Skocz do zawartości

AMSOIL - Olejowe pogaduchy


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Zachecony przez kolegę postanowiłem zapytać was na tym forum czy mieliście może stycznosć z olejem AMSOIL, olejem mało popularnym w Polsce ale za oceanem i w zachodniej europie zyskującym miano oleju ze ścisłej czołówki.

http://www.amsoil.com/a/synthetic-motorcycle-oil

Sam sprowadzam ten olej dla siebie swoich samochodów i znajomych ale chciałem również pogadać z wami na ten temat, jako że doświadczenia z olejami motocyklowymi mam o wiele mniejsze od tych samochodowych.

 

Będzie mi miło wymienić doświadczenia i opinie z użytkownikami być może tego oleju i innymi.

Z kilku osób które go wlewały do różnych cywilnych motocykli słyszałem opinie bardzo przychylne, w USA wiele ludzi uważa go jako jedyny olej obok Mobil-a 1 V-Twin godnego zalania HD.

 

pozdrawiam

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Etam. Każdy chwali swój olej. Jedni Castrola, drudzy Shella, jeszcze inni Elfa. Ja uważam, że każdy olej światowej marki jest dobry. Spróbowałem Motula, poczułem różnicę na własnej skórze i nie mam zamiaru go zamieniać na żaden inny.

 

A teraz pytanie Croom, jaki widzisz sens sprowadzania amerykańskiego oleju, skoro w europie nie brakuje dobrych marek, oferujących tak samo wysoki poziom swoich produktów? Dla mnie to czysta głupota, chyba, że to sprowadzenie wygląda za pół darmo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Etam. Każdy chwali swój olej. Jedni Castrola, drudzy Shella, jeszcze inni Elfa. Ja uważam, że każdy olej światowej marki jest dobry.

 

Oczywiscie choc jeśli np. chodzi o auta to akurat castrola i mobila uwazam za najgorsze oleje jakie mozna wlać, przynajmniej mobila bez jedyneczki z przodu :-)

 

Motul jest dla mnie niekwestionowanym liderem jeśli chodzi o jakość oleju w Europie, zostawia wyraźnie w tyle takie marki jakie chociaż wymieniłeś, ja szukałem czegoś naprawde z najwyższej półki i jak na razie jesli chodzi o oleje to Amsoil-a uważam za jeszcze lepszego, od wspomnianego motula, właśnie niedawno sprawdzałem osobiście na 2 autach, jednej toyocie yaris 1.0 VVT-I 1SZFE w której lany był od 1999r. castrol zostawiając duzo zanieczyszczeń, a od przeszło roku Motul 10w-40 Synegie+, po wlaniu Amsoil 5w-30 100% syntetyka jest jeszcze lepiej, silnik chodzi równiej na gorąco i zimno, jakos bardziej miekko..

Przy obrotachpowyżej 5000obr/m jest juz w ogóle zdecydowanie lepiej, od razu na mysl przychodzi mi szlifierka, na motulu też było dobrze ale silnik nie brzmiał tak dobrze.

W corolli 2C-E (diesel 1999r.) Też wykonałem ten sam manewr z motula 10w-40 S+ na Amsoil 10w-40, poprawa zwłaszcza na zimno wyczuwalna, lepszy start.

 

Dla ciekawskich zapodam wam małe porównanie z popularnymi olejami, zestawienie parametrów, oczywiscie motocyklowy, ciekawy jestem opinii :-)

 

http://www.amsoil.com/lit/g2156.pdf

 

A teraz pytanie Croom, jaki widzisz sens sprowadzania amerykańskiego oleju, skoro w europie nie brakuje dobrych marek, oferujących tak samo wysoki poziom swoich produktów?

 

W Europie nie brakuje dobrych marek owszem tymi dobrymi jest Motul, później jest duża przerwa i pojawiają się produkty ogólno dostepne w marketach razem z grochem i kapustą, oczywiście przepraszam za porównanie.

Testowałem i wlewałem do swoich aut wiele z nich i niestety....w zależności albo coś się spalało za szybko, parowało, zostawiało mnóstwo osadów itp., jedynie z popularnych olejów Motul odsadza tych potentatów w tyle a AMSoil mam wrażenie że jest takim butikowym produktem i firma która inwestuje w rozwój i badania a nie tylko w reklame i nachalny marketing.

 

Szukałem czegoś przynajmniej do moich osobówek z najwyższej półki, niestety zawiodłem się na tych naszych popualrnych markach, znajomi a niekiedy nawet słyszałem zabawne historie jak zachowuja się oleje typu "rally" po jednym OS-ie :-)

Jest wiele parametrów po których można wywnioskować co dany olej prezentuje.

