WLD_Wlodi Opublikowano 21 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2009 Sprzedawałem nowy telefon na aukcji. Oto aukcja: http://www.allegro.pl/item807010454_nowa_2...cja_od_1zl.html Wystawiałem już go poraz drugi, bo wcześniej kupił go jakiś dzieciak któremu zablokowano konto. Dostałem pieniądze przelewem, wysłałem telefon i po paru dniach otrzymałem wiadomość że kupującemu nie zgadza się przesyłka. Że nie ma karty pamięci, futerału itd(a na aukcji było DOKŁADNIE napisane co zestaw zawiera). Kupujący przyczepił się że nie ma dowodu zakupu, jednak na aukcji nic o dowodzie zakupu nie bylo wspominane, teraz za wszelką cene chce zwrócić telefon. Co zrobilibyście na moim miejscu? Przyjmować telefon? Nie uśmiecha mi się go kolejny raz wystawiać na allegro. Pozdrawiam. Cytuj www.odszkodowania-wlodarczyk.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jeszua Opublikowano 21 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2009 IMHO nie ma żadnej podstawy do przyjęcia zwrotu. w opisie nie ma nic o karcie ani pokrowcu, a dowód zakupu nie jest do niczego wymagany jsz Cytuj „Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.” [R. Kapuściński] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyhu Opublikowano 21 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2009 Yo! Ja uwazam jak wyzej. Olej kolesia, zakup przez allegro jest umowa K-S wedle prawa. Jesli nie masz sobie nic do zarzucenia, to gosc musialby Ci najpierw udowodnic, ze jakos go oszukales. A poza tym nie wiadomo co Ci koles odesle. Podmieni fona np. na jakis kradziony czy cus... Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jerzyk7 Opublikowano 21 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2009 Wszystko jw.koledzy napisali,oprócz dowodu zakupu.Chodzi o gwarancję.Otóż w Polsce,aby mieć gwarancję ,sama karta gwarancyjna nie wystarczy.Musisz mieć też dowód zakupu.Zwłaszcza jezeli chodzi o telefon.Nawet jak go masz na umowie a nie masz dow.zakupu,to serwis,czy producent może odmówić naprawy gwarancyjnej i wszystko jest zgodne z polskimi przepisami. :banghead: pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jeszua Opublikowano 21 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2009 podaj postawę prawną, z łaski swojej. z góry informuję, że kodeks cywilny w dziale dot. gwarancji nic nie mówi o dowodzie zakupu jsz Cytuj „Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.” [R. Kapuściński] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jerzyk7 Opublikowano 21 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2009 Chodzi tutaj min.o 100%potwierdzenie miejsca zakupu.PL,UE. Wymóg przedłożenia dow.zakupu jest wyszczególniony w karcie gwarancyjnej jako jeden z kilku,cyt"W celu zgłoszenia reklamacji należy przedstawić....,b.oryginał dow.zakupu,który wyraznie określa nazwę i adres sprzedającego,datę i miejsce zakupu,..." Tak jak napisałem jest to wymóg zawarty w karcie gwarancyjnej, a wiec ,wiążący. pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aftys6 Opublikowano 21 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2009 Trochę mieszasz. Niecały rok temu siorka kupiła mi w irlandi komórkę na kartę, zepsuła się i zaniosłem do serwisu z nastawieniem że zapłacę. Tymczasem serwisant oznajmił że jeżeli mam sama gwarancję z pieczątką sklepu i data to mi to naprawią. I naprawili, zapłaciłem tylko za pękniętą szybkę wyświetlacza parę zł, ale to już z mojej winy było. wiec nie do końca zgodzę sie że trzeba dowód zakuou. dodam że to był telefon Nokii, może w innych serwisach maja inne zasady. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jeszua Opublikowano 21 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2009 Chodzi tutaj min.o 100%potwierdzenie miejsca zakupu.PL,UE. Wymóg przedłożenia dow.zakupu jest wyszczególniony w karcie gwarancyjnej (...) jeśli pochodzenie ma znaczenie, owszem. a nie zawsze ma - to zależy od producenta. to raz po drugie karty gwarancyjne mają różne brzmienie, cytowanie jednej nie czyni jej przepisem. to dwa po trzecie wreszcie karta gwarancyjna z pieczątką sklepu i datą jest wystarczająca - jeśli honoruje ją producent (a tak już przeważnie jest). w gruncie rzeczy chodzi tylko o udokumentowanie terminu obowiązywania gwarancji dla konkretnego produktu - liczona jest wszak od daty sprzedaży jsz Cytuj „Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.” [R. Kapuściński] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jerzyk7 Opublikowano 21 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2009 Trochę mieszasz. Niecały rok temu siorka kupiła mi w irlandi komórkę na kartę, zepsuła się i zaniosłem do serwisu z nastawieniem że zapłacę. Tymczasem serwisant oznajmił że jeżeli mam sama gwarancję z pieczątką sklepu i data to mi to naprawią. I naprawili, zapłaciłem tylko za pękniętą szybkę wyświetlacza parę zł, ale to już z mojej winy było. wiec nie do końca zgodzę sie że trzeba dowód zakuou. dodam że to był telefon Nokii, może w innych serwisach maja inne zasady. W większości ,"cywilizowanynych Państw Świata" obowiązują inne zasady gwarancyjne.Wystarczy np.zakupiony produkt