ibol Opublikowano 30 Marca 2004 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2004 Dreczy mnie pewien problem: Od momentu wykonania remontu silnika jezdzilem na moto bardzo sporadycznie (pogoda, temperatura, brak prawka ...) i w zasadzie moglem zrobic na nim okolo 10km i do godzinypracy na postoju. Po takiej eksplaatacji zauwazylem juz w trakcie, ze z korka od nalewania oleju i krocca sprzegla przy zwiekszaniu obrotow tryska olej. Pomyslalem, ze najwidoczniej musialem nalac go zbyt wiele (bylo zimno, olej nie rozgrzany i lejac do poziomu moglem troche przesadzic), zatem postanowilem spuscic nadmiar. Okazalo sie, ze to co wylecialo wcale nie przypomina HIPOLU a jedynie tlusta benzyne!! Od razu zadzwonilem do mechanika i rowniez zdziwiony stwierdzil, ze jedyna mozliwosc to ze wywinal sie simmering. Oddalem mu moto, zeby sie tym zajal ale ostatecznie nie mial czasu i teraz jest w sanatorium. Wytlumaczyl mi spychajac robote od siebie, ze musze nalac jeszcze raz oleju i zaczac na prawde jezdzic a nie tylko tyle o ile i dopiero wtedy bedzie w stanie cos stwierdzic ... a moze sie nie powtorzy itp. Nalalem oleju (wczesniej w miare mozliwosci wylalem poprzednia mieszanke) poki co testowo i dokladnie litr. Tymczasem juz po lacznie 2 godzinach jazdy zaczyna mi tryskac korkiem od wlewu i przy ssaniu. Jeszcze dzisiaj zamierzam pojezdzic i sprawdzic te sprawe ale poki co rece mam zwiazane. O CO TU CHODZI?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KaBaN Opublikowano 30 Marca 2004 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2004 Witam...Na móje oko to właśnie podwinięty simmering, bo któredyk indziej może sie dostać benzyna do skrzyni......Ale z racji że jestem dość neidoświadczonym forumowiczem to poczekaj na innre posty....A wierz mi jest paru gości na forum co chyba urodzili sie na MZ-cie :) :D Pozdarwiam :mrgreen: Hubert Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TWISTER Opublikowano 30 Marca 2004 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2004 Simmering to może być, ale raczej nie, dużo większe prawdopodobieństwo (jeśli silnik jest po świeżym remoncie) że mieszankę wyciska przez kartery do skrzyni. Dlaczego, wystarczy że jakiś „majster” będzie zdzierał przyklejoną uszczelkę do karteru papierem ściernym :) Kartery w Mz'etce są aluminiowe i stare uszczelki lub silikon należy zdzierać nożykiem albo szpachelką tak żeby było jak najmniej ubytku materiału. Cytuj https://www.szkolaexpert.pl/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
micek Opublikowano 30 Marca 2004 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2004 wszystkie możliwości awari już padły :) napisz jeszcze jak (czym) uszczelniałeś kartery PozdrawiamGrzesiek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aker Opublikowano 31 Marca 2004 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2004 Miałem kiedyś coś podobnego i wydaje mi się , że to jest nieszczelny karter w miejscu łączenia dwóch połówek gdzieś w okolicy skrzyni lub simmering od strony skrzyni. Niestey, chyba trzeba to rozebrać. Możesz na początek spróbować sprawdzić sam simmering, który jest pod sprzęgłem, ale nie wiem czy coś się da zobaczyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Domel Opublikowano 31 Marca 2004 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2004 Nalalem oleju (wczesniej w miare mozliwosci wylalem poprzednia mieszanke) poki co testowo i dokladnie litr. Tak w ogóle to do MZ wchodzi 0,9litra jak wlewasz za dużo to może walić korkiem wlewowym ale to tylko jedna rzecz bo z tym paliwem nie wiem ale prawdopodobnie simmering albo uszczelnienie łączące pokrywy karteru. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
