Skocz do zawartości

Brak iskry Kawasaki ZX9R


binkimoto
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Motocykl Kawasaki ZX9R

 

Problem następujący:

Wymieniłem w nim uszczelkę pod głowicą,skasowałem luzy na zaworach,rozrząd ustawiłem według starych znaków,głowica była planowana,wszystko skręcone kluczem dynamometrycznym według serwisówki.Przewody elektryczne wszystkie podłączone,sprawdziłem pięć razy.Oleje płyny wszystkie uzupełnione.Podczas próby uruchomienia motocykla rozładował mi się akumulator,podłączyłem go kablami pod akumulator samochodowy i kręciłem,motocykl tak jak by chciał a nie mógł zapalić ssanie miał cały czas włączone niby coś rechał rechał ale nie chce zapalać.Wykręciłem świece,sprawdziłem wszytskie mokre,a iskry na świecach zero :icon_eek: .Wkręciłem nowe świece i to samo brak iskry;(

 

Teraz moje pytania:

1.Czy podczas podłączenia dodatkowego akumulatora i kręceniu rozrusznikiem mogłem spalić moduł zapłonowy?:/

2.Czy jeśli bym źle ustawił rozrząd to też bym mógł nie mieć iskry?Pytam gdyż w tym Kawasaki są dwa impulsatory przy wale korbowym i przy wałku rozrządu (EX) które dają sygnał do modułu zapłonowego i wtedy jest iskra.Czy one muszą w jednakowym momencie oba na raz dawać sygnał czy oddzielnie?

3.Mógł się uszkodzić któryś z impulsatorów?Tylko to jest dziwne bo tak nagle sam z siebie by się nie uszkodził któryś lub oba na raz;/

 

Gdzie szukać przyczyny jeszcze?

 

Dzień wcześniej zapalał od "strzała",wiadomo nie miał pełnej mocy bo aż było widać jak wydmuchuje wode spod uszczelki teraz i ciśnieneie na cylindrach się poprawiło powinno wszystko gadać a tu mi taki numer wywija z iskrą.Proszę o jakąś pomoc w tej sprawie.

 

Rocznik motocykla 1998.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz serwisówke to możesz sprawdzić impulsatory.Zacznij od tego.

Złe poskładanie rozrządu skutkuje tym, że iskrę masz w nieodpowiednim momencie co mogłoby tłumaczyc te ,jak napisałeś, rechanie.

Mało prawdopodobne abyś coś uszkodził podłączając prawidłowo zewnetrzy aku.

Edytowane przez monter75

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już jest wszystko OK koledzy. Przyczyną była uszkodzona cewko-fajka;)

 

Albo cewka albo fajka - zdecyduj się.

Masz w tym motocyklu dwie cewki i cztery fajki ?

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

a gdzie wyczytałeś rok produkcji?

Poniższy link mówi co innego:

http://www.bikebandit.com/houseofmotorcycl...0b3l-ca/o/m4238

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a gdzie wyczytałeś rok produkcji?

Poniższy link mówi co innego:

http://www.bikebandit.com/houseofmotorcycl...0b3l-ca/o/m4238

 

Moja gafa wczytałem swój rocznik.

Przepraszam.

 

Podał Pan linka do wersji B, a kolega ma wersję C dokładnie tą:

 

http://www.bikebandit.com/houseofmotorcycl...0c1l-ca/o/m4242

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja gafa wczytałem swój rocznik.

Przepraszam.

 

Podał Pan linka do wersji B, a kolega ma wersję C dokładnie tą:

 

http://www.bikebandit.com/houseofmotorcycl...0c1l-ca/o/m4242

Teraz i ja wiem jaki ma rocznik tylko po to jest przyklejony temat Pawła aby się do niego stosować.

Nie tylko rok jest ważny ale i specyfikacja na poszczególne rynki o czym większość piszących zapomina i później powstają niedomówienia.

Mam nadzieję, że autor tego tematu będzie pamiętał zadając następne pytania.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz i ja wiem jaki ma rocznik tylko po to jest przyklejony temat Pawła aby się do niego stosować.

Nie tylko rok jest ważny ale i specyfikacja na poszczególne rynki o czym większość piszących zapomina i później powstają niedomówienia.

Mam nadzieję, że autor tego tematu będzie pamiętał zadając następne pytania.

 

Czasami trzeba też wziąc pod uwagę, że możemy nie znać przeszłosci moto i pewne części mogą być od innej wersji...

 

Jeszcze raz sory za zamieszanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Cześć. Mam problem z ZX9R, brakuje mi iskry od 3 tygodni nie mogę jej znaleźć. W motocyklu były zmieniane tłoki wraz z cylindrami, miało poj. 1049 i zmienione fazy rozrzadu przespawane wałki oraz te słoneczko na wale jest zmienione, Mechanik nie jest tuningowcem motocykli, ale każdą serie ma opoanowaną w małym palcu. Wieć wydaje mi się że jest to solidnie zrobione. Ale stwierdził że 100% pewności nie ma czy w dobrym momencie będzie iskra. Ale być powinna.

 

Elekrtryk sprawdzał instalacje, impulsatory, stacyjkę,czyjniki stopki,oleju itd. pompa paliwa dziala,jedynie nie był pewien modułu. Miał serwisówke od nowszej

wersji tej 2000r,a ja mam 1999r. i nie był pewien tylko 3 kabli, ale nie miały one zwiazku z zapłonem.

 

Po założeniu silnika, zalaniu płynami, podłączeniem instalacji el. kilka razy pokazala sie iskra tzw. na 1000prob znalezienia przyczyny pokazała się chyba 4 razy, i do momentu trzymania rozruchu iskra była, wystarczyło puścić starter i juz znów iskry nie było.

 

Co może być tego przyczyną? Mogą być to nie orginalne wałki i słoneczko na wale??

 

Bardzo prosze o jakąś pomoc, gdyż trwa sezon w pełni, a motocykl nie jeździ.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...