Skocz do zawartości

przekładka instalacji tt do ttr


bucus
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Oddałeś CDI do naprawy koszt -- max 200 pln ... bo za co wiecej skoro koszt elementow 15 pln !! zaczekaj dostaniesz sprawne ... albo kup w Kanadzie to sie przekonasz czy podejdzie potem kup we Francji i jeszcze raz sie przekonaj aż trafisz :) przeciez w serwsie powiedzieli Ci ze to naprawia --- nie ufasz im ??? Wiec po co zleciles usługe? Nie po to firma Yamaha meczy sie nad skaplikowaniem CDI aby po tem mozna bylo to zastapic czymś podobnym --to marketing : produkcja CDI to kilka $ !! A reszta to zysk .:) łudzisz sie ,ze zrezygnują z zysku ??;) Celowo nie produkuje sie czesci kompatybilnych ---akurat wyjątkiem są opony :):) a przeciez wiekszosc czesci spokojnie mogla by byc ze sobą kompatybilna--- ale po co ?? zaczekaj zaufałeś fachowcom --dostaniesz sprawny!!

 

 

 

 

Wiesz, nie do końca rozumiem Twoj tok rozumowania - oczywiscie bez obrazy, ale skoro ktoś nie ma o tym zielonego pojecia (czyt. Ja) to normalną sprawą jest że pytam sie Was (w sumie po to wlasnie forum jest). Z kolei skoro ja mam na jakiś temat wiedze lub doswiadczenie to podzielę sie nim, a kwestia modułu byla juz wielokrotnie poruszana na tych forach. Niestety nigdy do konca nikt nie doprowadził użytkowników, a nawet jak udalo mu sie naprawić swoja TTR'ke to odpuszczał temat zeby dzielić sie doswiadczeniem (po co? niech się pomecza!)

 

Wracając do wątku - krokoryl, najpierw sugerujesz że to sprawa nie do ugryzienia bo są to jednoprocesorowe układy CDI bardzo trudne do naprawienia (nikt nie zajmuje sie modulem za pareset PLN ale modulami do "tłustych fur"), a zaraz dziwisz sie że szukam modulu na innych serwisach zagranicznych.

 

Moim zdaniem jesli nie masz doswiadczenia w podobnym temacie tzn. nigdy nie padł Ci Twoj modul w TTR 600 to nie powinieneś "mylić komuś tropu"... z całym szacunkiem do Ciebie ale wydaje mi się że te ogolne opinie nt. naprawiania tych modulów powinny byc potwierdzone praktyka, bo w sumie nie trudno wymyslić teorii do tego typu zagadnień.

 

Reasumując - powiadomię innych ktorzy mają podobny problem ze swoją TTR 600, która drogą pójść aby mieć szybko swoj motocykl sprawny i aby nie kosztowało to fortuny.

 

 

To chyba jedyna droga aby nadać tego typu forom sens istnienia... czyli WARTOSC MERYTORYCZNA a nie lanie wody "aby tylko pisać"

 

 

 

 

 

PONAWIAM SWOJE PYTANIE do osób ktore mialy już stycznosc z elektroniką TTR:

 

- czy podejdzie moduł z YAMAHA TT 600 RE (takze ten sam co nowa 660) do modelu z 99r?

 

 

 

 

POZDROWIŁ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moduł niestety nie będzie pasował, co prawda jest to DC CDI, ale inny… Na pewno ten nasz nie będzie pasował i odwrotnie.

 

 

Oczywiście, że koszt wykonania takiego modułu, jeśli sumować elementy nie jest duży. Ale najcenniejsza jest wiedza, . Wykonać taki moduł można, ale w prostym rozwiązaniu iskra będzie w stałym punkcie. A żeby zrobić płynna zmianę w zależności od obrotów itp. to w amatorski sposób trudno.. bo nie wiadomo jak będzie reagował silnik tu potrzebna min hamowania. I przynajmniej jeden silnik do testowania i zarżnięcia. No albo niech ktoś wykradnie japoncą kod programy tego mikrokontrolera. Albo charakterystyki kąta w zależności od obrotów.

 

. Ja też polowałem na używkę w końcu dopadłem w Niemczech. Co jakiś czas przeglądam różne aukcje i ciężko natrafić na ten moduł. TTR jest dość popularna w czechach może jakoś tam spróbować

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeciez tok rozumowania mam prosty :) ma byc naprawione skutecznie i tanio!!! Rozmawiales z serwisem .. wyjasnij prosze dla czego im nie ufasz? bylo by naprawione i po sprawie!

