Skocz do zawartości

syntetyk vs polsyntetyk


Rekomendowane odpowiedzi

Vektor nie traktuj mnie jakbys mial przed soba 16 latka ktory niewe / niema pojecia o olejach. Napisalem najprostszym jezykiem aby co niektorzy przejzeli na oczy a nie pisali teksty typu

 

" tylko syntetyk pany "

 

Moglbym podac Ci zo wymaga producent, pytanie tylko co Ci to da ?

 

:crossy:

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Moglbym podac Ci zo wymaga producent, pytanie tylko co Ci to da ?

 

 

Chcę wiedzieć co według Ciebie jest kryterium po którym stwierdziłeś, że zalecenie producenta odpowiada półsyntetykowi. Domniemam, że jesteś w błędzie. A w tym miejscu rozwiewamy denne mity i wątpliwości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na stronie o olejach o syntetuku jest napisane:

1. zmniejszenie oporów tarcia

2. zmniejszenie zużycia części silnika

3. zmniejszenie zużycia paliwa

4. zwiększony okres pomiędzy wymianami oleju

5. mniej nagarów i osadów w silniku

6. łatwiejszy rozruch w niskiej temperaturze

 

Czyli wszystko przemawia za tym zeby stosowac syntetyk chociaz na przykladzie motula jest 2X drozszy.

 

Teraz czystko teoretycznie - roducent zaleca u mnie zmiany oleju co 6k km, w pkt 4 jest napisane ze zwieksza okres pomiedzy wymianami czyli zmiany co 6k km sa teoretycznie niepotrzebne...

 

A teraz czysto praktycznie i jedno pytanie?

Czy masz sprzęgło mokre w silniku?

Przeczytaj zaznaczony punkt 1 Twojego tekstu i skomentuj.

A teraz VEKTOR pisze:Chcę wiedzieć co według Ciebie jest kryterium po którym stwierdziłeś, że zalecenie producenta odpowiada półsyntetykowi. Domniemam, że jesteś w błędzie. A w tym miejscu rozwiewamy denne mity i wątpliwości.

To ja odpowiem w imieniu zapytanego :

producent zaleca stosowanie oleju 10W40 SF i w tym przypadku Twoje domniemania są błędne.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yo!

 

Czyli zaleca stosowanie oleju 10W40 nie gorszego od specyfikacji API SF. Czyli moze byc lepszy.

Nic nie jest wspomniane o tym, jaka baze ma miec olej - syntetyczna czy mineralna czy mieszana.

Jesli olej sytetyczny jest przeznaczony do motocykli, to znaczy, ze przewiduje prace z mokrym sprzeglem.

 

O wspolpracy z mokrym sprzeglem mowia oznaczenia MA, MA1, MA2 i MB.

 

Pzdr

Edytowane przez zbyhu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja odpowiem w imieniu zapytanego :

producent zaleca stosowanie oleju 10W40 SF i w tym przypadku Twoje domniemania są błędne.

 

Piotrze, SF to jest oznaczenie olejów mineralnych. Poza tym KS na pewno nie ma starego rzęcha do którego właśnie (stare silniki) taka specyfikacja jest zalecana.

Edytowane przez Vector
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potrze, SF to jest oznaczenie olejów mineralnych.

Czyli nie pasuje do tematu tej dyskusji :biggrin:

Powtórzę kolejny raz - tylko do kilku modeli motocykli producent zaleca stosowanie oleju syntetycznego.

A np. w wielu modelach motocykli z fabryki pianin i kamertonów zaleca stosowanie oleju 20W40 :biggrin:

Żaden ale to żaden z producentów oleju nie ponosi winy za stosowanie oleju niezgodnego z zaleceniami producenta silnika i wypada o tym pamiętać. :banghead:

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki Piotr !

 

Vector, jezeli wiec jestes w stanie podac mi mineralny olej ktory spelni normy jakie wymaga producent, to chetnie dowiem sie jaki olej mialby to byc.

 

10W40( SAE 10W40; API SG; JASO MA )

 

klasyfikacja SF do SH, BMW nie zaleca zadnych dodatkow do oleju, te moga pogorszyc funkcjonalnosc sprzegla, ale o tym napisal juz wyzej Piotr.

