie z problemem przedniego hamulca odkad kupilem moto, moze popelniam jakies bledy przy odpowietrzaniu (ale w samochodzie i w rowerze zawsze sie "udaje").

 

Jak sprawdzić poprawność dzialania pompy ? Załozyc jakaś inna pewna i sprawdzic caly uklad ? Czy można zweryfikować jej poprawne dzialanie w inny sposob ?

 

Postaraj się ronić proces odpowietrzania sukcesywnie i nie sugeruj się układami w samochodach.

Jest możliwe że masz powietrze w okolicach śruby przy pompie. Naciśnij kilka razy dźwignię i drugą ręką poluzuj delikatnie śrubę mocującą przewód hamulcowy przy pompie. Wypada wcześniej położyć pob nią szmatę aby płyn nie pobrudził motocykla.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem w tym ze nie moge "nabić" cisnienia w klamce, tzn. cały czas pozostaje miekka, po napompowaniu sytuacja sie poprawia, ale na pewno nie jest to prawidlowe dziłanie ukladu. Za kilka dni sprobuje ponownie odpowietrzyc, może tym razem metoda ze strzykawka, o ktorej slyszalem ale nigdy nie praktykowalem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam pytanie do autora.

Czym ty wyprostowałeś te "widełki"??

 

Jeśli uszkodziłeś zawieszenie to tak jak Piotr pisze tarcza tez mogła się uszkodzić. Druga sprawa to jak te "wiedełki" się "wygły". Czy to było samo przesuniecie się na półkach, czy rura nośna się "wygła"?

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, ja myślę, że Piotr ma rację. Mogę podać przykład na swoim dualu. Środkowy tłoczek tylnego zacisku nie cofał się w ogóle. Nie pomogła jedynie wymiana płynu i odpowietrzenie układu. W moim przypadku zdemontowałem cały zacisk, wyciągnąłem tłoczki wraz z uszczelniaczami. Po weryfikacji uszczelniacze nadawały się jedynie do wymiany. Słyszałem o przypadkach czyszczenia tłoczków papierem ściernym, ale jest to jedynie półśrodek. Tłoczek istotnie koroduje zwłaszcza w miejscach, gdzie narażony jest na różne czynniki ( woda, piasek, sól, etc.). Skąd się biorą takie problemy? Często przy wymianie klocków zapominamy o czyszczeniu zacisku. Jeśli więc klocki w dalszym ciągu trą o tarczę, zrób gruntowną inspekcję układu hamulcowego. Ja służę radą zwłaszcza przy naprawach układów DUAL CBS. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

rozebralem zaciski, wszystko dokładnie przemyłem, tłoczki nie mialy rys ani wżerów. Uszczelnienia nie maja żadnych uszkodzen mechanicznych ani deformacji. Poskładalem wszystko na smar do zacisków. tłoczki wszkoczyly praktycznie same.

Sytuacja po odpowietrzeniu przewodów sie nie poprawiła. Wydaje mi sie że cos jest nie tak z pompa. Jakby nie trzymała cisnienia, trudno mi to wytlumaczyc. Probowalem luzować śrube przy pompie, wyciekał plyn, beze śladow powietrza. Sa inne sposoby na odpowietrzenie pompy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozebralem zaciski, wszystko dokładnie przemyłem, tłoczki nie mialy rys ani wżerów. Uszczelnienia nie maja żadnych uszkodzen mechanicznych ani deformacji. Poskładalem wszystko na smar do zacisków. tłoczki wszkoczyly praktycznie same.

Sytuacja po odpowietrzeniu przewodów sie nie poprawiła. Wydaje mi sie że cos jest nie tak z pompa. Jakby nie trzymała cisnienia, trudno mi to wytlumaczyc. Probowalem luzować śrube przy pompie, wyciekał plyn, beze śladow powietrza. Sa inne sposoby na odpowietrzenie pompy ?

 

Żeby odpowietrzyć, musisz nacisnąć kilka razy klamkę, trzymając naciśniętą, odkręcasz przewód przy pompie. Czynność powtarzasz kilkakrotnie. Jeżeli nie da to efektów, to wtedy zdejm klamkę, palcem najlepiej w rękawiczce, po pompuj kilkakrotnie za króciec, reszta jak wyżej.Chodzi o to, ze klamka może nie do końca pompować. Ma za krótki skok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak próbowalem, z zawaorków wydostaje sie tylko niezpowietrzony plyn, powtarzalem proces wielokrotnie. Dzisiaj sprobuje jeszce odpowietrzyc pompe. Potem po kolei poluzuje wszystkie śruby, może gdzieś w rozdzielaczu zebaralo sie powietrze. jak sie nie uda to pasuje i oddaje moto do jakiegos mechaniora

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja czyściłem ostatnio całe zaciski, zlałem płyn, odkręciłem, zabrałem do domu i do czyszczenia. Czyściłem wodą i płynem hamulcowym.

 

 

takie pytanie. kto ci polecił metode mycia tloczków wodą?? chyba tylko po to żeby wspomóc korozje.

MOTOPROJEKT - Warsztat motocyklowy

 

serwis, naprawa, diagnostyka komputerowa, materiały eksploatacyjne

 

Sławek - 604 635 069 Bart - 695 880 500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wodą czyściłem zaciski a nie tłoczki, a poza tym, na tłoczki i tak dostaje się woda podczas jazdy w deszczu, czy myciu sprzęta, więc co za różnica?

po to min sa uszczelnienia zeby nie dostawal sie syf i woda

MOTOPROJEKT - Warsztat motocyklowy

 

serwis, naprawa, diagnostyka komputerowa, materiały eksploatacyjne

 

Sławek - 604 635 069 Bart - 695 880 500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...