Skocz do zawartości

VZ800 amory przód


viarus
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Mam pytanko w sprawie przednich amortyzatorów w mojej marudzie. Wydaje mi się, że padły sprężyny. Dobija mi bardzo często przy hamowaniu lub na dołku a wydaje mi się, że VZ ma jedne z najdłuższych lag w choperkach. Najlżejszy nie jestem ale to chyba przesada. Słyszałem, że pomaga wymiana oleju na inny o parametrach gęściejszych. Wydaje mi się, że skok amorów jest może za krótki i przez to. Czy do rozebrania amortyzatorów potrzebne są jakieś nietypowe narzędzia żeby je rozebrać i zmienić w nich olej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich. Mam pytanko w sprawie przednich amortyzatorów w mojej marudzie. Wydaje mi się, że padły sprężyny. Dobija mi bardzo często przy hamowaniu lub na dołku a wydaje mi się, że VZ ma jedne z najdłuższych lag w choperkach. Najlżejszy nie jestem ale to chyba przesada. Słyszałem, że pomaga wymiana oleju na inny o parametrach gęściejszych. Wydaje mi się, że skok amorów jest może za krótki i przez to. Czy do rozebrania amortyzatorów potrzebne są jakieś nietypowe narzędzia żeby je rozebrać i zmienić w nich olej?

 

Na początek zmienił bym olej, na taki jak zaleca serwisówka (#15) ale świeży i w odpowiedniej ilości (838 ml/lagę). Jak do tej pory spotkałem parę Marud w których dobijał przedni zawias ( w tym, moja Maruda) i we wszystkich przypadkach pomogła wymiana oleju na nowy - zgodnie z serwisówką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymiana oleju w lagach to nic skomplikowanego - krok po kroku masz to opisane w instrukcji serwisowej

 

tu do pobrania

 

http://www.blackbears.ru/manual/files/Suzu...vice_Manual.zip

 

Dzięki koledzy. Jeszcze mi zostanie dostroić moją maszynkę do prawdziwych wartości po serwisie. Nie wiam jak to zrobić ale na razie cieszę się, ze w ogóle działa. Teraz lagi zobaczymy co potem.

 

wymiana oleju w lagach to nic skomplikowanego - krok po kroku masz to opisane w instrukcji serwisowej

 

tu do pobrania

 

http://www.blackbears.ru/manual/files/Suzu...vice_Manual.zip

 

Podpowiecie może jakiego oleju użyć i w jakiej ilości na lagę :icon_question: kiepski jestem z angielskiego :icon_rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[...]

Podpowiecie może jakiego oleju użyć i w jakiej ilości na lagę :icon_question: kiepski jestem z angielskiego :icon_rolleyes:

 

Napisałem już wyżej: Olej do zawieszenia - FORK OIL #15 (gęstość) 838 ml/lagę - ja akurat lałem MOTULa ale inne inne też się sprawdzą. Operacja prosta ale lagi trzeba wymontować z półek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

W razie "ubicia" sprężyn, gdyby sama operacja wymiany oleju nic nie dała, możesz jeszcze wlać gęstszy olej, lub dorobić tuleje pod spreżyny i nieco sztucznie je "utwardzić. Stosowałem ten patent wielokrotnie, z wielką uciechą dla właścicieli, którzy oszczędzili kilkaset złotych na nowych sprężynach. I proszę mi nie mówić, ze to jakaś herezja - to czopr a nie supersport...

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...