aulin231 Opublikowano 26 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2009 Witam, jako iz jeszcze nie mialem okazji sie przedstawic - Leszek ^^ Od 2 msc-y smigam na gixerz'e 750 rocznik 96. Ale wracajac do problemu: Kiedy go kupilem, wszystko bylo ok - palil bez ssania(swoja droga tydzien po zakupie zauwazylem ze linka ssania jest do wymiany, i w ogole nie da sie go wlaczyc), obroty ok, ogolnie bylo jak ma byc. Okolo ~miesiaca temu (jak zaczelo sie robic zimno) palil coraz gorzej - tzn z rana pokrecilem 5 sekund troche gazu i cyk - dziala. Ale im zimniej tym gorzej (to akurat nawet jak dla mnie logiczne:P) Wlasnie wrocilem z garazu - wymienilem swiece - pali jak przed wymiana - czyli przy tej temp. raczej w ogole nie chce (nie krecilem dluzej niz z 10 sekund zeby nie spalic tych nowych swiec - prawie palil, prawie), chcialem wymienic olej i filtr oleju, ale doczytalem sie w manualu ze do tego silnik musi byc cieply, a przyznacie ze bez odpalania o to ciezko. Tak wiec 3 pytanka: Czy przy tej temp (powiedzmy 6 st.) jest to dopuszczalne? Regulacja gaznikow ma cos do tego? Co jeszcze ew. moze byc nie tak? Dodam, ze w lato gdy silnik pochodzil chwilke, jesli chcialem ponownie odpalic trzeba bylo pokrecic z 2 sek i dodac minimalnie gazu zeby zalapal, tez cos nie tak? Osoba ktore maja do powiezenia tylko, zeby zmienic motor - dziekuje Reszcie ktora moze pomoc, tez dziekuje, z góry :) pozdrawiam wszystkich, dobranoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gonzo Opublikowano 26 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2009 Na pewno nie jest to normalne. Co to jest 6 st? Moja cebra 600 w nawet minus kilka stopni odpalała po około 2 sekundach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szynszyll Opublikowano 27 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2009 rozumiem, ze wymieniles linke ssania i odpowiednio ja zainstalowales Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
satanic_masta Opublikowano 27 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2009 a to juz jest SRAD? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyhu Opublikowano 27 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2009 (edytowane) Yo! Z Twojego postu nie wynika nic w kwestii naprawy ssania. Jesli go nie naprawiles, to nic dziwnego, ze sprzet nie zapala. A jesli ssanie jest zrobione, to juz trzebaby zajrzec tu i owdzie, aby ocenic, co jest problemem. A najczestsza przyczyna problemow z zapalaniem bedzie brak / za slabe iskry na swiecach (slabe aku) oraz nie doplywajace paliwo do gaznikow. Wymienic olej mozesz tez na zimno, ale wowczas bedzie gestszy i nie splynie tak dokladnie z silnika. Takze w sumie nie polecam :]. Synchronizacja gaznikow jest najbardziej odczuwalna na wolnych obrotach. Jesli moto chodzi nierowno na biegu jalowym, to warto by gazniki zsynchronizowac. Dobra synchronizacja idzie jednak w parze z regulacja zaworow i czyszczeniem gaznikow. Pzdr Edytowane 27 Listopada 2009 przez zbyhu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pepesz Opublikowano 27 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2009 (edytowane) też mam gixxa 3/4 na gaźnikach i również gdy jest ciepły muszę MINIMALNIE dodać gazu żeby załapał. http://www.gixxer.com/forums/forumdisplay.php?f=17 polecam lekturę, jest tam dużo informacji. Co do odpalania to nie licz na to że bez ssania przy tych temp zagada, a przynajmniej nie bez walki. I uważaj, żeby go nie przelać. Jak było b. zimno i tuz po odpaleniu dodałem minimalnie gazu to efektem tego było zgaśnięcie i ponowny rozruch był utrudniony. Na przyszłość ; upewnij się, że przy nagrzanym silniku ( 80 - 90 stopni) wolne obroty oscylują w okolicach 1200 +/-100. Jest to istotne dla rozruchu ciepłego silnika. Edytowane 27 Listopada 2009 przez Pepesz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aulin231 Opublikowano 27 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2009 Witam ponownie, wybaczcie ze zapomnialem o info w kwestii tej linki, oczywiscie linka NIE zostala wymieniona, jesli by nie palil na ssaniu przy +6 to nawet bym nie pytal. Na jalowym raczej bez problemow, obroty w okolicach 1200rpm bez zadnych wahań. @satanic_masta - tak, to jest SRAD @zbyhu - po twoim poscie sie troche uspokoilem, jest jak piszesz - jak jst zimny po sekundzie odpali na 2-3 sekundy, a potem jakby sie zalal, mozna krecic i krecic i tylko raz na pare obrotow zalapie ale od razu gasnie. Czyli rozumiem przez to ze przy tje temp bez ssania jest to choc troche uzasadnione, ze nie pali, i po wymienie linki powinno byc raczej ok? Dzieku wszystkim za odpowiedzi, pozdrawiam :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 27 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2009 Czyli rozumiem przez to ze przy tje temp bez ssania jest to choc troche uzasadnione, ze nie pali, i po wymienie linki powinno byc raczej ok? Oczywiscie, wiekszosc motocykli nawet latem po postoju nie odpala bez ssania, tak wiec jak najbardziej to tylko i wylacznie brak ssania jest problemem u Ciebie... pozdrawiam Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M a D a F a K a Opublikowano 27 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2009 Z opisu wynika, iż jest duży problem z AFR-em na wolnych, w silnikach gaźnikowych ustawienie tego parametru jest w skrócie kompromisem między równą pracą, a łatwością rozruchu na ciepło. Zimny, powinien mieć duże kłopoty z odpałem bez ssania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.