bubiool Opublikowano 11 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2010 Witam wszystkich! Mam pytanie. Czy silniczek EXUP z yamahy yzf 1000 r thundercat będzie pasował i działał poprawnie w yamaszce fzr 1000 z 94 roku? U mnie w silniczku wykończyła się zębatka a obecnie nie widzę na rynku takich silniczków czy to nowych czy używanych a silniczek z thundera znalazłem. Może ktoś wie czy będzie to działać bądź po prostu wie gdzie takie rzeczy można dorwać? Będzie wdzięczny za odpowiedź! Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bread Opublikowano 11 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2010 Witaj Na początek podam Ci stronę gdzie znajdziesz fiszki do FZR 1000 (między innymi) http://216.37.204.206/xtremepowersports/Ya...EM/YamahaMC.asp możesz sprawdzić czy symbol tegoż silniczka (numer katalogowy) jest taki sam w thundercacie co w FZR 1000?. Po drugie: silniczek uległ uszkodzeniu ponieważ zatarły się łożyska w kolektorze wydechowym - tam gdzie pracuje właśnie ten zawór exup należy dorobić nowe tuleje u tokarza z brązu samosmarującego (niewielki koszt) kolektory łatwo jest zdjąć bez odkręcania chłodnicy, jedynie trzeba dolne zamocowania odkręcić i delikatnie pociągnąć jakieś dwa centymetry w kierunku przedniego koła, dobry klucz z przedłużką i masz dostęp do szpilek. Musisz pamiętać żeby szpilki dobrze nasmarować WD40 przed odkręcaniem, najlepiej dzień wcześniej żeby dobrze "przeżarło" Samo dokręcanie z powrotem szpilek powinno się odbyć z niedużą siłą o ile dobrze pamiętam to około 10-15 Nm Silniczek EXUP musi być cały czas podłączony (nawet jeśli jest uszkodzony) ponieważ jest niezbędnym elementem w elektryce FZR 1000 odłączenie go z obiegu spowoduje zakłócanie zapłony już przy 4 tys obr. Po trzecie; idealnym miejscem na wyszukiwanie części do FZR`y jest ebay.de może być także ebay.at Gratuluję zakupu FZR 1000 to naprawdę świetny motocykl (w dzisiejszych czasach oldschool pełną gębą) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bubiool Opublikowano 13 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2010 Teraz i tak już amba fatima. Gdzieś wcięło mi jedną zębatkę do silniczka. Poprostu ją zgubiłem. Jeśli podłącze tylko silniczek exup pod moduł to czy bez tej zębatki moto będzie chodził prawidłowo? ( przedtem chociaż na manualnie otwartym zaworze w rurze wykrecał max obroty. Pytam bo już nie wiem, w sumie powinien bo przecież przed tem też nie bardzo kręciła się w środku ostatnia zębatka ( troche 1mm na lewo i prawo) ale teraz jednej środkowej brakuje więc nawet tam się nic nie zakręci. Tak więc czy samo podłączenie pozwoli osiągnąć obroty max? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bread Opublikowano 13 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2010 -silniczek ma wbudowany czujnik położenia, sądzę że jeżeli jest to jakaś tam zębatka niezależna od czujnika to wszystko będzie chodziło dobrze, czyli po prostu trzeba pozostawić ten silniczek w motocyklu nie podłączonego do linek do czasu uporania się z łożyskami w kolektorze wydechowym i zakupieniu nowego silniczka. Co do zaworu w kolektorze to tam może być zmyłka tzn. na zimno niby nie stawia oporu, a po rozgrzaniu się blokuje, więc silniczek "siłuje się" się z nim łamiąc sobie zębatki - oto właśnie jest przyczyna uszkodzeń rzeczonego silniczka. Generalnie jeżeli silniczek nie podawałby informacji o położeniu to wystąpi wtedy zakłócenie zapłonu przy 4 tys obr. Z reguły z połamanymi zębatkami informacja (czy funkcja) położenia działa. Ale wtedy należy zdjąć z niego linki sterujące zaworem w kolektorze. Gdybyś miał dalej problemy spróbuj przestawić ręcznie, choć uważam że nie będzie to konieczne. Kolejna sprawa to nie gazuj motoru na luzie do odcinki. Już był ten temat poruszany na forum nasi mechanicy forumowi stwierdzili że bezpieczna granica w takich silnikach to jest 5-6 tys obr później to już ryzyko. Jako przykład jeden z kolegów pokrzywił zawory w YZF750 (niemal bliźniaczy silnik FZR 1000). