Skocz do zawartości

GSX-R 750 96r. problem z rozruchem


aulin231
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jako iz jeszcze nie mialem okazji sie przedstawic - Leszek ^^

 

Od 2 msc-y smigam na gixerz'e 750 rocznik 96.

Ale wracajac do problemu:

Kiedy go kupilem, wszystko bylo ok - palil bez ssania(swoja droga tydzien po zakupie zauwazylem ze linka ssania jest do wymiany, i w ogole nie da sie go wlaczyc), obroty ok, ogolnie bylo jak ma byc.

Okolo ~miesiaca temu (jak zaczelo sie robic zimno) palil coraz gorzej - tzn z rana pokrecilem 5 sekund troche gazu i cyk - dziala. Ale im zimniej tym gorzej (to akurat nawet jak dla mnie logiczne:P)

 

Wlasnie wrocilem z garazu - wymienilem swiece - pali jak przed wymiana - czyli przy tej temp. raczej w ogole nie chce (nie krecilem dluzej niz z 10 sekund zeby nie spalic tych nowych swiec - prawie palil, prawie), chcialem wymienic olej i filtr oleju, ale doczytalem sie w manualu ze do tego silnik musi byc cieply, a przyznacie ze bez odpalania o to ciezko.

 

Tak wiec 3 pytanka:

Czy przy tej temp (powiedzmy 6 st.) jest to dopuszczalne?

Regulacja gaznikow ma cos do tego?

Co jeszcze ew. moze byc nie tak?

 

Dodam, ze w lato gdy silnik pochodzil chwilke, jesli chcialem ponownie odpalic trzeba bylo pokrecic z 2 sek i dodac minimalnie gazu zeby zalapal, tez cos nie tak?

 

 

Osoba ktore maja do powiezenia tylko, zeby zmienic motor - dziekuje

Reszcie ktora moze pomoc, tez dziekuje, z góry :)

 

pozdrawiam wszystkich, dobranoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yo!

 

Z Twojego postu nie wynika nic w kwestii naprawy ssania.

Jesli go nie naprawiles, to nic dziwnego, ze sprzet nie zapala.

A jesli ssanie jest zrobione, to juz trzebaby zajrzec tu i owdzie, aby ocenic, co jest problemem.

A najczestsza przyczyna problemow z zapalaniem bedzie brak / za slabe iskry na swiecach (slabe aku) oraz nie doplywajace paliwo do gaznikow.

 

Wymienic olej mozesz tez na zimno, ale wowczas bedzie gestszy i nie splynie tak dokladnie z silnika. Takze w sumie nie polecam :].

 

Synchronizacja gaznikow jest najbardziej odczuwalna na wolnych obrotach. Jesli moto chodzi nierowno na biegu jalowym, to warto by gazniki zsynchronizowac.

Dobra synchronizacja idzie jednak w parze z regulacja zaworow i czyszczeniem gaznikow.

 

Pzdr

Edytowane przez zbyhu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też mam gixxa 3/4 na gaźnikach i również gdy jest ciepły muszę MINIMALNIE dodać gazu żeby załapał.

http://www.gixxer.com/forums/forumdisplay.php?f=17

 

polecam lekturę, jest tam dużo informacji.

 

Co do odpalania to nie licz na to że bez ssania przy tych temp zagada, a przynajmniej nie bez walki. I uważaj, żeby go nie przelać. Jak było b. zimno i tuz po odpaleniu dodałem minimalnie gazu to efektem tego było zgaśnięcie i ponowny rozruch był utrudniony.

 

Na przyszłość ; upewnij się, że przy nagrzanym silniku ( 80 - 90 stopni) wolne obroty oscylują w okolicach 1200 +/-100. Jest to istotne dla rozruchu ciepłego silnika.

Edytowane przez Pepesz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie, wybaczcie ze zapomnialem o info w kwestii tej linki, oczywiscie linka NIE zostala wymieniona, jesli by nie palil na ssaniu przy +6 to nawet bym nie pytal. Na jalowym raczej bez problemow, obroty w okolicach 1200rpm bez zadnych wahań.

 

@satanic_masta - tak, to jest SRAD

 

@zbyhu - po twoim poscie sie troche uspokoilem, jest jak piszesz - jak jst zimny po sekundzie odpali na 2-3 sekundy, a potem jakby sie zalal, mozna krecic i krecic i tylko raz na pare obrotow zalapie ale od razu gasnie.

 

 

Czyli rozumiem przez to ze przy tje temp bez ssania jest to choc troche uzasadnione, ze nie pali, i po wymienie linki powinno byc raczej ok?

 

Dzieku wszystkim za odpowiedzi, pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli rozumiem przez to ze przy tje temp bez ssania jest to choc troche uzasadnione, ze nie pali, i po wymienie linki powinno byc raczej ok?

Oczywiscie, wiekszosc motocykli nawet latem po postoju nie odpala bez ssania, tak wiec jak najbardziej to tylko i wylacznie brak ssania jest problemem u Ciebie...

pozdrawiam

Mechanika Motocyklowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z opisu wynika, iż jest duży problem z AFR-em na wolnych, w silnikach gaźnikowych ustawienie tego parametru jest w skrócie kompromisem między równą pracą, a łatwością rozruchu na ciepło. Zimny, powinien mieć duże kłopoty z odpałem bez ssania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...