oscar Opublikowano 21 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2010 Tak przy okazji dyskusji o xenonach - mam w Audi A4 fabryczne xenony. Jednak coś z nimi nietak. Mianowicie - gdy silnik włączony,światło minimalnie pulsuje. Jest to o tyle delikatne, że ciezko to dostrzec dopoki sie nie przyjrzy. Najlepiej widać to podjeżdzając w nocy do ściany. Naciskająć pedał stop, widac reakcje światła w postaci mignięcia, takiego na ułamek sekundy.....podobnie jest jak hamuje na sniegu i działa ABS, swiatła mocniej pulsują w rytm pracy popmy abs. Generalnie nie przeszkdadza to podczas jazdy, jednak jest lekko irytujące z uwagi na fakt, że tak być chyba nie powinno. Dodam, że na wyłączonym silniku efekt tego delikatnego pulsowanie nie występuje, swiatła świeca dobrze. Czasem palnik jak wysiada, to zaczyna migac jak stroboskop, wiem jak takie coś wygląda i to zdecydowanie nie jest to co u mnie się dzieje. Mam nowy akumulator, swiatła swiecą jakby spokojniej, jednak nadal jest to zauważalne. Macie jakieś pomysły? PS> nie daje do mechaniki samochodowej, bo tam mało kto to czyta. A nie wynika to ze spadku napiecia? To normalne ze jak cod wlaczysz (np. ogrzewanie tylnej szybki to napiecie czy natezenie spada). Nie pamietam z fizyki czy to napiecie czy natezenie, ale efekt widuje na codzien... Cytuj BMW F650GS - obecnie, na bezdroża; BMW K1200R Sport "Black Edition" - poległ w boju; BMW F800S - poszedł w dobre ręce Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arni Opublikowano 21 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2010 Własnie spadek napięcia tu gra decydująca role wg. mnie, ale w poprzednim samochodzie było to w ogole niezauważalne a tez miał xenony. Mając wyłączony silnik a włączone światła, nie reagują one na nacisnięcie stopu. A z włączonym silnikiem reaguja i pojawia sie dodatkowo to pulsowanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartez Opublikowano 21 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2010 Własnie spadek napięcia tu gra decydująca role wg. mnie, ale w poprzednim samochodzie było to w ogole niezauważalne a tez miał xenony. Mając wyłączony silnik a włączone światła, nie reagują one na nacisnięcie stopu. A z włączonym silnikiem reaguja i pojawia sie dodatkowo to pulsowanie. ja mam to samo w pasku b5- tyle że nie w xseonie, ale jak ABS zadziała to przygasja światła. Zwróc uwage jak domkniesz szyby to spróbuj jeszcze raz je domknąć- przez moment tez mrugną światła, czyli to chyba normalne i nie musisz się tym przejmować :flesje: W innym Pasacie tez to zjawisko występuje...... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bibor80 Opublikowano 21 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2010 NIe wiem, moze mi sie wydaje, ale tak chyba nie powinno byc. Przygasac swiatla po wlaczeniu stopa to moga w maluchu, gdzie byla pradnica. Najlepiej gdyby jakis elektryk/mechanik se wypowiedzial i to wyjasnil. Z ciekawosci sprawdze jutro jak to jest w moto. Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 22 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2010 (edytowane) Koledzy.Efekt pulsującego światła podczas normalnej jazdy wskazuje na regulator napięcia. Najpierw nalezy wyczyścić wszystkie masy dochodzące karoserii, masy silnika oraz lamp. Jeśli nie pomaga to znaczy, że alternator jest do sprawdzenia.Czyli regler i uzwojenia.To z niego wychodzi to pływające światło.Z reguły tylko regler. Spadek napięcia przy obciążeniu instalacji ponownym domykaniem zamkniętej szyby może spowodować lekkie przygaśnięcie świateł.To akurat normalne i nie wskazane aby aż tak obciążać instalację. Edytowane 22 Stycznia 2010 przez monter75 Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wilust4s Opublikowano 22 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2010 Ty chyba ze zrozumieniem nie potrafisz czytać, napisałem że soczewka idealnie nadaje się do xenonu. Właśnie o to mi chodzi, soczewka z xenonem jak piszesz to idealne połączenie, ale ze zwykłą żarówą beznadzieja. ten koleś sporo zbadał na ten temat http://swiatla.arbiter.pl/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