 

 

Leje samochodowy syntetyk Amsoil 20W50 do swego BSA.

 

Tym niemniej cieszę się z Twojej opinii, słyszałem że 20w-50 z Amsoila są najbardziej cenionymi olejami do HD które nie mają swojego odpowiednika, niektórzy wspominaja sporadycznie o mobilu V-Twin.

Nie próbowałeś go zalać do BSA ?

 

pozdrawiam gorąco.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to jeśli Twoje spostrzeżenia na temat Castrola i innych są poparte konkretnymi argumentami to rozumiem. Kiedyś zalewałem starą Meganę Castrolem, silnik miał 300 tys. chodził jak zegarek. Później zalewałem GPZ też Castrolem, silnik jak zegarek. Później mając diesle zalewałem Castrolem, wszystko było git. Teraz zalewam Elfem i też wszystko chodzi. A dlaczego twierzę, że jest git? Bo żadnego silnika nie rozbierałem, żeby stwierdzić czy zostawia po sobie jakiekolwiek ślady którykolwiek z olejów. Co do różnicy w dźwięku ani razu nie usłyszałem, jedyne czego doświadczyłem to różnicy w działaniu motocyklowej skrzyni. Uważam, że to będzie jałowa dyskusja, lubisz Amsa, lej sobie Amsa. Twoje argumenty do mnie nie trafiają :wink:

Edytowane przez Vector
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Jak mówimy o syntetykach ,to przychodzi mi na myśl powiedzonko "pasta Colgate jest najlepsza na świecie ,a Blend-a-med lepsza od niej"

Wszystkie markowe oleje syntetyczne mają podobny skład i niezależnie od tego ,który wlejesz tak samo długo pojeżdzisz. Różnica może być tylko w cenie ,jeżeli ten olej jest tańszy to można go lać pod warunkiem jednak że nie ustępuje tym markowym.

Ja o takim nie słyszałem ,stosuje go jakiś team w SB lub MotoGP? Pomiędzy Motulem a np. Castrolem czy Shellem też bym nie robił takiej przepaści. :cool:

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Tym niemniej cieszę się z Twojej opinii, słyszałem że 20w-50 z Amsoila są najbardziej cenionymi olejami do HD które nie mają swojego odpowiednika, niektórzy wspominaja sporadycznie o mobilu V-Twin.

Nie próbowałeś go zalać do BSA ?

 

 

To chyba olej mineralny motocyklowy ( ten stosowany do HD ), ja jezdze na syntetyku.

Podyktowane jest to lozyskowaniem walu nieadekwatnym do tego dosc wysokoobrotowego silnika.

Uzywam samochodowego, bo BSA ma oddzielne oleje dla sprzegla i skrzyni.

Ktos kto nie sprobowal nie bedzie mial pojecia na czym polega roznica, tak ze wiekszosc

odpowiedzi bedziesz mial jak sie to ladnie mowi " z dupy wzietych " :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomiędzy Motulem a np. Castrolem czy Shellem też bym nie robił takiej przepaści. :cool:

Pozdrawiam.

 

Deem, ja akurat na 954 różnicę zauważyłem i to znaczną, miałem na początku Castrola, później zalałem Shellem (wszystkie pełne syntetyki) a na końcu po przeczytaniu opinii i porady mechanika (Moto RP :notworthy: ) zalałem Motula, który działanie skrzyni zmienił diametralnie! Poszperałem trochę w sieci, parametry technologiczne Shella Ultra i Motula 300V są bardzo zbliżone, z czego w karcie charakterystyki Motula bardzo podkreślona jest zwiększona wytrzymałość skrzyni, być może jest w tym prawda, sam się po części przekonałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adam M czy może wlewałeś AMSoil-a jescze do innch silników, aut, motocykli ?

 

 

Vector a na jakim dokładnie motulu jeździsz ?

Czy to coś w stylu 300V 4T FACTORY LINE 10W-40 czy może coś innego np. 7100 4T 10W-40, 5100 4T 10W-40 ?

 

Czy oglądaliście porównania i wyniki podane w powyzszym linku ?

Motul nie błyszczy choć wg. mojej opinii na tle europejskiej konkurencji i tak jest wybijajacą się gwiazdą :buttrock:

 

pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

7100 z Motula to syntetyk,a półsyntetyk to 5100.

2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km

2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

heheh spoko temat. pewnie kilku gości łyknęło sprawe i czemprędzej zanabyło oliwe ktora dała z 20 koni jak nic ;)

MOTOPROJEKT - Warsztat motocyklowy

 

serwis, naprawa, diagnostyka komputerowa, materiały eksploatacyjne

 

Sławek - 604 635 069 Bart - 695 880 500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...