Skocz do zawartości

Triumph Rocket III


Kapiszon
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Pozwolę się nie zgodzić z powyższymi uogólnieniami. Wiem, że to wątek Rocket'a i ciągłe przytaczanie przeze mnie V-maxa jest nie na miejscu, ale na jego przykładzie mogę powiedzieć iż nie zawsze trzeba wzmacniać cały układ napędowy przy zwiększaniu mocy. Właśnie w moim V-maxie podniosłem moc z wersji europejskiej do lekko powyżej oryginalnej, otwartej wersji amerykańskiej z fabrycznym vboost'em. Cały układ napędowy fabryczny Europa 98 KM i USA/Kanada 145 KM jest identyczny. Dużo pozmieniałem w kwestii bezpieczeństwa typu hamulce, wzmocnienie ramy itp.

W przypadku mojego Rocket'a próbuję zrobić podobnie. Mam wersję Roadster z 2010 r. więc zblokowaną. Z tego co zdążyłem się dowiedzieć to po 2013 Roadstery wychodzą nie blokowane fabrycznie i "podobno" nic w układzie przeniesienia napędu nie zmieniano/wzmacniano (jeżeli się mylę to proszę mnie poprawić). Kilka wypowiedzi powyżej napisałem, że nie jestem zadowolony z odblokowania mocy w ASO z racji odczuwalnego spadku mocy na średnich obr. na II biegu, poza tym może mieć to związek z "kichaniem" w filtr od czasu do czasu.

Reasumując, nie mam zamiaru monować NITRO ani TURBO co z pewnością skończyło by się jakąś przykrą niespodzianką mechaniczną.

P.S.

Rocket ma potężnego kopa, ale jednak nie dla wszystkich jest to absolutne "Kilimanjaro". Ja mam ponad 120 kg żywej wagi :dry: i nawet 2,3 L ma co robić :laugh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko się zgadza tylko jak to się ma do moich wypowiedzi?...

Wydaje mi się, że własnie tak postępowałem w przypadku poprzedniego motocykla, czyli poza wzmocnieniem silnika niewiele poza nominalną otwartą wersję przerobiłem wszystkie istotne punkty (m. in. hamulce, usztywnienie ramy, sprzęgło Barnetta z kevlarowymi tarczami). Sprzęt testowany przeze mnie przez dłuższy czas i nic nie "pęka" ani nie kuleje.

A jeśli chodzi o Rocket'a to usiłuję jedynie doprowadzić do pełnej, otwartej jak producent wyliczył wersji. Nadmieniłem jedynie, że po odblokowaniu przez ASO coś ewidentnie nie hula jak powinno z kichaniem w filtr powietrza włącznie. Zresztą mam zamiar się w tej sprawie umówić z serwisem na test. Skąd więc u kolegów wywody o przesadnych tuningach mocy?? Równie dobrze możemy podyskutować o sensowności montowania np. "trzeciego" koła w Rockecie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ksylo, nie wiem w którym momencie pisałem o tuningu Rocketa? Wspominałem o odblokowaniu w ASO do pełnej wersji... No ale ok.

Na przykładzie mojego wcześniejszego V-maxa wypowiedziałem się o zmianach polegających głównie na wzmocnieniu sprzęgła, hamulców, ramy itp więc rozsądnego, poprawiającego wady fabryczne tuningu. Moc w Maxie podniosłem jedynie do okolic pełnej, fabrycznej wersji.

Więc ponawiam pytanie:

"Skąd więc u kolegów wywody o przesadnych tuningach mocy?? Równie dobrze możemy podyskutować o sensowności montowania np. "trzeciego" koła w Rockecie."

Bez urazy koledzy, nie mam przy tym nic złego na myśli, pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie....tak czy inaczej fajnie się Was czyta i choć też nie jestem ekspertem takie " potyczki " słowne "wymiana własnych poglądów" dają nieraz wiele do myślenia & przemyślenia i nie sądze że jest to zawracanie du....głowy ot po to między innymi jest to forum.Pozdrawiam wszystkich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Źle zrozumiałeś to zawracanie du.......głowy. To się tyczyło nagłego obwieszczenia, że chodziło koledze o odblokowanie prosiaka a nie o tuning. Dziwne, ze wcześniej wszyscy zrozumili z tego co pisał, że chce tuningować. Roztrząsanie tego teraz jednak też byłoby zawracaniem...... Nie chodziło mi na pewno o merytoryczne uwagi dot. Rocketa. To jest zawsze cenne jeśli prawdziwe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem już nic nie dodawać od siebie, ale zapytam jednak szanownych kolegów... Czemu wbrew "ogólnemu" na tym forum przekonaniu, iż wszelki tuning mocy jest wielce niepożądany w niektórych maszynach usunięto np. katalizator, że o zmianę koloru w innych sprzętach na niebieski nie wspomnę? (Wiem, z kolorem przesadziłem :laugh: )

Oczywiście nie bierzcie tego do siebie, trza się czasem poweselić :biggrin: :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wywaliłem katalizator w poszukiwaniu dzwięku silnika. Czy jest z tego jakis wzrost mocy to nie mam pojecia, dzwiękowi tez wiele nie pomogło chyba. Przewierciłem jeszcze rury ale tez nie dało spektakularnych efektów. Zmieniłem mape zapłonu bo jak sie wywali katalizator to jest wskazane. Celem nie bylo jednak podnoszenie mocy a lepszy dzwięk. Zreszta gdyby celem bylo podniesienie mocy to co z tego? To delikatne zabiegi, co innego turbina czy tlenek azotu, prawda?

 

Teraz mysle o swiecach irydowych, chyba mnie przeklniecie....... :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wsaw nie bierz tego do siebie :) nikt nie chciał Cię z pewnością urazić. troszkę usmiechu na tym forum. Ksylo coś nie tak z tymi irydowymi ? Tak pytam bo założyłem już ze 30 000 temu.Jakies złe wieści,opinie.pozdrawiam wszystkich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...