oscar Opublikowano 22 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2010 Konkretnie podsumowanie tu: http://swiatla.arbiter.pl/galeria/ksenon.halogen 1. Nie powinno się stosować xenonów w reflektorach dwufunkcyjnych typu H4 - taka przeróbka jest skazana z góry na niepowodzenie bo formowanie wiązki w tych reflektorach jest nieprecyzyjne i będzie oślepiać. Dodatkowo snop światła może być skupiony na bardzo bliskiej odległości przed samochodem co może powodować samoolśniewanie. 2. Nie powinno się stosować żarówek ksenon w reflektorach ze szkłem ryflowanym (prążki) ze względu na możliwość powstawania refleksów i oślepiania. 3. Do przeróbek najbardziej nadają się projektory soczewkowe ze względu na precyzję formowania wiązki 4. Xenony bez soczewek czyli w reflektorach FF. FF to technologia Free-Form czyli kształtowania wiązki światła przez sam odblask, bez udziału szyby i przesłon. Fabrycznie w takich reflektorach Xenon (np Volvo V40, V60, Laguna) stosuje się żarówki D2R (z przesłoną) a nie D2S (bez przesłony, przewidziane do reflektorów soczewkowych) Cytuj BMW F650GS - obecnie, na bezdroża; BMW K1200R Sport "Black Edition" - poległ w boju; BMW F800S - poszedł w dobre ręce Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M4NIEK Opublikowano 22 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2010 Konkretnie podsumowanie tu: http://swiatla.arbiter.pl/galeria/ksenon.halogen ...i dlatego właśnie jeśli xenon to tylko do soczewki, ewentualnie do lampy H7 z gładkim szkłem (kloszem) + http://www.allegro.pl/listing/search.php?s...at=1&category=3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HunterM Opublikowano 4 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2010 http://lh4.ggpht.com/_N04zQrDg3So/S2tK7WEf...12/IMG_1846.JPG http://lh5.ggpht.com/_N04zQrDg3So/S2tK77vy...Is/IMG_1848.JPG Tak to u mnie wygląda. Normalnie można te światła wyregulować. Na światłach mijania świecąc na ściane widać wyraźnie miejsce gdzie odcina się obszar oświetlony od nieoświetlonego. Żarniki mam w osłonkach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
oscar Opublikowano 5 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2010 http://lh4.ggpht.com/_N04zQrDg3So/S2tK7WEf...12/IMG_1846.JPG http://lh5.ggpht.com/_N04zQrDg3So/S2tK77vy...Is/IMG_1848.JPG Tak to u mnie wygląda. Normalnie można te światła wyregulować. Na światłach mijania świecąc na ściane widać wyraźnie miejsce gdzie odcina się obszar oświetlony od nieoświetlonego. Żarniki mam w osłonkach. Zapodaj fotke sciany, bo jestem ciekaw jak u Ciebie odcina. Swieca jak zle :icon_twisted: :icon_twisted: :icon_twisted: Pieknie to wyglada... Cytuj BMW F650GS - obecnie, na bezdroża; BMW K1200R Sport "Black Edition" - poległ w boju; BMW F800S - poszedł w dobre ręce Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RudyXJ Opublikowano 5 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2010 http://lh4.ggpht.com/_N04zQrDg3So/S2tK7WEf...12/IMG_1846.JPG http://lh5.ggpht.com/_N04zQrDg3So/S2tK77vy...Is/IMG_1848.JPG Tak to u mnie wygląda. Ale jebią ! Aż mi sie w pokoju jaśniej zrobiło ;) Ile żeś wypluł $$ za tą przyjemność, bo jeśli bym miał sie jeszcze ten sezon odpychać tym samym moto to sie planuje skusić :) Pzdr. Cytuj http://www.bikepics.com/members/rudyfws/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HunterM Opublikowano 5 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2010 Zabuliłem coś około 320zł za oba żarniki+przetwornice. Bardzo równiutko odcina krawędź oswietloną, nie mam tego na foto musicie mi wierzyć na słowo lub trochę poczekać. Mniej więcej wygląda to porównywalnie do fotek Oskara. No i oczywiście można to zestroić pokrętłami od lamp. O ile dobrze pamiętam to mam te: http://www.allegro.pl/item885506822_hid_ks...rezent_led.html Widać na foto osłonkę żarnika zapobiegającą olśnieniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 5 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2010 A jak kogoś oślepiają to niech nie patrzy, prawda Hunter? :bigrazz: Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
oscar Opublikowano 5 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2010 A jak kogoś oślepiają to niech nie patrzy, prawda Hunter? :bigrazz: Jak ktos wejdzie w sam snop swiatla (np. polozy sie na drodze) to oczywisie oslepi. :D Choc w sumie jestem zdania, ze wiekszosc kierowcow w PL juz jest slepa, wiec im sie nie pogorszy od xenona ;) Cytuj BMW F650GS - obecnie, na bezdroża; BMW K1200R Sport "Black Edition" - poległ w boju; BMW F800S - poszedł w dobre ręce Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arni Opublikowano 5 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2010 Ja tak tylko dodam na boku, że problem z pulsującymi światłami ustąpił po wymianie akumulatora. Ale efekt lekkiego mignięcia przy zadziałaniu abs jest nadal. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.