Po prostu to co napisalem o CDI bylo nieprzyjemne dla kieszeni -- niestety szukasz rozwiazania taniego a takie nie istnieje== bo skoro CDI zdaje sie 2800 pln w serwisie ----zaproponuj rozsądną kwote to zaraz handlarz sam sie zglosi--- Temat trudny i delikatny i nie pisze po to aby pisac-(sam jestem zainteresowany jak skonczy sie Twoja historia) Zostales potraktowany na forum jak najbardziej -bo przeciez nie odpowiada Ci amator a zawodowiec ,który na realu za te informacje bierze wynagrodzenie w poprzednich postach poprosilem Cie o cierpliwosc poniewaz sam napisales cyt.--- koles twierdzi że naprawiali juz te moduly i to banalna sprawa. Czekam na efekt --- Wiec po co nastepne tematy z pytaniami i domaganiem sie tylko konkretnych odpowiedzi jak by te do tej pory byly laniem wody-- Starałem sie wyjasnic mechanizm

 

Co doo wykonania CDI jakie sugerowal loko -- jak najbardziej poprawny tok myslenia z tym ,ze nie zapominaj ,że tam elementem podstawwym jest specjalistyczna wytwornica wysokiego napiecia -- w CDI starszych cewka ładowania CDI na statorze dawala to napiecie natomiast tutaj jest to wszystko zasilane z 12 V-- kwestia budowy przyspieszacza jest juz stosunkowo prosta wlasnie takie rozwiazanie spotyka sie w nowszysch konstrukcjach CDI najczesciej w skuterach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałeś go w tym moto? U mnie kolega był z moto chyba 2001 i po podpięciu jego modułu do mojej zagadała od razu i pracowała identycznie.

 

Pytanie:

Czy mogę podpiąć swój moduł pod ten motor? Czy nie ma różnicy w rodzajach zapłonów?

Przypominam ze moj to rok 1999r.

 

Pozdrawiam

 

 

Poczekaj co Ci powiedzą. 200 to nie majątek. Najwyżej policzysz to w straty, czasami tak bywa jak sie szuka. A może coś z tego będzie....

 

Pzdr

Edytowane przez murdoch2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postanowiłem szukać na "kilka frontów" - jeśli uda się firmie El-Serwis naprawić ten moduł to fajnie - wsadzę go w moto i po problemie. Natomiast jeśli uda się kupić ten o którym pisze, to także OK - porostu odsprzedam go komuś w potrzebie.

 

Moduł o którym pisze ma następujący symbol: 3vd-82305-00131800-5550 12v tndf14 g

postaram się od właściciela wyciągnąć zdjęcia to odrazu wrzuce na forum.

 

Koleś do końca nie wie od jakiego modelu to jest - twierdzi ze CHYBA od TTR 600 RE (2007r)

 

 

Znalazłem także TAKI SAM moduł w Polsce (nowy) za 800 zł - koleś przywiózł i chyba nie wie co to jest, jest nawet niedaleko mnie więc chyba wrzucę moto na auto i pojadę sprawdzić czy ZAGADA on z moja TTR.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wlasciciel tego motorka zgodzil sie wpiac moj modul, czy bedzie pasowal? bo to 2004

http://allegro.pl/item866675604_ttr_600_ya..._mega_cena.html

 

Próbuj. Najwyżej nie zagada.

 

A poza tematem , podpytaj kolege co z tą mocą o której pisze. Czy to jakiś dobry kit tuningowy czy kit zwyczajny ...najzwyklejszy wkręt.

:biggrin:

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zajebiscie - 150Km psu w morde :/

 

 

Przejechalem sie tylko niepotrzebnie - niestety w modelu z 2004 roku wystepuje zupelnie inny modul. Taka malutenka kosteczka wygladajaca jak przekaznik do kierunkow. Nie podpialem oczywiscie go i nie sprawdzilem. Moj to duza skrzynka na 6 pinow...

 

 

 

Chyba nie bede juz jezdzil tylko zaufam swojemu elektrykowi ze to modul na 100% - krew by mnie zalala przy kolejnej probie z innym moto...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

OK - temat rozwiazany! :) Problem z modułem załatwiony...

