Skocz do zawartości

LC4 620 - ubytki w cylindrze


Yosarian
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

sork iza maly off topic , alemam pytanie do znawcow tematu LC4

 

mowi sie ze te motocykle sa jak puzle , mozna zmieniac rozne elementy rocznikowo , czy np mozna z sinika 620 na jednej pompie oleju , zrobic silnik na dwoch pompach ? czy mozna z zaplonu sem , zrobic kokusana ? , czy gazniki mikuni pasuja w krocce po gazniku dellorto ? oraz czy wal z cylindrem od 640 podpasuje do 620 ?

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do wżerów-mi sie to od razu skojarzyło z obróbką chemiczną, tak jakby celowym wytrawianiem (być może jest to wytrawiany krzem z odlewu aluminium? moze ma to wpływ na trzymanie powłoki nicasilowej?). Absolutnie nie wyglądąło to jak wada odlewnicza. Te dziurki są malutkie i dośc głebokie, jakkby dziabnięte cieniuteńka igłą, . Temat intrygujący. Dziurki jak mnei pamięć nei myli były nie tylko powierzchni cylindra, ale i na powierzchni przylegania do karteru od spodu.

Wueska ja wiem ze kieszenie olejowe wyglądaja inaczej, ale być może KTM miał coś na myśli robiąc tak jak robił. Mnie to zastanawia że w dwóch silnikach ze zbliżonego okresu mamy ten sam trick. Ja wiem ze KTM to taki radziecki motocykl, tyle że z Austrii (pod względem subtelność wykonania), ale na rany Chrystusa, przecież chłopaki z kontroli jakości nie mogli w tym czsie gdy wychodziły dziurkowane cylindry spać czy dłubac widelcem w golonce, no bez przesady :). KTM jaki jest taki jest, ale juz w takie coś to trudno mi uwierzyć.

mowi sie ze te motocykle sa jak puzle , mozna zmieniac rozne elementy rocznikowo , czy np mozna z sinika 620 na jednej pompie oleju , zrobic silnik na dwoch pompach ? czy mozna z zaplonu sem , zrobic kokusana ? , czy gazniki mikuni pasuja w krocce po gazniku dellorto ? oraz czy wal z cylindrem od 640 podpasuje do 620 ?

1. Dwie pompy oleju.

Pojedyńcza pompa oleju jak pamiętam była tam w formie zakładanego panelu i było tam miejsce na drugą pompę (tak jest seryjnie druga pompa) tyle ze w silniku z pojedynczą pompą była tam zamontowana zębatka pośrednia i na oko widziałem ze zamiast tej zębatki można by było raczej dać tą pompę. Tak pi razy drzwi to pamietam, nie kombinowałem, zapiepszałem na jednej pompie i nie robiłem takich upgrade`ów. Bardzo możliwe że jest to do wykonania, nei wiem jak kwestia obiegu oleju, etc, trzeba by nad tym posiedzieć. Ja stawiam pytanie czy jest sens montowac drugą pompę-ja myślę że jak na Dakar sie jedzie i zmienia czesto olej dobrej klasy to nie ma potrzeby, moje zdanie, zresztą ten silnik dobrze pracował na jednej pompie. Husqvarny chodziły bez pompy i tez dawały radę :biggrin:

2. Gaźniki są zamienne Mikuni z Dell`orto w te i nazad. Więcej o zamienności gaźników wie mój serdeczny kolega z Olsztyna LuCZas, wiem ze w swojej 620 zrobił zaskakujący trick z wymiana gaźnika, ale to z nim ew. rozmawiaj, nei będę tu sprzedawał jego patentów. Powiem jedynei ze dał nie płaskoprzustnicowego Keihina, nie upierdliwego DelLorto ani nie zamulającego podciśnieniowego Mikuniego, a co dał to może Ci on powie.

3. Zapłon-nie wiem.

4. Wał z cylindrem. Nie wiem, intuicja podpowiada mi ze jest to możliwe ale to do sprawdzenia. Sprawdź numery fabryczne kluczowych czesci w katalogu części KTM z 620 i 640, moze uzyskasz jakis punkt zaczepeienia. To samo z zapłonem.

Napisz podanie ze zdjęciem to rozważę taką możliwość.

