Skocz do zawartości

Honda deauville vs transalp vs TDM


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, proszę o opinie na temat zawarty w temacie jaki motocykl na motor po dłuższej przerwie w jeździe, mam 187 cm i 109kg, powiem też że przymieżałem się do wszystkich i na wszystkich się sopoko czuję ale chciałbym się coś więcej dowiedzieć i proszę doświadczonych kolegów o jakieś info na ten temat za co będę wdzięczny :notworthy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tdm była porównywana kilka razy, z trampkiem też - z devilką nie widzę. w sumie... rozstrzał od sasa do lasa - "kieszonkowy" turystyk; trampek jeszcze zależy który ale i tak najbardziej off-roadowy w zestawieniu; tdm z pewnością najmocniejszy w stawce, klasyczny turystyk który czasami wystarcza ludziom na lata jazdy

 

proponuję jeszcze tak: sprecyzuj jaka ta "dłuższa przerwa", bo jeśli ostatnio jeździłeś 20 lat temu na komarku kuzyna, to IMHO powinieneś wybrać raczej spokojniejszy sprzęt. określ do czego motocykl ma służyć, tzn. jaką masz wizję swojej jazdy - wokół komina sprawdzą się wszystkie, ale jeśli chciałbyś pojeździć po kiepskich bocznych drogach/ szutrach to najlepszy z zestawu byłby trampek. gorzej jeśli z pasażerką, bo tu będzie po prostu słaby... itp

jsz

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, przerwa to 19 lat, mam zamiar jeżdzić do roboty ok 40 km w jedną stronę czasami we dwoje gdzię dalej niż do roboty, jeżeli chodzi o trampka to 600 bo 650 to się mi nie mieszczą kolana w wycięcia na zbiorniku, deauville ma dobrą ochronę przed wiatrem ale tdm też, Tdm ma najwyższą moc, a w szczególności chodzi mi o porównanie tych motocyki pod względem obsługi i jeśli można tak powiedzieć awaryjności , jeżeli takowa istnieje, powiem że dużo dobrego czytałem i słtszałem na temat tych motongów ale na forum ogólnym jest najwięcej wiedzy na ten temat,( chodzi o forum motocyklistów a nie o te które wspierają poszczególne marki) tutaj myślę że dowiem się najwięcej :buttrock: i dużo wniosków wyciągnę :notworthy: Dziękuję za wszystkie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TDM to świetna maszyna. Stare roczniki (gaźnikowe, bo wtryskowego nie znam) są świetne w prowadzeniu, mają bardzo dobry, trwały i mocny silnik, doskonałe hamulce, doskonałą ergonomię - ponad 1000 km w 12-13 godzin na luzie (głównie autostrady). Mają swoje wady, ale je trzeba przyjąć z dobrodziejstwem inwentarza. Przed kupnem, jak każdy sprzęt trzeba przejrzeć pod kątem wypadkowości.

 

Jak będziesz zainteresowany to odezwij się na priva polecę Ci doskonały warsztat w Bielsku Białej, w którym ci pomierzą sprzęta.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TDM świetny sprzęt. Silnikowo ma wiele wspólnego z XTZ 750 ST a to juz plus :) zdecydowanie TDM jest tu najmocniejszy i daje najwięcej funu z jazdy. NTV to turystyk, którym mozna też smigac po mieście. Najniższy ze stawki przez co jest łatwiejszy w opanowaniu. Transalp - mnóstwo dostępnych częsci i akcesoriów.

Jesli leży Ci każdy z nich to po prostu szukaj egzemplarza konkretnego w jak najlepszym stanie.

http://bigboykr.blogspot.com/ się powoli uzupełnia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yo!

 

TDM bym nie bral jako pierwszy motocykl po dlugiej przerwie. Jest dosyc dziki, spontanicznie reaguje na gaz, szarpie, silnik jest malo elastyczny. No i TDM jest upierdliwa pod wzgledem obslugi - dwa spusty oleju, do wymiany filtra powietrza trzeba rozebrac pol motocykla, wyjac akumulator to juz cyrkowa sztuka, slaby dostep do swiec. 4TX lubia zrec olej i to bywa ze w sporych ilosciach - trzeba o to dbac i uwazac na poziom. Poza tym moto jest rewelacyjne, ale... nie na pierwszy sprzet po latach.

 

Najprostszy w obsludze bedzie chyba Transalp - zawory na srubkach, dostepne bez rozbierania sprzeta, latwy dostep do swiec. Moto moca nie poraza, ale moze tez dzieki temu nie sponiewiera z uwagi na braki w umiejetnosciach. Starsze roczniki maja slabe heble.

 

Deauville - najmniej znane mi moto. Ale kardan ma swoje zalety, silnik w zasadzie rodem z Trampka, wiec z obsluga pewnie tak samo prosty. No i to zdcydowanie bardziej szosowa maszyna od Trampka, wiec jesli nie chcesz opuszczac asfaltu, to bedzie na pewno lepszym wyborem.

 

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam dzięki za wypowiedzi ale jeszcze chcę dodać że mam trochę wiedzy na temat motongów, może nie bardzo dobry ale jestem maniakiem motoryzacjii w każdym wydaniu :buttrock: tak że dla mnie rozebranie moto oczywiście nie całego nie jest jakimś wielkim problemem bo takie problemy to można rozwiązać spoko :icon_biggrin: Pozdro i proszę o jeszcze :notworthy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem deauvilla i jak na spokojną jazde to mogę polecić, Silnik bezawaryjny, wał kardana też i bezobsługowy. Moto dość zwinne w mieście i na tasie w miare daje rade. Przy Twoim wzroscie nie będziesz na nim wyglądał jak na kozie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trampek w porównaniu do TDM, to inna bajka. To co napisał zbyhu dotyczy 850 i 900 się nie ima, chyba, że filtr powietrza. Można jeździć relaksacyjnie, ale potrafi pokazać pazur. Co do hondy się nie wypowiadam, bo nie jeździłem. Polecam http://www.tdm.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yo!

 

No, no - TDM 900 to juz troche inna para kaloszy. Nieco lagodniejsza, z racji wtrysku, dopracowana skrzynia - pracuje lepiej, silnik nie zre oleju. Ale upierdliwosc oslugi pozostala :P - trudny dostep do aku, filtra powietrza, swiec, 2 spusty oleju... Ciagle ta sama bajka :].

 

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Honda Deauville to naprawdę fajne moto. Miałem, jeździłem... Nie jest to żaden piorun ale daje dużo frajdy z jazdy i nie wymaga od jeźdźca wielkich umiejętności :-)

Mega plusem w codziennym użytkowaniu jest brak możliwości odpięcia kufrów - dzięki czemu masz je zawsze ze sobą :-) Przez to, że są naprawdę sprytnie wkomponowane nie poszerzają motocykla za mocno, jednocześnie oferując znaczną przestrzeń ładunkową. Dodatkowe dwa schowki z przodu to również przydatny gadżet - w tym jeden zamykany na kluczyk.

Bez większego problemu można się nim przeciskać pomiędzy samochodami. Lusterka umieszczone tak, że w większości przypadków przechodzą nad lusterkami osobówek i pod dostawczych...

Mam obecnie również DL-a 650... Zwrotnością i poręcznością bije NTV-a na głowę. Jednak gdy się zapnie boczne kufry - Honda wygrywa...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie napisales ktore roczniki Cie interesuja i do jakiej kwoty, to jadnak mnie nie interesuje. Osobiscie proponowal bym Ci Deauvile z ABS'em. Maszyna bardzo oszczedna, wiecej zalet niz wad.

 

:crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...