cinek_426 Opublikowano 3 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2010 (edytowane) Witam wszystkich i proszę o pomoc wczoraj zabrałem sie za regulacje zaworów yamaha yz 450 z 2006 i zawory wydechowe ok a zawory ssące 2 były ok tzn luz 0,15 a jeden z nich miał 0,50 co sie mogło stac?? I jeszcze jedno pytanie przy ustawianiu rozrządu na magnecie są trzy takie nacięcia I I I które z nich ma sie pokrywać w okienku sprawdzającym?? Z góry dziękuje za pomoc Edytowane 3 Lutego 2010 przez cinek_426 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 3 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2010 Zawor lub gniazdo sie sklepalo. Co do magneta to nie wiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebazaz Opublikowano 3 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2010 (edytowane) Czt wtedy luz by się nie zmniejszył? Może po prostu wytarła się krzywka lub inny element (dźwigienka albo płytka). Jest jeszcze możliwość nieprawidłowej poprzedniej regulacji. Jeśli chodzi o ustawienie wału, to ja robie to na oko w okolicy GMP dla zapłonu danego cylindra. Po prostu wykręcam swiecę i sprawdzam śrubokrętem (nie musi być bardzo dokładnie). Pozdrawiam. Edytowane 3 Lutego 2010 przez sebazaz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cinek_426 Opublikowano 4 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2010 Wczoraj sie temu bardziej przyglądłem i tak jak kolega pisał ze najprawdopodbniej sie zawór sklepał i tak sie też stało głowka zaworu jest szersza od pozostałych. Pytenie wymieniać zawór czy poprostu dac wieksza płytke i obserwowac dalej co sie bedzie działo np do nastepnej wymiany oleju wtedy znowu sprawdze luzy na tym zaworze czy sie nie powieksza. Co proponujecie?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pannonia75 Opublikowano 4 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2010 (edytowane) Zawor lub gniazdo sie sklepalo. Co do magneta to nie wiem. Jak by się sklepało gniazdo to zawór przesunął by się w kier. wałka rozrządu (zmniejszenie luzu) ja stawiam na zawór lub błędna poprzednią regulację. Jak by wałek miał jakąś wadę mikrostruktury (miejscowe zmięknienie) to będziesz widział że na tej krzywce są wyraźnie większe rysy, zużycie. Może też być wadliwa płytka lub ktoś przed tobą coś "dorabiał" Edytowane 4 Lutego 2010 przez pannonia75 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cinek_426 Opublikowano 4 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2010 Jak by się sklepało gniazdo to zawór przesunął by się w kier. wałka rozrządu (zmniejszenie luzu) ja stawiam na zawór lub błędna poprzednią regulację. Jak by wałek miał jakąś wadę mikrostruktury (miejscowe zmięknienie) to będziesz widział że na tej krzywce są wyraźnie większe rysy, zużycie. Może też być wadliwa płytka lub ktoś przed tobą coś "dorabiał" Wałek raczej nie bo go oglądałem dokłanie i nie wygląda na to zeby był zły a płytka zaworowa tez powinna być dobra bo wszystkie są takiej samej grubośći. Poprostu sklepał sie najwyraźniej zawwur tylko pytanie czy go wymienić czy wyregulowac go i kontrolowac?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qba Opublikowano 4 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2010 wymien, ja bym wymienił ;] Cytuj http://czcross.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pannonia75 Opublikowano 4 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2010 (edytowane) ...a płytka zaworowa tez powinna być dobra bo wszystkie są takiej samej grubośći....?? Płytki nie zawsze są takiej samej grubości i jest jak najbardziej ok. Jak wyciągniesz płytkę to na jej odwrocie (od str szklanki) bedzie cecha z podaną grubością - tj tak: - mierzysz luz (na przykład jest 0,5 a powinno być 0,24) - wyciągasz płytkę i na jej odwrocie pisze np. 1,05 - luz rzeczywisty 0,5 - luz prawidłowy 0,24 = 0,26mm - płytka obecna 1,05 + 0,26 = 1,31 - kupujesz płytkę o wymiarze (sprawdź jakie podchodzą) 1,31 i montujesz w/w wartości są tylko przykładem dla pokazania jak dobrać płytkę. Wałek raczej nie bo go oglądałem