O dżizas, trafiłem na tydzień dobroci dla zwierząt, już biorę papier kancelaryjny i smaruję :biggrin:

Pzdr.

Edytowane przez jarek s
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

te dziurki nie wygladaja jak by byly seryjne :) a raczej jak by wujek adolf ( przypomianm ze pochodiz z austri) walil w garnek śrutem :) - bardzo watpie , aby to bylo zamierzone , wada produkcji - zreszta KTM nigdy jakos z trwalosci nie zasłynął . A co do fabryki , to chyba nie sadzisz ze przy tej skali produkcji , ktokolwiek zauważy , ze cos komu sie stalo z cylindrem :) - pierwszy ktory to rozpakuje , wywali go na zlom , bez zastanowienia - co to ? i czytania listu ( o ile takowy bedzie)

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, może dodawali żydów do odlewu jako wypełniacz, i stąd te dziurki? :icon_mrgreen:

Wiesz z tym czy to zamierzone czy nie to z fot trudno okreslić, nawet na zywca też, ale cos w tym jest.

To tak jak widzisz na focie wiesz gościa który śpi. Ale jak zobaczysz na żywca, z bliska to widzisz ze to jednak denat, i to już zmienia stan rzeczy :biggrin:

Ciekawi mnei co fabryka napisze, jesli w ogole odpisze bo jak mówisz słusznie fabryka to fabryka a nie czytelnia.

Edytowane przez jarek s
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nieodpowiedni stop wykorzystany do produkcji cylindra. Przy procesie elektrolitycznego nakładania niklu na cylinder mogła się poważnie zmienić struktura stopu. Najczęściej na takie odlewy wykorzystuje się AK-52 w którym jest wagowo od 4% do 6% zawartości Si i mogą dziać się takie cuda. Dlatego powinno się przed procesem niklowania cylinder poddawać starzeniu w celu poprawy struktury stopu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mowi sie ze te motocykle sa jak puzle , mozna zmieniac rozne elementy rocznikowo , czy np mozna z sinika 620 na jednej pompie oleju , zrobic silnik na dwoch pompach ? czy mozna z zaplonu sem , zrobic kokusana ? , czy gazniki mikuni pasuja w krocce po gazniku dellorto ? oraz czy wal z cylindrem od 640 podpasuje do 620 ?

Co do pompek oleju, to jarek_s wyjaśnił sprawę, ja otwartego karteru z jedną pompką nie widziałem więc się nie wypowiem. Ciekawe tylko czy kanaliki olejowe w tym z pojedynczą są standardowo wydrążone dla dwóch? Bo montaż samej pompki to nie problem, wystarczą 3 śrubki. Zobacz zdjęcie z rozbiórki mojego silnika jak rozwiązany jest ich napęd.

Króćce od Mikuniego i Dellorto różnią się b. nieznacznie średnicą, tzn. na pewno Dello VHSB 38. W nim poza tym występuje jedna linka, a w japońskim dwie więc rollgaz jest inny.

Nie wiem czy jest sens wymieniać SEMa na Kokusana, ja mam ten pierwszy i znam dobrze dwa inne motocykle, które również są w niego wyposażone, i nie było do tej pory z tym zapłonem problemów.

Ja wiem ze KTM to taki radziecki motocykl, tyle że z Austrii (pod względem subtelność wykonania), ale na rany Chrystusa, przecież chłopaki z kontroli jakości nie mogli w tym czsie gdy wychodziły dziurkowane cylindry spać czy dłubac widelcem w golonce, no bez przesady (IMG:style_emoticons/default/smile.gif). KTM jaki jest taki jest, ale juz w takie coś to trudno mi uwierzyć.

Zgadzam się jak najbardziej, LC4 mimo swojej toporności raczej nie mogło opuścić fabryki z taką wadą, no chyba że producent miał taką politykę, że nie uważał tego jako wady albo była ona ukryta i ujawniała się po czasie. Ogólnie nie ma co nadmiernie drążyć tematu, skoro Jarka motocykl jak i ten dobrze śmigał z dziurami, będę przekonywał kumpla, żeby tylko wymienił tłoczek na nowy, zrobił głowice i git. W końcu LC4 z definicji musi być draniem i nie może być pozbawione wad :icon_mrgreen:

Pozdro.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...