chelchowski Opublikowano 25 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2010 Witam! Jestem nowy na forum i chciał bym zacząć nowy wątek. właśnie jestem w trakcie produkcji motocykla dla mojej dziewczyny. jest to chopper z silnikiem rometa 2 biegowym, zrobiłem ramę z bardzo ciężkiego materiału a mianowicie rur fi 47mm ścianka 4.2mm a tylny widelec z rur 35mm. konstrukcja ciężka a silniczek słaby. i tu jest problem, oczywiście nie chce żeby to była rakieta ale żeby z takim nadmiarem masy na biednych 2 biegach jakoś się radził do tych 40-45km/h myślałem o zębatce od jawy 50 ale jest zdecydowanie za duża. silnik jest po kapitalce nowy tłok cylinder pierścienie (nie po szlifie) nowe łożyska uszczelki itp. A więc trzeba zrobić tak żeby wykrzesać nieco mocy z tego maleństwa, oczywiście nie chodzi o wiejski tuning, motocykl ma być nieco mocniejszy od oryginału. kładę w niego spora sumę i nie chce lipy. z góry dziękuję za pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Damiano Opublikowano 25 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2010 Jeżeli nie chcesz bardzo ingerować w silnik to możesz rozwiercić dolot i założyć większy gaźnik, wyczyścić tłumik, powiększyć kanały płuczące i zgrać je z karterami, poprawić uszczelki bo często zasłaniają kanały, to takie dosyć proste czynności a różnica będzie odczuwalna. Jeżeli jednak chcesz wykrzesać z niego więcej polecam lekture Tomasza Sałka np. http://forum.oldtimery.com/viewtopic.php?f=11&t=1118 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chelchowski Opublikowano 25 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2010 niech ktoś mi powie co będzie gdy zrobie tłumik o prawie zerowym oporze przepływu? czy nie bedzie wtedy problemu z regulacją gaznika itp? bo tłumik i tak musze zrobić nowy z kwasówki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamikazemario Opublikowano 25 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2010 Zerowy opór? Jakaś magiczna sztuczka albo brak tłumika :biggrin: Kolego najpierw poczytaj jak działa silnik 2 suwowy, a dopiero później się weź za robote. Zadajesz dziecinne pytania. W dwusuwie( pomijając eksperymenty z zaworowymi silnikami 2t), musi być ciśnienie w tłumiku, inaczej część świeżej mieszanki zostanie wydmuchana. Czyli będzie mniejsza moc i większe zużycie paliwa.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chelchowski Opublikowano 25 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2010 akurat ten zerowy opór był teoretyczny. A planowanie głowicy? czy nie obciąży nadmiernie wału? i korbowodu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawid991 Opublikowano 25 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2010 (edytowane) Powiem tak: każde przerabianie silnika w celu zwiększenia mocy na pewno w jakimś stopniu skróci jego żywotność a to dlatego że ktoś kto zaplanował budowę i działanie danego silnika wykorzystał do jego budowy odpowiednie materiały i części które mają pracować z mocą oryginalną. Jeżeli zwiększymy moc niektóre elementy mogą nie wytrzymać większych obciążeń np. skrzynia biegów. Zwiększając moc trzeba sie liczyć z częstszymi remontami niż do tej pory. Planowanie głowicy zwiększy kompresje i na pewno obciąży korbowód. Ale w sumie to tylko romet i tej mocy nie wiele uda ci się wyciągnąć ale najpierw poczytaj o działaniu silników 2T jak Ci radził kamikazemario i dopiero weź się za przeróbki bo możesz bardziej zaszkodzić temu silnikowi niż pomóc. Pozdro Edytowane 25 Stycznia 2010 przez dawid991 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamikazemario Opublikowano 25 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2010 Przy planowaniu wałem, korbowodem się nie ma co przejmować. Napewno częściej trzeba będzie wymieniał łożyska wału. Może się zdarzyć, że silniczek zacznie "dzwonić", a po rozgrzaniu i nie dokładnej regulacji może wystąpić samozapłon, spalanie stukowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawid991 Opublikowano 25 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2010 dlaczego chcesz zamontować akurat silnik od rometa ?? Ramę masz na tyle mocną że spokojnie mógłbyś wsadzić tam silnik od etz 