YAGO Opublikowano 31 Marca 2004 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2004 zimering od strony sprzegla albo gosc zle zlozyl kartery i sa nieszczelne, jezeli dal sama uszczelke a kartery mialy jakies nierownosci to jet to wrecz pewne, zapytaj go na jaki specyfik uszczelniajacy skladal polowki silnika a i pytanie: czy silnik rozgzany silnik dymi? jaki zapach ma dym? palony olej przekladniowy strasznie smierdzi !!! Cytuj Usługi IT - www.tricori.com Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@łpa Opublikowano 31 Marca 2004 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2004 Spytaj sie mechanika czym uszczelnił łączenie karterów, bo jak chłopaki pisza wyzej to na bank jest któras z tych rzeczy. No ale z drygiej strony jezeli sa to te usterki to motor powinien paskudnie dymic i stracic na mocy, jezeli tego nierobi to moga to byc resztki benzyny która mechanik czyscił kartery. Jedno jest pewne przy nieszcze lnosci karterów i simmeringów motor dymi. Jezeli tego nie robi to ta benzyna która jest w oleju musiała sie dostac ina droga. Pozdro @ PS. Sprawdz swiece czy nie jest obrzygana olejem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Krzysztof Opublikowano 1 Kwietnia 2004 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2004 Czesc.Generalnie to prawie nic nie powinno dmuchać z korka od skrzynie biegów. To nie jest odpowietrzenie jak w silniku 4-ro suwowym gdzie przedmuchy się wydostają tzw. odmą. W MZ-ecie skrzynia jest a w zasadzie powinna być szczelna. Jezeli cos dmucha to moze dmuchać poprzez uszkodzony lewy zimer lub przez nieszczelnosc na łączeniu karterów pomiędzy skrzynią a przestrzenią korbową. Usczelnienie karterów powinno zapewniać posmarowanie ich cienką warstwą silikonu - chyba że machanik używał do rozpoławiania silnika łomu. Jak to sprawdzić: Zdejmij lewy dekiel silnika - jak to zrobić pisałem kiedyś w długich postach więc problemu z tym nie będziesz miał. Obejżyj sobie jak wygląda lewy zimering. Jeżeli masz wątpliwości co do niego to możesz go wywalić. A w zasadzie powinieneś. Może też paliwko podciekać przez szczelinę pod gaźnikiem. Jezeli jak wyzej facet używa łomu.... Najlepiej było by rozpołowić silnik i popatrzeć na patenty. Mechanik to chyba był jak z koziej d......y trąba. Sory za opiniowanie, pomylić się może kazdy ale powinien się umieć do tego przyznać i błąd naprawić a nie kleić głupa.Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ibol Opublikowano 5 Kwietnia 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2004 Hej! Dzieki za wszelkie sugestie i rady. Zanim odpowiedzialem na tego maila chcialem dokladnie przetestowac swoja maszyne w roznych warunkach. Pierwszego dnia po wymianie oleju, kiedy silnik zdazyl sie rozgrzac zauwazylem, ze przy zwiekszaniu obrotow ma miejsce lekki (nie jak poprzednio wytryskujacy) wyciek z miejsca na krociec sprzegla i korek od wlewu oleju. Nie mniej jednak nie trwalo to dlugo i nie powtorzylo sie juz na tych kilka godzin (okolo 5 lacznie) jazdy co pewien czas. Poki co wstrzymam sie od komentarza dopoki sprawa nie zacznie znow byc aktualna. Teraz moge jedynie wnioskowac, ze to troszke co wylecialo po wymianie oleju bylo rezultatem tego ze nalalem zamiast 0.9l oleju 1l nie wspominajac o pozostalosciach tego ktory nie udalo sie zapewne idelanie do konca spuscic. Poprzednim razem podejrzewam, ze musialem sporo przesadzic z iloscia oleju ... coz bylo zimno - olej gesty a rozum tez wolniej pracowal. Najbardziej niepokoi mnie post Krzysztofa, ktory pisze ze nic nie ma prawa dmuchac mi olejem z miejsc ktore opisalem ...Ja do tej pory tlumaczylem sobie to tym, ze obracajace sie sprzeglo na wale powoduje taki proces, czy tez nadcisnienie.Nie mniej jestem amatorem i chetnie poczytam Wasze opinie. Jak narazie wstrzymuje sie z komentarzami do czasu az problem wroci. Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.