Skocz do zawartości

Pytanie o tłoki?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam pytanie o strzałki na tłokach !Mają być w vn skierowane w strone gażników czy wydechu?Z tego co mam u mnie zapisane przy rozbiórce to do gażników .Ale w innych moto są strzałki na tłokach skierowane do wydechu.Wiem pytam o dziwne żeczy ale lepiej mieć pewnosć a nie złożyć cos nie tak! :banghead:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam pytanie o strzałki na tłokach !Mają być w vn skierowane w strone gażników czy wydechu?Z tego co mam u mnie zapisane przy rozbiórce to do gażników .Ale w innych moto są strzałki na tłokach skierowane do wydechu.Wiem pytam o dziwne żeczy ale lepiej mieć pewnosć a nie złożyć cos nie tak! :banghead:

strzałką do wydechy widocznie ktoś się pomylił jak robił wcześniej remont tego motoru

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest taka zasada że do wydechu ma być skierowana strzałka. Ale to nie wyklucza że może być inaczej. Zobacz w serwisówce, może jest coś tam o tłokach. Myślisz że ktoś już kiedyś grzebał w silniku, zmieniał tłoki? Stąd ta pomyłka? To chyba kiepski silnik musi być, skoro już drugie "grzebanko" przechodzi. Jeśli silnik dobrze śmigał przez ten cały czas to chyba tłoki są dobrze założone. Jeśli teraz je odwrócisz to zaczną się problemy bo tłok jest już ułożony do cylindra, tak samo pierścienie.

 

W Harley`u (silnik EVO) strzałki wskazują montaż w kierunku przodu silnika, co w przednim cylindrze pokrywa się z wydechem, ale w tylnym pokryje się z zaworem ssącym. :biggrin:

Edytowane przez qurim

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest taka zasada że do wydechu ma być skierowana strzałka. Ale to nie wyklucza że może być inaczej. Zobacz w serwisówce, może jest coś tam o tłokach. Myślisz że ktoś już kiedyś grzebał w silniku, zmieniał tłoki? Stąd ta pomyłka? To chyba kiepski silnik musi być, skoro już drugie "grzebanko" przechodzi. Jeśli silnik dobrze śmigał przez ten cały czas to chyba tłoki są dobrze założone. Jeśli teraz je odwrócisz to zaczną się problemy bo tłok jest już ułożony do cylindra, tak samo pierścienie.

 

W Harley`u (silnik EVO) strzałki wskazują montaż w kierunku przodu silnika, co w przednim cylindrze pokrywa się z wydechem, ale w tylnym pokryje się z zaworem ssącym. :biggrin:

W serwisówce tylko piszą że przy składaniu dać w tą samą strone co było przedtem!Ten silnik przechodzi 2 grzebanie bo skrzynia ponoć padła wczesniej a jaka prawda to nikt nie wie! :banghead:

 

2 zapytanie jak odpowietrzacie zawory?Czy jeżel nie były wyciągane musze je odpowietrzyć?Głowice są ok zalałem naftą i po nocy nic nie ubyło co znaczy że są szczelne! :buttrock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co masz na myśli pisząc o odpowietrzaniu zaworów?

 

Strzałki na tłokach zgodnie z kierunkiem obrotów wału korbowego. :icon_idea:

http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATI
http://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chodzi o wypłukanie oleju naftą z regulatorów luzów w celu możliwości ich sciśnięcia przy montazu.

 

 

:flesje: Dziękuje za wyjasnienie ! A możesz mi powiedzieć jak mam to zrobić?

Mam je wypłukać i zostawić puste czy zalać naftą i przy montarzu nafta wypłynie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Włóż je do kuwety z naftą na parę godzin. Przy montażu nafta wypłynie. Zresztą po takich zabiegach jak robisz przy silniku i tak powinieneś olej wymienić.

http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATI
http://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Włóż je do kuwety z naftą na parę godzin. Przy montażu nafta wypłynie. Zresztą po takich zabiegach jak robisz przy silniku i tak powinieneś olej wymienić.

 

Tak będzie wymieniany olej i reszta . Jak je mam wyjąć bo tego jeszcze nie robiłem.A czym scisnąć znajomy mówi imadłem ale jak dla mnie to troche za szalony pomysł!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

delikatne sciśnięcie bywa czasem konieczne gdy regulator mimo płukanie nie chce "siąść". jednak tylko w ostateczności i naprawdę bardzo delikatnie i powoli.

http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATI
http://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

delikatne sciśnięcie bywa czasem konieczne gdy regulator mimo płukanie nie chce "siąść". jednak tylko w ostateczności i naprawdę bardzo delikatnie i powoli.

 

To cos jak z kobietami :biggrin: Musze je sprubować wyjąć i scisnąć na ile je można sciskać?Póżniej one same zaciągną oleju?przy montarzu mają być scisnięte jak rozumuje!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...