 

:crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No w tym momencie sam poinieneś wiedzieć, że oczywiście się pomysliłeś. Producent w tym momencie zastosował "widełki". OD SF do SH - a co to jest według Ciebie KS SH? Pełen syntetyk. Także błędnym Twoim stwierdzeniem było, że podane przez producenta odpowiadają półsyntetykowi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No w tym momencie sam poinieneś wiedzieć, że oczywiście się pomysliłeś. Producent w tym momencie zastosował "widełki". OD SF do SH - a co to jest według Ciebie KS SH? Pełen syntetyk. Także błędnym Twoim stwierdzeniem było, że podane przez producenta odpowiadają półsyntetykowi.

 

Dlatego prosilem Cie abys podal mi mineralny odpowiednik ktory spelni te normy, tylko prosze nie Lotos.

 

:crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego prosilem Cie abys podal mi mineralny odpowiednik ktory spelni te normy, tylko prosze nie Lotos.

 

Teraz się złapiesz lepkości, która jest dobierana w zależności od stylu użytkowania i klimatu?

 

Olej w pełni syntetyczny, który spełnia wszelkie wymagania podane przez Ciebie.

 

http://shell-advance.romiko.pl/?p=/shell/4/1 - przewyższa normy SG, czyli minalne podane przez Ciebie (następna po SF), otórz sobie kartę charakterystki produktu.

 

Strona Motula niestety w tym momencie nie działa, natomiast Motul 300V w lepkości 10W40 spełnia normy od SG do SH, czyli również przewyższa normy SF.

 

I wyobraź sobie, że specyfikacje, które podałeś ze swojej instrukcji wcale na głównym polu nie zostawiają półsyntetyka i żadnym razie nie odpowiadają tylko wymaganiom spełnianym przez oleje półsyntetyczne.

Edytowane przez Vector
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yo!

 

A ja mam w rece butelke Motula 7100 - full syntetic.

 

Opisany jest jako 10W40, API SG/SH/SJ/SL, spelnia klasyfikacje MA - do mokrych mocno obciazonych sprzegiel.

 

Takze ks-rider mozesz smialo go lac do swojego silnika :]

 

Wkleic zdjecie butelki :P?

 

Pzdr

Edytowane przez zbyhu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prosilem o podanie mineralnego ktory spelnia wszystkie warunki ktore podaje instrukcja. W podamyn przez Ciebie linku na dole przy fotach olei i ich symboli jakos nie moge znalesc oleju mineralnego o zadanej symbolice.

 

jak wiec mam sie jako laik ustosunkowac do dego co piszesz ? Nie chcialem tu teori ale konkretnie praktyke, dalej czekam na linki.

 

A ja mam w rece butelke Motula 7100 - full syntetic.

 

No ale motul 7100 tak jak sam napisales jest fullsyntetykiem - nie mineralnym

 

:crossy:

Edytowane przez ks-rider
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yo!

 

Rownie dobrze moglbym zadac pytanie w droga strone, dlaczego polecasz syntetyk ? a nie olej o danych wlasciwosciach / normach ?

 

To co podaje producent do mojego odpowiada polsyntetykowi.

 

Dalej nie wiem, dlaczego mam jezdzic na syntetyku a nie na polsyntetyku ?

 

:crossy:

 

 

Nie okrecaj kota w miechu. Od tego sie dyskusja zaczela. Znalazlem Ci taki olej i nagle Ci potrzebny mineralny :banghead:

 

Pzdr

 

PS

Ale jak chcesz mineralny, to prosze bardzo: Bell Ray mineralny 10W40, API SG, JASO MA

http://www.allegro.pl/item876773682_bel_ra...b_xs_xv_vf.html

Edytowane przez zbyhu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15W50 Shella:

 

http://shell-advance.romiko.pl/?p=/shell/4/1 - ostatni, karta charakterystyki.

 

Spełnia SG (SF <SG> SH).

 

Zbyhu, no nie wytłumaczysz, no nie...

 

No i najlepszy przykład Zbyha z Belray'em, ja bazowałem tylko na dwóch proucentach - Motul i Shell, którzy nie produkują minerału w lepkości 10W40, którą można oczywiście zastąpić wyżej podaną 15W50.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...