Skocz do zawartości

przekładka instalacji tt do ttr


bucus
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam,

 

czy ktos moze mial stycznosc z przekladaniem instalacji z xt do ttr ?? Padł mi modul i nidzie nie moge go dosctac (nowy-serwis-4600zl-wiadomo). Slyszalem ze ponoc mozna przezucic całą instalacje elektryczna razem z magneto z xt'ka. Wtedy nie ma problemu z modulami (te nie padają i jak nawet to kwestia 200zł)

 

Czy takie cos wogole zafunkcjonuje w ttr?

 

Bede wdzieczny za jakiekolwiek info

 

 

PZDR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rok i dokladne oznaczenie modelu podaj - jesli to ten sam modul co w zwyklej tt to jest tego od groma:

 

http://shop.ebay.de/?_from=R40&_trksid=p39...-All-Categories

 

no to troche poczytalem i stwierdzam jedno: pana yamahe po**balo ;) chce za kawalek gownianej prostej elektroniki 850 eurasow ;) a moduly z tt-e tt-s i tt-r nie sa takie same. pozostaje wbic sie na jakies forum i poczytac o mozliwosciach podstawienia poszczegolnych modeli lub poszukac kogos kto naprawia moduly - taki do singla to banalnie prosta konstrukcja i z jego naprawa nie powinno byc problemow. trzeba by porownac po numerach oem czy kola magnesowe sa takie same i czy walki sa takie same - jesli tak to moduly powinny pasowac zamiennie.

 

tu masz katalog oemow - baw sie:

 

www.oemmotorparts.nl

Edytowane przez szynszyll
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze to czy jesteś na 100% pewien, że moduł jest uszkodzony. Iskra w TTr nawet przy sprawnym układzie jest słabo widoczna najlepiej jak byś wczepił ten moduł do innego motocykla. Przy jednym kopnięciu są dwa impulsy. Jeśli cewka jest sprawna impulsator ma odpowiednią rezystancję napięcie do modułu dochodzi to niestety czeka Cię kupno nowego lub szukanie używki. Cena, którą podałeś jest podejrzana podzwoń po inny salonach w Bydgoszczy i Toruniu za nowy walają ok. 2800zł przynajmniej dwa lata temu….

Kolega z forum też miał ten problem i proponowałem mu przekładkę …....niestety mówi się, że są to te same silniki co w XT pech chciał że jak coś się uszkodzi to nic nie pasuje… Wał ma inny czop jest po prostu krótszy, impulsator w deklach od XT jest w innym miejscu umiejscowiony itp… jeśli już to koło magnesowe od wersji bez rozruchałki (jeśli pasuje na czop od TTR) z całym deklem moduł itp. Tylko znow czy dekle od starego TT XT nie są inne.. Koniec końcem taniej Ci wyjdzie kupić moduł lub polować na używkę …niestety te są dość deficytowym towarem.

Sam też sporo czytałem na ten temat na niemieckich forach i mimo wszystko problemy z modułem wynikają głównie przez pozostałą instalację (made in italy ) wiec upewni się na 100% ze to moduł.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napiecie do modulu dochodzi poprawnie, to na 100% MODUL - wysylalem takze ten modul do firmy DIGITECH i stwierdzili że jest padnięty. Tuż po wysylce kolega powiedzial mi że to niezbyt dobrzy fachowce i poprosilem o odesłanie mi go. Obecnie ktos polecil mi firmę EL-SERWIS z Ostrołeki, koles twierdzi że naprawiali juz te moduly i to banalna sprawa. Czekam na efekt :)

 

 

A może ktos z Was wysylal juz gdzies modul?

 

ps. powoli zaczynam żałować decyzji o kupnie ttr a nie lc4

 

yamaha ttr 600, rok prod 1999. Modul na 6 pinow, 5 Y CH.... cos tam (wyslalem do naprawy i nie mam mozliwosci sprawdzenia)

 

jeszcze wracajac to zasadnosci naprawy tego modulu - tak na 100% to DIGITECH stwierdzil uszkodzenie, przedtem oddałem go do znajomego elektronika i to wlasnie on powiedzial ze napiecie dochodzi do niego. Tak wiec, wnioskujac z tych - modul jest uszkodzony. Jednak ja sam na poczatku (po pechowym umyciu motocykla) sprawdzalem iskre i tak jak mowicie byla, ale BARDZO słaba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się że z modułem powinno być wszystko w porządku poczekaj co powie ta firma ale mimo wszystko przeczyść wszystkie kostki w instalacji, często też powodem problemów ze startem TTR jest stacyjka…słabo jest uszczelniona i nawet w gęstym deszczy są problemy, to miejsce też warto sprawdź. (40 - 80 )μs to są czasy trwania iskry w Cdi wiec nie dziw ze prawie nic nie widać. Tak samo w domowy sposób nie przeanalizujesz czy dochodzi napięcie do cewki zapłonowej….to co możesz zrobić nawet teraz bez modułu oporności znajdziesz w manualu ja już nie pamiętam ale cewka cos ok14k ohm a imp ok150 tu masz schemat pomocniczy

 

http://img192.imageshack.us/i/ttr.jpg/

 

 

A napisz może jeszcze ile masz to moto? Może porostu przylałeś moto i miałeś trudność z opalanie +np. zla technika i można kopać cały dzień i nawet nie zagada…

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Motocykl mam jeden sezon. Wczesniej jezdziłem na 450 (WR i YZF) (około 5 sezonów). Przesiadłem sie na coś nadającego się w "dłuższe trasy lesne" no i ... ZONK :) Po jednym sezonie odrazu wyszła "wrodzona wada" tych sprzęcików. Fajny motor, odrazu zakochałem się w nim ale troszkę ten moduł mnie wkurzył.