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bubiool Opublikowano 13 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2010 Dzięki Ci bardzo za odpowiedź i porady dotyczące FZR również jeśli tylko będę miał możliwość postaram się wszystko naprawić i dam znać jak naprawa wypadła. Dzięki raz jeszcze :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bubiool Opublikowano 16 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2010 Nie widze opcji edycji poprzedniego postu więc dopisze. Czy do fzr 1000 z 94 pasował oraz prawidłowo działał by silniczek z YZF 750 także z 94 roku? W sumie modele pokrewne bardzo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bread Opublikowano 16 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2010 - będzie pasować, jako ciekawostkę mogę podać fakt że 6 biegowa skrzynia z YZF 750 pasuje do FZR 1000. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bubiool Opublikowano 16 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2010 (edytowane) A jak silnik zachowuje się na tej skrzyni biegowej? i czy ostatni bieg ma takie przełożenia jak w fzr 1000 piąty? I jeszcze pytanie czy dziura w obortach od 7-8 tys ( mniejsza moc niż do 7 tys i dużo mniejsza niż od 8 tys) może być spowodowana właśnie tym że nie ma EXUPA sprawnego? A może w ogóle nie warto się w to bawić i całkowicie usunąć ten system? Edytowane 16 Lutego 2010 przez bubiool Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zbyszekm Opublikowano 16 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2010 (edytowane) Witam, Jak już kolega wcześniej pisał, silnik EXUP'a ma czujnik położenia i jest niezbędną częścią instalacji sterującej zapłonem. Odłączenie jego tylko pogorszy całą sytuację. Niech on sobie siedzi jak siedział. Sam zawór możesz jednak zdemontować ale licz się ze zmienioną charakterystyką w dolnym i średnim zakresie obrotów. Właśnie ten zawór za to odpowiada, żeby moment podnieść w tym zakresie. Zawory te są demontowane jeśli moto jest szykowane do startów w wyścigach gdzie potrzebna jest moc w górnym zakresie obrotów. Miałem kiedyś YZF750... piękne to czasy były... A co do przełożeń to sprawdź sobie TU Edytowane 16 Lutego 2010 przez Zbyszekm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bread Opublikowano 17 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2010 (edytowane) - co do różnic w przełożeniach YZF vs FZR Pierwszy bieg ma takie same przełożenie w obydwu motocyklach natomiast 6-ty bieg YZF odpowiada 5-mu w FZR Korzyść z zastosowania 6 biegów w FZR będzie taki że biegi 2,3,4,5 będziesz miał krótsze zatem będzie większy kop :) jest to jedna z najprostszych metod tuningu FZRy - co do braku sytemu EXUP - jest on po to aby poprawić charakterystykę momentu obrotowego od 1 tys do około 4 tys obr. Przy 5 tysiącach obrotów exup winien być już otwarty całkowicie, więc mniej więcej od tego momentu motocykl zachowuje się tak jakby takiego systemu nie posiadał, więc nie ma żadnego wpływu na dziurę w gazie 6 tys -7 tys (ta dziura jest charakterystyczna dla silników FZR) -kiedyś zrobiłem doświadczenie polegające na tym że odłączyłem linki od zaworu w kolektorze po czym zablokowałem go w pozycji otwartej. efekt był następujący: zmuliło motocykl w w zakresie od 1 do około 3,7 tys, w miarę wzrostu obrotów brak exupu przestał być odczuwalny - ale właśnie zauważyłem !!! że napisałeś "( mniejsza moc niż do 7 tys i dużo mniejsza niż od 8 tys) ważna informacja: jeżeli chcesz użytkować motor w ten sposób MUSISZ ustawić zawór w pozycji otwartej - nie może on blokować przepływu spalin !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (stąd spadek mocy - blokuje ci przepływ spalin ) zawór ustawiony na OFF - wypust w kształcie litery U leży na płasko i pokrywa się z takim otworkiem, więc aby dać zawór na ON przekręcasz do góry o kąt prawie 90 stopni wtedy osiągnie pozycję ON, dla ułatwienia zdejmij tłumik, i zaświeć latarką do kolektora międzyczasie poruszaj zaworem i wtedy zobaczysz, zrozumiesz o co chodzi i jak wygląda jego praca, ułatwi to również prawidłowe ustawienie w pozycji ON. ......... ZbyszkuM przykro mi że nie masz w tej chwili motocykla, jak rozumiem nastały inne czasy Edytowane 17 Lutego 2010 przez bread Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bubiool Opublikowano 17 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2010 (edytowane) Wydaje mi się że zawór mam non stop otwarty na full ( przekręciłem go manualnie) A odnośnie dziury czy to też typowe że dzięki tej dziurze na 5 biegu motor dojdzie do 7 tys i bez redukcji nie pojedzie więcej? Musze zredukować dać w palnik i uruchomić 5 bieg dopiero kiedy na obrotomierzu będzie ok 8 tys wtedy idzie dalej. Tak więc moje pytanie czy tej dziury idzie sie pozbyć? Z ostatniej chwili:D