dokłanie i nie wygląda na to zeby był zły a płytka zaworowa tez powinna być dobra bo wszystkie są takiej samej grubośći. Poprostu sklepał sie najwyraźniej zawwur tylko pytanie czy go wymienić czy wyregulowac go i kontrolowac?? Jak problem z zaworem to wymień - nie naprawiaj. Kontrola też wskazana jak masz możliwości. Jak go wyciągniesz to popatrz pod światło czy trzonej ma kształt walca czy na końcu rozszerza się na stożek (załamanie odbitego światła) Nie zapomnij ze po wymianie zaworu wskazane jest dotarcie go do gniazda. Są do tego specjalne pasty do docierania zaworów - pytaj w sklepach motoryzacyjnych. p.s. tu masz przekrój silnika podobny do twojego (YZ450F -2010r) http://hellforleathermagazine.com/gallerie...10_YZ450F_2.jpg Edytowane 4 Lutego 2010 przez pannonia75 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cinek_426 Opublikowano 4 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2010 Płytki nie zawsze są takiej samej grubości i jest jak najbardziej ok. Jak wyciągniesz płytkę to na jej odwrocie (od str szklanki) bedzie cecha z podaną grubością - tj tak: - mierzysz luz (na przykład jest 0,5 a powinno być 0,24) - wyciągasz płytkę i na jej odwrocie pisze np. 1,05 - luz rzeczywisty 0,5 - luz prawidłowy 0,24 = 0,26mm - płytka obecna 1,05 + 0,26 = 1,31 - kupujesz płytkę o wymiarze (sprawdź jakie podchodzą) 1,31 i montujesz w/w wartości są tylko przykładem dla pokazania jak dobrać płytkę. To akurat wiem ja to regulowac ale dzieki pytanie czy wymienic zawór czy tylko dokonac regulacji?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pannonia75 Opublikowano 4 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2010 (edytowane) To akurat wiem ja to regulowac ale dzieki pytanie czy wymienic zawór czy tylko dokonac regulacji?? Żeby sprawdzić musisz zdemontować łańcuszek i wałek - to trochę roboty. Jak nic nie wskazuje że się zawór rozlatuje to zrób regulację i kontrolnie sprawdź luz jaszcze raz za jakiś czas (sprawdź wszystkie żeby mieć porównanie). Ja bym tak zrobił ale poczekaj - może ktoś bardziej doświadczony ode mnie się jeszcze wypowie. Edytowane 4 Lutego 2010 przez pannonia75 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qba Opublikowano 4 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2010 p.s. tu masz przekrój silnika podobny do twojego (YZ450F -2010r) http://hellforleathermagazine.com/gallerie...10_YZ450F_2.jpg silnik podobny tylko firmą i tym że też jest 4T ja by wymienił i koniec, to jest motocykl bezkompromisowy wiec trzeba sie liczyć z wymiana np zaworów co jakis czas Cytuj http://czcross.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebazaz Opublikowano 4 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2010 Jeśli rzeczywiście "sklepał się" trzonek zaworu, to będzie problem z wyjęciem go z prowadnicy. Bez szlifierki kątowej nie da rady :buttrock: Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pannonia75 Opublikowano 4 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2010 (edytowane) silnik podobny tylko firmą i tym że też jest 4T ja by wymienił i koniec, to jest motocykl bezkompromisowy wiec trzeba sie liczyć z wymiana np zaworów co jakis czas Link to trochę dałem "z powietrza" bo nie znalazłem do 2006. cinek_426 - to co napisał qpa to fakt no i j/w bez szlifierki tez się nie obejdzie - chyba ze chcesz też wymieniać prowadnicę. Edytowane 4 Lutego 2010 przez pannonia75 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 4 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2010 Rzeczywiscie w wypadku sklepania gniazda luz by sie zmniejszyl, tak to jest jak pisze "na szybko". Jak widzisz wyrazne zgrubienie na koncu trzonka, to nie ma na co czekac tylko wymienic zawor. Dalsze jezdzenie spowodowac moze tylko wieksze koszty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOTOWIT Opublikowano 4 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2010 Dokładnie. Tym bardziej ze Wr-ki maja problem z oryginalnymi stalowymi zaworami, Jak wymieniac to na tytanowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.