 

Ponoć nawet po naprawie tych modułów, już nie jest to co przedtem. W Zielonej Górze w serwisie krzykneli mi cenę oporową.

 

Jeśli chodzi o odpalanie to moją TTR'ke ciągałem już nawet za samochodem... i nic! Chyba za autem powinna odpalić, nie? :)

 

Motocykl stoi już w garażu ponad 3 miesiące i chyba powinien dobrze wyschnąć, prawda? Ponad to spryskałem całą instalację elektryczną spreyem do usuwania wilgoci z inst. elektrycznej.

 

 

Problem z odpalaniem pojawił się po felernym umyciu dużą ilością wody ze środkiem do mycia silników + karcher.

 

Woda zrobiła swoje ale czy mogła być powodem uszkodzenia modułu? Nie wiem...

 

 

 

 

Kurcze - Chłopaki! Wielkie dzięki za wskazówki, są dla mnie naprawdę cenne.

 

PS. jeszcze jedno... czy fachowcy z DIGITECHA mogli by sie pomylić co do opinii uszkodzenia modułu? Czy może chcieli poprostu "naprawić go" ??? Mieliście z nimi kontakt?

 

 

POZDR

 

jeszcze jedno-podrzućcie jakis link do manuala, bo znalezc nie moege

 

Dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po raz kolejny polece firme Cyklo Motor Elektryk z warszawy. moze oni pomoga. modul do singla to zadna filozofia. no i koniecznie podstaw swoj modul do innego sprawnego tt-r.

 

tu msz manuala:

 

http://rs77.rapidshare.com/files/111432851...Manual_2004.zip

 

p.s. byl na pierwszej stronie wynikow google

Edytowane przez szynszyll
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

CDI Masz prawdopodobnie zasilane tylko z 12V czyli wersja psująca sie okolo 1998r -- w starszych i nowszych ładowane CDI bylo z cewki stojana... i tutaj jest problemik stąd wynika ta cena w serwisie- sprawa jest nie do zastapienia ...a naprawa....:):):) prcesor 1 ukłdowy specjalizowany.... z wbudowaną przetwornica przeciez jesli ktos naprawia takie sprawy to zajmuje sie tlustymi furami a nie motorkiem wartym kilka tysiecy !!:) mam takie CDI uszkodzone rozebrane -- wyslal mi ktos z forum wlasnie po nieudanej naprawie w któtrejś z 2 firm wyzej wymienionych (na pewno nie byla to firma wymieniona przez Szynszyla) sprawa jest tego typu ,ze łatwiej zbudowac od podstaw jak naprawic! Wiec gdybys mial problem powazniejszy wróciłbym do tematu budowy CDI --- tam akurat problem skaplikowania jest o wiele bardziej złozony jak w klasycznych singlach gdzie CDI zasilane jest ze stojana

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bucus,

Skoro walczysz już 3 miesiące złap kogoś z forum lub z allegro niedaleko (wg Ciebie) i podjedź sprawdź ten moduł. Ja ostatnio też gościłem klienta co wykopał mnie z forum i chciał sprawdzić swój w mojej. Jak chcesz wyślij go kurierem do mnie (oznacz sobie tak żebym nie wiedział - jakbyś mi nie ufał) i sprawdze to w mojej i Ci odeśle.

Poprzedni właściciel mojej pod koniec ubiegłej zimy też walczył z modułem. Twierdził, że sam z głupoty załatwił go coś tam spawając przy moto. Kupował na e-bayu za 340 eurasów - dał mi nawet opakowanie z ceną. Poszukaj.

 

Pozdro

Edytowane przez murdoch2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

CDI Masz prawdopodobnie zasilane tylko z 12V czyli wersja psująca sie okolo 1998r -- w starszych i nowszych ładowane CDI bylo z cewki stojana... i tutaj jest problemik stąd wynika ta cena w serwisie- sprawa jest nie do zastapienia ...a naprawa....:):):) prcesor 1 ukłdowy specjalizowany.... z wbudowaną przetwornica przeciez jesli ktos naprawia takie sprawy to zajmuje sie tlustymi furami a nie motorkiem wartym kilka tysiecy !!:) mam takie CDI uszkodzone rozebrane -- wyslal mi ktos z forum wlasnie po nieudanej naprawie w któtrejś z 2 firm wyzej wymienionych (na pewno nie byla to firma wymieniona przez Szynszyla) sprawa jest tego typu ,ze łatwiej zbudowac od podstaw jak naprawic! Wiec gdybys mial problem powazniejszy wróciłbym do tematu budowy CDI --- tam akurat problem skaplikowania jest o wiele bardziej złozony jak w klasycznych singlach gdzie CDI zasilane jest ze stojana