 

 

Sprowadziłem kilka takich modułów, zrobiła mi to firma która zna się na rzeczy.

 

Motocykl odpala i pracuje bez najmniejszego problemu, wkręca się na obroty i nie ma różnicy między oryginalnym modułem CDI firmy DENSO.

 

 

Myslę że wiekszość z Was ma podobny problem ze swoją TTR'ka - już niedługo dojdzie transport z Belgii i będę sprzedawał te moduły na allegro.

 

Cena - 1000zł (gwarancja na 2 lata)

 

 

 

Pozdrawiam Wszystkich

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napiecie do modulu dochodzi poprawnie, to na 100% MODUL - wysylalem takze ten modul do firmy DIGITECH i stwierdzili że jest padnięty. Tuż po wysylce kolega powiedzial mi że to niezbyt dobrzy fachowce i poprosilem o odesłanie mi go. Obecnie ktos polecil mi firmę EL-SERWIS z Ostrołeki, koles twierdzi że naprawiali juz te moduly i to banalna sprawa. Czekam na efekt :)

A może ktos z Was wysylal juz gdzies modul?

 

ps. powoli zaczynam żałować decyzji o kupnie ttr a nie lc4

 

yamaha ttr 600, rok prod 1999. Modul na 6 pinow, 5 Y CH.... cos tam (wyslalem do naprawy i nie mam mozliwosci sprawdzenia)

 

jeszcze wracajac to zasadnosci naprawy tego modulu - tak na 100% to DIGITECH stwierdzil uszkodzenie, przedtem oddałem go do znajomego elektronika i to wlasnie on powiedzial ze napiecie dochodzi do niego. Tak wiec, wnioskujac z tych - modul jest uszkodzony. Jednak ja sam na poczatku (po pechowym umyciu motocykla) sprawdzalem iskre i tak jak mowicie byla, ale BARDZO słaba.

 

Dla forumowiczow wazny jest efekt ale do tego informacje co to za firma i kto to naprawil -- wiec po to w trakcie tematu sledzilem wątek EL-Serwis :):):) przeciez wyraznie napisales ze bez problemu ze takie tam to oni naprawiaja .... ,,,:):) proponowalbym zrobic ranking naprawiaczy poniewaz bicie piany robienie sobie darmowej reklamy naprawde szkodzi dla wiarygodnosci forum motocyklistow idzie o konsekwencje to nie polityka ,ze cos obiecaja i wszyscy zapomna --konsekwentnie nalezy sledzic temat --i prosze o przyklad chociaz jednej doslownie jednej udanej naprawy CDI z asilanego z 12 Vprzez firme :):):)

Nastepna sprawa to to ze autor tematu powinien napisac gdzie dostal CDI -- a nie zdawkowo gdzies jakas firma i bedzie na allegro--- przeciez w poprzednich postach sam dopominales sie o konkretne podpowiedzi a jesli sam zdobyles info konkretne to juz masz w dupie wszystkich!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do bicia piany:

 

 

1. EL-SERWIS, firma sprawdzona - odesłali mi naprawiony moduł, wszystko działa w 100%. Powiedzieli że naprawa polegała na wymianie jakiegoś kondensatorka. Nie wszystkie da się naprawić. Koszt 320zł...

 

 

2. Nowy moduł będę oferował na allegro - to aby jak twierdzisz nie mieć "innych w dupie", ale żeby pomóc.

Nie mogę powiedzieć jaka to firma ponieważ nie robią oni strikte modułów i produkt końcowy jest efektem pracy kilku osób.

 

 

Moduł do mojej TTR został zrobiony i jak do tej pory działa bez najmniejszych problemów, żeby móc go sprzedawać potrzebuje troszkę potestować go... jak będzie OK na dłuższą metę, będę sprzedawał.

 

 

 

Więc nie mów kolego że nie dostarczam na forum rzetelnych informacji - dostarczam gotowe rozwiązanie, zawsze można kupić moduł za 2800zł (gdyby spotkał mnie ten problem w sezonie na pewno nie zwlekał bym ani jednego dnia i wywalił bym 3 koła na nówkę z serwisu) Pomijając fakt ze w Zielonej Gorze w YAMASZE koszt tego modułu to 4300zł (a cenę 2800zł słyszałem tylko z wypowiedzi forumowiczów).

 

Mnie sprowadzenie go do Polski kosztuje 220 Euro, więc daruj sobie komentarze nt. "słabej reklamy"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...