binkimoto Opublikowano 11 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2009 Witam Motocykl Kawasaki ZX9R Problem następujący: Wymieniłem w nim uszczelkę pod głowicą,skasowałem luzy na zaworach,rozrząd ustawiłem według starych znaków,głowica była planowana,wszystko skręcone kluczem dynamometrycznym według serwisówki.Przewody elektryczne wszystkie podłączone,sprawdziłem pięć razy.Oleje płyny wszystkie uzupełnione.Podczas próby uruchomienia motocykla rozładował mi się akumulator,podłączyłem go kablami pod akumulator samochodowy i kręciłem,motocykl tak jak by chciał a nie mógł zapalić ssanie miał cały czas włączone niby coś rechał rechał ale nie chce zapalać.Wykręciłem świece,sprawdziłem wszytskie mokre,a iskry na świecach zero :icon_eek: .Wkręciłem nowe świece i to samo brak iskry;( Teraz moje pytania: 1.Czy podczas podłączenia dodatkowego akumulatora i kręceniu rozrusznikiem mogłem spalić moduł zapłonowy?:/ 2.Czy jeśli bym źle ustawił rozrząd to też bym mógł nie mieć iskry?Pytam gdyż w tym Kawasaki są dwa impulsatory przy wale korbowym i przy wałku rozrządu (EX) które dają sygnał do modułu zapłonowego i wtedy jest iskra.Czy one muszą w jednakowym momencie oba na raz dawać sygnał czy oddzielnie? 3.Mógł się uszkodzić któryś z impulsatorów?Tylko to jest dziwne bo tak nagle sam z siebie by się nie uszkodził któryś lub oba na raz;/ Gdzie szukać przyczyny jeszcze? Dzień wcześniej zapalał od "strzała",wiadomo nie miał pełnej mocy bo aż było widać jak wydmuchuje wode spod uszczelki teraz i ciśnieneie na cylindrach się poprawiło powinno wszystko gadać a tu mi taki numer wywija z iskrą.Proszę o jakąś pomoc w tej sprawie. Rocznik motocykla 1998. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 11 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2009 (edytowane) Jak masz serwisówke to możesz sprawdzić impulsatory.Zacznij od tego. Złe poskładanie rozrządu skutkuje tym, że iskrę masz w nieodpowiednim momencie co mogłoby tłumaczyc te ,jak napisałeś, rechanie. Mało prawdopodobne abyś coś uszkodził podłączając prawidłowo zewnetrzy aku. Edytowane 11 Grudnia 2009 przez monter75 Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 11 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2009 A masa na silniku jest;> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 11 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2009 A masa na silniku jest;> Przecież mu rozrusznik kręci. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 11 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2009 Spotkałem się z przypadkiem gdzie rozrusznik kręcił a masy na silniku nie było. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
binkimoto Opublikowano 11 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2009 Już jest wszystko OK koledzy. Przyczyną była uszkodzona cewko-fajka;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 12 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2009 Już jest wszystko OK koledzy. Przyczyną była uszkodzona cewko-fajka;) Albo cewka albo fajka - zdecyduj się. Masz w tym motocyklu dwie cewki i cztery fajki ? Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 14 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2009 Albo cewka albo fajka - zdecyduj się. Masz w tym motocyklu dwie cewki i cztery fajki ? tam ma 4 cewki zintegrowane z fajkami, ale jedna nie wylaczyla by pracy trzech pozostalych... pozdr... Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HunterM Opublikowano 14 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2009 tam ma 4 cewki zintegrowane z fajkami, ale jedna nie wylaczyla by pracy trzech pozostalych... pozdr... Tak ma: http://fiche.ronayers.com/Index.cfm/Module...Ignition_System Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 14 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2009 Tak ma: http://fiche.ronayers.com/Index.cfm/Module...Ignition_System a gdzie wyczytałeś rok produkcji? Poniższy link mówi co innego: http://www.bikebandit.com/houseofmotorcycl...0b3l-ca/o/m4238 Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HunterM Opublikowano 14 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2009 a gdzie wyczytałeś rok produkcji? Poniższy link mówi co innego: http://www.bikebandit.com/houseofmotorcycl...0b3l-ca/o/m4238 Moja gafa wczytałem swój rocznik. Przepraszam. Podał Pan linka do wersji B, a kolega ma wersję C dokładnie tą: http://www.bikebandit.com/houseofmotorcycl...0c1l-ca/o/m4242 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 14 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2009 Moja gafa wczytałem swój rocznik. Przepraszam. Podał Pan linka do wersji B, a kolega ma wersję C dokładnie tą: http://www.bikebandit.com/houseofmotorcycl...0c1l-ca/o/m4242 Teraz i ja wiem jaki ma rocznik tylko po to jest przyklejony temat Pawła aby się do niego stosować. Nie tylko rok jest ważny ale i specyfikacja na poszczególne rynki o czym większość piszących zapomina i później powstają niedomówienia. Mam nadzieję, że autor tego tematu będzie pamiętał zadając następne pytania. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HunterM Opublikowano 14 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2009 Teraz i ja wiem jaki ma rocznik tylko po to jest przyklejony temat Pawła aby się do niego stosować. Nie tylko rok jest ważny ale i specyfikacja na poszczególne rynki o czym większość piszących zapomina i później powstają niedomówienia. Mam nadzieję, że autor tego tematu będzie pamiętał zadając następne pytania. Czasami trzeba też wziąc pod uwagę, że możemy nie znać przeszłosci moto i pewne części mogą być od innej wersji... Jeszcze raz sory za zamieszanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rochmin Opublikowano 10 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2013 Cześć. Mam problem z ZX9R, brakuje mi iskry od 3 tygodni nie mogę jej znaleźć. W motocyklu były zmieniane tłoki wraz z cylindrami, miało poj. 1049 i zmienione fazy rozrzadu przespawane wałki oraz te słoneczko na wale jest zmienione, Mechanik nie jest tuningowcem motocykli, ale każdą serie ma opoanowaną w małym palcu. Wieć wydaje mi się że jest to solidnie zrobione. Ale stwierdził że 100% pewności nie ma czy w dobrym momencie będzie iskra. Ale być powinna. Elekrtryk sprawdzał instalacje, impulsatory, stacyjkę,czyjniki stopki,oleju itd. pompa paliwa dziala,jedynie nie był pewien modułu. Miał serwisówke od nowszejwersji tej 2000r,a ja mam 1999r. i nie był pewien tylko 3 kabli, ale nie miały one zwiazku z zapłonem. Po założeniu silnika, zalaniu płynami, podłączeniem instalacji el. kilka razy pokazala sie iskra tzw. na 1000prob znalezienia przyczyny pokazała się chyba 4 razy, i do momentu trzymania rozruchu iskra była, wystarczyło puścić starter i juz znów iskry nie było. Co może być tego przyczyną? Mogą być to nie orginalne wałki i słoneczko na wale?? Bardzo prosze o jakąś pomoc, gdyż trwa sezon w pełni, a motocykl nie jeździ. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.