150 i nie bawić się w zwiększanie mocy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jimi11 Opublikowano 25 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2010 Z tego silnika duzo sie nie wycisnie. Juz lepiej byloby dac jakis inny silnik, np od WSKi. W moim najwiecej dalo planowanie glowicy. To mozesz zrobic spokojnie. Obciazy lekko wal, ale nieznacznie. Nie polecam tuningow z 60ccm, bo to dziadostwo - zreszta byla juz dyskusja na temat tego. Oryginalny wydech + oryginalny filtr + puszka filtra powietrza. Ja sie bawilem w rzezbienie wylotu i dolotu, polerowanie glowicy, ale to bez sensu, bo i tak czarny syf to zapcha. Za mlodosci sie robilo wszystko zeby mocy troche dodac :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chelchowski Opublikowano 25 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2010 (edytowane) No może z tym studiowaniem na czym polega praca silnika 2t nie przesadzajmy w końcu mam tytuł technik mechanik ;) hmm dlaczego silnik od komara? dobre pytanie, tym będzie jeździła dziewczyna w wieku 18lat może i ma trochę pojęcia do jazdy ale nie tyle żeby dawać jej od razu 125cm,niech bawi się 50 później jak ładnie poprosi to dostanie 125 a może i więcej.Głównym celem przeróbki silnika jest to żeby miał lekko ruszyć i nie ślimaczyć się 30km/h tocząc za sobą 10 metrową niebieską zasłonę dymną.Ps nie ograniczajcie się w modyfikacjach. mam wystarczająco wyposażony warsztat żeby przeprowadzić sporo modyfikacji, posiadam tokarkę tig mig plazmę itp więc mam nieco możliwości Edytowane 25 Stycznia 2010 przez chelchowski Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jimi11 Opublikowano 25 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2010 No może z tym studiowaniem na czym polega praca silnika 2t nie przesadzajmy w końcu mam tytuł technik mechanik ;) To po co palnales o wybebeszaniu wydechu :D Rozumiemy intencje, ale 125 to potwor przeciez nie bedzie. Najprostszym i najtanszym zabiegiem na poprawe osiagow bedzie planowanie glowicy. Jesli chcesz gruntownie przerabiac to ktos wyzej dal link. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chelchowski Opublikowano 25 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2010 z wydechem zapytałem dla tego że sam jeszcze pustego nie miałem, było tylko trochę wybebeszonych, a jak wiadomo praktyka a nie teoria czyni mistrzem. czytałem kiedyś o odsuwaniu gaźnika od cylindra i o gazboxie to może coś dać? szczerze mówiąc ten cały gazbox nie wygląda na rewelkę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Damiano Opublikowano 25 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2010 Napisałeś żeby sie nie ograniczać, dałem ci linka, jeżeli zrobisz wszystko dokładnie tak jak w opisie masz max. podrasowany silnik i więcej nie wyciśniesz, więc po co pytania o jakiś gazbox, jeżeli przez tyle lat nikt nie wymyślił lepszego sposobu na wykręcenie tego silnika to ty też nie wymyślisz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 25 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2010 Japoński powietrzak od DT,RD,MB.MT i jeszcze pare innych łatwo dostępnych trwałych silników załatwi sprawę. Nie widzę sensu rzeźbić w polskiej myśli technicznej przy takim zapleczu jak mówisz. Jeśli 80ccm i 9KM to za dużo są też jednostki 50ccm i prawie na pewno pociągną znacznie dłużej i lepiej niż ten dezamet. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamikazemario Opublikowano 25 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2010 Jak się mamy nie ograniczać to ja proponuje: -wypełnienie wału -powiększenie kanałów i wypolerowanie -podcięciu tłoka od strony dolotu -zrobieniu okien w tłoku -zmniejszenie objętości skrzyni korbowej -rozwiercenie gaźnika(oraz dysz) -zrobieniu większego filtra powietrza -wstawienia membrany w dolocie A jak Ci to nie wystarcza i nie wyczerpuje Twoich możliwości to polecam obudowanie cylindra płaszczem wodnym i zamontowanie oczywiście pompy oraz chłodnicy. Ewentualnie dla totalngo hardcoru: http://img115.imageshack.us/img115/6157/1000287ca6.jpg A jak już mowa o turbo :bigrazz: http://www.youtube.com/watch?v=OeZpZf5rRy8 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.