zarejestrować na stronie internetowej producenta lub przedstawiciela i sprawa załatwiona,nawet jak się karta gwarancyjna gdzieś zagubi.Co do komórek to tak z ciekawości dodam,że np. w stanach, nie potrzeba żadnej karty gwarancyjnej.Jak się tel.zepsuje,dzwonisz do operatora,ten wysyła ci nowy,sprawny tel. a stary, w tym samym pudełku co przyszedł nowy wrzucarz do skrzynki pocztowej i po sprawie.Nawet po zakończeniu okresu umowy,jeżeli nadal jesteś u tego samego operatora to ta gwarancja obowiązuje.Gwarancję bierze na siebie operator. pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aftys6 Opublikowano 21 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2009 Zasady rejestracji internetowej dotyczą i u nas wielu produktów. Np, kuzyn kupował kilka profesjonalnych narzędzi na warsztat, m.in ProTool i Bosch. Wystarczyl owpisać swoje dane osobowe, numer seryjny produktu plus dane sprzedającego. W przypadku awarii wystarczy narzędzie podrzucic do serwisu a oni już tam wiedza keidy bylo kupione itd. A wiec coraz blizej na m do cywilizowanej europy. Podoba mi się serwis w Biedronce;] kupiłem jakiś czas temu mini frezarkę za śmieszne pieniądze, zrobiłem nią dużo roboty w elektronice, zepsula sie, odniosłem pani w kasie zapytała czy chcę nową czy zwrotkasy. Wziąłem nową, może znowu się popsuje przed końcem gwarancji;] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WLD_Wlodi Opublikowano 22 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2009 (edytowane) To mówicie żeby oblać sprawe ciepłym moczem? Mam już jakieś doświadczenie z allegro i pare lat temu zablokowano mi konto tylko dlatego że kupujący napisał do allegro, że otrzymał niekompletny przedmiot. No i zablokowano mi konto bez mojej wiedzy, nawet bez możliwości wypowiedzenia, i tutaj chce takiej sytuacji uniknąć, szkoda 200 komentarzy, które mam już na swoim koncie. Takie coś znalazłem na stronie głównej nokii: W celu złożenia reklamacji należy powiadomić autoryzowany serwis Nokia o podejrzewanej wadzie w rozsądnym terminie od daty stwierdzenia podejrzewanej wady Produktu, w każdym zaś przypadku nie później jednak niż przed datą wygaśnięcia Okresu Gwarancji. W celu zgłoszenia reklamacji z tytułu Ograniczonej Gwarancji należy przedstawić: 1. Produkt (lub część, której dotyczy reklamacja), 2. oryginał dowodu zakupu, który wyraźnie określa nazwę i adres sprzedającego, datę i miejsce zakupu, rodzaj produktu oraz numer IMEI lub inny numer seryjny. 3. ważną kartę gwarancyjną. Edytowane 22 Listopada 2009 przez WLD_Wlodi Cytuj www.odszkodowania-wlodarczyk.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Acidus Opublikowano 22 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2009 Wystarczy odpisać w razie czego do allegro i tyle. Teraz zanim cokolwiek zrobią odsyłają do opcji sporu ( która trwa bardzo długo ). Spokojnie możesz olać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jerzyk7 Opublikowano 22 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2009 at W celu złożenia reklamacji należy powiadomić autoryzowany serwis Nokia o podejrzewanej wadzie w rozsądnym terminie od daty stwierdzenia podejrzewanej wady Produktu, w każdym zaś przypadku nie później jednak niż przed datą wygaśnięcia Okresu Gwarancji. W celu zgłoszenia reklamacji z tytułu Ograniczonej Gwarancji należy przedstawić: 1. Produkt (lub część, której dotyczy reklamacja), 2. oryginał dowodu zakupu, który wyraźnie określa nazwę i adres sprzedającego, datę i miejsce zakupu, rodzaj produktu oraz numer IMEI lub inny numer seryjny. 3. ważną kartę gwarancyjną. Jak sam widzisz,w nokii jest to też, ważny pkt. wymieniony na drugim miejscu.W Polsce generalnie 99% sprzedawanych art.elektrycznych, bądz elektronicznych ma taki zapis w karcie gwarancyjnej.Oczywiście są wyjatki,mi np.udało się naprawić zakupione urządzenie w castoramie,bez dow.zakupu,który gdzieś zapodziałem.Kosztowało to trochę nerwów i czasu.Jednak udało się,dzięki życzliwości pracowników Castoramy. pozdr. P.S. W przypadku komórek,wymóg przedstawienia dow.zakupu i karty gwar.jest też wymagany przy zdjęciu simlocka,po zakończeniu umowy.Chodzi oczywiście o bezpłatne zdjęcie w/w Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek Opublikowano 22 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2009 Sprawa jest prosta, dostał koleś to co na aukcji? Jeśli tak to olewasz, widziały gały co brały. Ostatnio też sprzedawałem tel i kupił go ktoś z konta junior, mało kumaty ogólnie, ale suma sumarum kasa dotarła, więc ok. Wysłałem telefon, a ten do mnie, że nie ma karty pamięci, spokojnie odpisałem, że na aukcji nie ma słowa o karcie i się przymknął. Na komentarz czekam już kilka tygodni i się chyba nie doczekam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DawidP Opublikowano 23 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2009 Ja już 3 razy kupowałem telefon na Allegro i nawet zostałem raz miło zaskoczony, gdyż sprzedający dorzucił drugą baterię, bo znalazł gdzieś w domu. Morał jest taki, że trzeba zawsze 5 razy dokładnie przeczytać ops aukcji i 80% problemów się pozbędziemy. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.