obróciłem ten "czujnik" w silniczku exup o 180 stopni w skutek czego ta najwieksza zębatka na której były zddarte zęby odpowiedzialne za start obrócona została także o 180 stopni ( następnie musiałem te kółko na którym mocuje sie linki tez obrócić) I co się okazuje? Ze zawór sie zamyka i otwiera. Sprawdzałem do ok 4,5 tys obr ( motor stoi w domu bo na dworze lód a po przegazówie śmierdzi) i chodziło to, oczywiście nie wiem jak na trasie bo nigdzie nie jechałem. Ale chyba i tak trzeba by zregenerować te częśći które są w tłumiku odpowiedzialne za zawór? I co z tą dziurą w obrotach? Edytowane 17 Lutego 2010 przez bubiool Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bread Opublikowano 20 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2010 - przeca napisałem że zawór winien się obrócić z poz OFF do poz ON o kąt 90 stopni, więc ty go obróciłeś w dół :eek: Zawór ma mniej więcej kształt przeciętego wzdłużnie na pół walca, przy poz ON ta "połówka" winna znaleźć się u góry! - skoro twierdzisz że się obraca to rozgrzej porządnie moto i spróbuj nim poruszyć, nie ma bata zacierający/blokujący/ciężko pracujący zawór jest przyczyną połamania zębatek (przy oczywiście sprawnych dobrze ustawionych linkach) -jesli chodzi o dziury w gazie to musisz wiedzieć że różne silniki w ścigaczach mają różne charakterystyki niektóre oddają mac liniowo, inne są bardziej nerwowe. Dziurę w gazie można zniwelować dzięki modyfikaji gaźników przy pomocy dynojet, filtrów KN ale to wymaga wiedzy w dziedzinie tuningu, poza tym wymaga to również dostrajaniu na hamowni. - watro się również pokusić o sprawdzenie koloru nalotu na świecach (zbyt bogata mieszanka może zamulać motocykl) -FZRa łapie tzw drugi oddech po przekroczeniu 8,5 tys obr -słyszałem przypadek CBR nie mogła osiągnąć prędkości max na ostatnim biegu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bubiool Opublikowano 20 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2010 Nie ruszałem nic przy układzie wydechowym tylko w silniczku exup przy ramie:D obróciłem czujnik tak więć startuje dokładnie po drugiej stronie wyjechanych zębów. ( w skutek tego musiałem przełożyć to co trzyma linki też o 180 stopni ale to przy silniczku) Linki dobrze chodzą, tak więć rozbiore ten zawór i zrobie dokładnie tak jak mówiłeś. I powiedz mi proszę ile obrotów Tobie Fzr osiąga na ostatnim biegu i jaki dystans mniej więcej potrzebuje aby na tym piątym biegu sie rozkluać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dirty Harry Opublikowano 24 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2010 (edytowane) Nie ruszałem nic przy układzie wydechowym tylko w silniczku exup przy ramie:D obróciłem czujnik tak więć startuje dokładnie po drugiej stronie wyjechanych zębów. ( w skutek tego musiałem przełożyć to co trzyma linki też o 180 stopni ale to przy silniczku) Linki dobrze chodzą, tak więć rozbiore ten zawór i zrobie dokładnie tak jak mówiłeś. I powiedz mi proszę ile obrotów Tobie Fzr osiąga na ostatnim biegu i jaki dystans mniej więcej potrzebuje aby na tym piątym biegu sie rozkluać. Siema, Dobra jeszcze raz od początku, bo źle doczytałem, a i nadal pewne rzeczy są dla mnie niejasne (dlatego też wykasowałem poprzednią treść posta). Rozumiem, że odłączyłeś linki Exup'u i ustawiałeś go już ręcznie w pozycji otwartej, tak ? Odpinałeś też sam silniczek zaworu od wiązki elektrycznej? - nie wiem dokładnie czy może to powodować objawy, o których piszesz, ale warto to sprawdzić (w mojej YZF exup był zdemontowany, ale silniczek podpięty do instalacji i nie było problemu). Mimo tego co napisałem powyżej wydaje mi się po prostu,że silnik jest wciąż zdławiony i stąd wynika brak mocy w górnym zakresie obrotów (jeśli czujesz, że odżywa na chwilę po przekroczeniu 8000 rpm). PS- orientuje się ktoś czy FZR 94-95 posiadały już czujniki w skrzyni biegów jak poliftowa YZF 750 ? Edytowane 25 Lutego 2010 przez Dirty Harry Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bubiool Opublikowano 25 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2010 Zrobilem exup wszystko działa świetnie pięknie ale jakoś różnicy w charakterystyce silnika w ogóle nie widać. Jest tak jak było i od niskich idzie tak samo jak na całkowicie otwartym zaworze mimo tego że exup pracuje prawidłowo ( linki zamykają i otwierają zawór w miarę obrotów) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.