 

Z tego co wiem to wszystkie TT600R mają układ DC CDI od 1998 na pewno do 2003 i pożniejsza wersja z rozrusznikiem TT600RE 2003—do konca produkcji też

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem jest o tyle skomplikowany że ani na e-bayu ani na allegro nic takiego nie ma - to bardzo chodliwy towar. Szukałem tego nawet na zagranicznych e-bayach (usa, kanada, uk) i takze nie ma. Serwis odpada bo bez sesu jest pakowac tyle kasy w motocykl, biorac pod uwage ze to ponad polowa jego wartosci.

 

 

Dziwne jest troszke to co piszesz krokodyl, mowie tu o trudzie naprawy takiego jedno procesorowego układu bo koles z firmy EL-SERWIS twierdzi że robia takie sprawy i działa to zupełnie OK.

 

No nic - czekam az cos zrobia.

 

Udało mi sie znalezc TTR w mojej okolicy, motorek jest z 2004 roku (wersja z rozruchałką)

 

Pytanie:

 

 

Czy mogę podpiąć swój moduł pod ten motor? Czy nie ma różnicy w rodzajach zapłonów?

Przypominam ze moj to rok 1999r.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem jest o tyle skomplikowany że ani na e-bayu ani na allegro nic takiego nie ma - to bardzo chodliwy towar. Szukałem tego nawet na zagranicznych e-bayach (usa, kanada, uk) i takze nie ma. Serwis odpada bo bez sesu jest pakowac tyle kasy w motocykl, biorac pod uwage ze to ponad polowa jego wartosci.

Dziwne jest troszke to co piszesz krokodyl, mowie tu o trudzie naprawy takiego jedno procesorowego układu bo koles z firmy EL-SERWIS twierdzi że robia takie sprawy i działa to zupełnie OK.

 

No nic - czekam az cos zrobia.

 

Udało mi sie znalezc TTR w mojej okolicy, motorek jest z 2004 roku (wersja z rozruchałką)

 

Pytanie:

Czy mogę podpiąć swój moduł pod ten motor? Czy nie ma różnicy w rodzajach zapłonów?

Przypominam ze moj to rok 1999r.

 

Pozdrawiam

 

Może zróbmy tak -- niech dziwnosć wypowiedzi potwierdzą fakty!! :):) zaczekajmy na efekt dla mnie dziwwnych deklaracji firm naprawiajacych wszystko ..:) ( NIech poda przyklad udanej naprawy .. kontakt do posiadacza naprawionego przez nich CDI -- przeciez normalne ,ze zbiera takowe kontakty dla referencji)a Towar jest na tyle drogi ,ze z rozbitka handlarze owszem pozyskaja ale nie licz na odsprzedanie za 5% ceny :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może zróbmy tak -- niech dziwnosć wypowiedzi potwierdzą fakty!! :):) zaczekajmy na efekt dla mnie dziwwnych deklaracji firm naprawiajacych wszystko ..:) ( NIech poda przyklad udanej naprawy .. kontakt do posiadacza naprawionego przez nich CDI -- przeciez normalne ,ze zbiera takowe kontakty dla referencji)a Towar jest na tyle drogi ,ze z rozbitka handlarze owszem pozyskaja ale nie licz na odsprzedanie za 5% ceny :)

 

 

 

 

 

ja nie licze na odsprzedania za 5% ceny, ale za normalną kase a nie połowe wartosci motocykla. Myslę ze 2 tys jestem w stanie zapłacic, ale nie 4

 

Udało mi sie znalezc modul (nowy) - w Kanadzie, ale jest to moduł od YAMAHA TT 600 RE, podobno pasuje tez do nowej 660.

 

 

Pytanie: czy podejdzie to do mojej z 99r?

 

 

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oddałeś CDI do naprawy koszt -- max 200 pln ... bo za co wiecej skoro koszt elementow 15 pln !! zaczekaj dostaniesz sprawne ... albo kup w Kanadzie to sie przekonasz czy podejdzie potem kup we Francji i jeszcze raz sie przekonaj aż trafisz :) przeciez w serwsie powiedzieli Ci ze to naprawia --- nie ufasz im ??? Wiec po co zleciles usługe? Nie po to firma Yamaha meczy sie nad skaplikowaniem CDI aby po tem mozna bylo to zastapic czymś podobnym --to marketing : produkcja CDI to kilka $ !! A reszta to zysk .:) łudzisz sie ,ze zrezygnują z zysku ??;) Celowo nie produkuje sie czesci kompatybilnych ---akurat wyjątkiem są opony :):) a przeciez wiekszosc czesci spokojnie mogla by byc ze sobą kompatybilna--- ale po co ?? zaczekaj zaufałeś fachowcom --dostaniesz sprawny!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...