Pablo78 Opublikowano 17 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2009 Ja proponował by Ci ustawienie zawiechy zgodnie z serwisówką czyli: kompresja (na dole lagi) kręcisz w prawo do max. położenia i cofasz o 21 kliknięć, odbicie (na górze lagi)kręcisz w prawo do max. położenia i cofasz o 20 kliknięć, to samo z tyłu: kompresja (centralna śruba na płaski wkrętak u góry) w prawo na max. cofasz o 17 kliknięć, odbicie (śruba na płaski wkrętak na dole) w prawo na max. i cofasz o 26 kliknięć. Takie ustawienia stanowią niezłą bazę wyjściową i można metodą prób i błędów dojść do ustawień najbardziej nam odpowiadających, sprawdź też jak masz skręconą sprężynę w tylnym amorze, ustaw poprawnie ugięcie statyczne czyli postaw moto na stojaku i zmierz odległość między osią tylnego koła a stałym punktem na bocznym plastiku i zapisz wynik jako A, postaw moto na glebie i jeszcze raz zmierz odległość między tymi samymi punktami i zapisz jako B , ugięcie statyczne uzyskasz odejmując wartość B od A i powinno ono wynosić około 35mm jeśli jest mniejsze to masz za mocno skręconą sprężynę, jeśli większe odwrotnie. Kolejną sprawą jest poprawne ustawienie ugięcia jezdnego ,czyli pod kierownikiem w pełnym rynsztunku usiądź na moto w pełnym stroju gotowy do drogi ,nie podpieraj się nogami, niech ktoś przytrzyma moto z tobą na pokładzie a druga osoba niech zmierzy odległość między tymi samymi punktami co poprzednio, zapisz tą wartość jako C, ugięcie jezdne uzyskasz odejmując wartość C od A i powinno ono wynosić w granicach od 90mm do 105mm, jeśli jest mniejsze to sprężyna za twarda jeśli większe..... wiadomo. Dodam że kąt główki ramy można korygować np. poprzez wysunięcie lub wpuszczenie lag w półki, u mnie np. nie ma zjawiska wężykowania a moto nawet przy prędkościach przekraczających 100km/h jest stabilne Dzięki za wyczerpująca odp.Mam serwisówke,i wczoraj ustawiałem zawiasy na oryginał,ale licząc od lewej kręcąc ządaną wartosc w prawo. :banghead: Jestes pewien że ma być w lewo?Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ghollum Opublikowano 17 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2009 (edytowane) Dzięki za wyczerpująca odp.Mam serwisówke,i wczoraj ustawiałem zawiasy na oryginał,ale licząc od lewej kręcąc ządaną wartosc w prawo. :banghead: Jestes pewien że ma być w lewo?Pozdr. Tak jestem pewien, chyba że źle rozumiem te sformułowania :wink: : "turn adjusting screw clockwise as far as it will go", czyli przekręć śrubę regulacyjną zgodnie z ruchem zegara jak daleko to możliwe "turn it back by as many clicks as are specified for the relevant type of fork" Przekręć z powrotem tyle kliknięć ile zaleca serwisówka dla konkretnego typu zawieszenia Edytowane 17 Listopada 2009 przez ghollum Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pablo78 Opublikowano 17 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2009 (edytowane) OK.Ale z tym się chyba zgodzimy?kompresja na+,twardziej.odbicie na+,wolniej wraca. Pozatym u mnie w serwisówce piszą:kompresja przód-14 odb-12,tył kompresja 5 odb 25. Edytowane 17 Listopada 2009 przez Pablo78 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ghollum Opublikowano 17 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2009 OK.Ale z tym się chyba zgodzimy?kompresja na+,twardziej.odbicie na+,wolniej wraca. Pozatym u mnie w serwisówce piszą:kompresja przód-14 odb-12,tył kompresja 5 odb 25. Zgodzimy się :wink: , ja podałem Ci ustawienia dla EXC525, dopiero teraz dopatrzyłem się że chodzi Ci o 520 :biggrin: , te ustawienia które Ty podajesz są dla EXC520 z 2001r. jeśli z tego roku jest twoje moto to są właściwe ustawienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pablo78 Opublikowano 17 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2009 To jak kręcimy???Po mojemu,czy po twojemu :biggrin: Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ghollum Opublikowano 17 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2009 To jak kręcimy???Po mojemu,czy po twojemu :biggrin: Pozdr. Kręć tak jak podaje serwisówka, jeśli stoi że "clockwise" to w prawo, jak pisze że "counterclockwise" to w lewo :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pablo78 Opublikowano 17 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2009 Mam tylko suche dane.Poprostu pojeżdze i obadam :biggrin: .mam jeszcze pytanko jak 520 bedzie jezdziła na zestawie 14-45?jest 14-48.Może ktos na takich jeżdzi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
włochatyDR Opublikowano 17 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2009 Mam tylko suche dane.Poprostu pojeżdze i obadam :biggrin: .mam jeszcze pytanko jak 520 bedzie jezdziła na zestawie 14-45?jest 14-48.Może ktos na takich jeżdzi? Zamocna maszyna, zmieniasz przełożenia aby tak nie ciągła :biggrin: :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pablo78 Opublikowano 17 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2009 Zamocna maszyna, zmieniasz przełożenia aby tak nie ciągła :biggrin: :biggrin: Nie :biggrin: Napęd już ku końcowi,a mam taką leżec od LC4. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ghollum Opublikowano 17 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2009 Mam tylko suche dane.Poprostu pojeżdze i obadam :biggrin: .mam jeszcze pytanko jak 520 bedzie jezdziła na zestawie 14-45?jest 14-48.Może ktos na takich jeżdzi? Ja mam u siebie 14-48 i jest gitar, na dojazdówkach 90km/h leci bez większego kręcenia silnika a w terenie nie ma problemu z technicznymi odcinkami, 14-45 będzie zdecydowznie za szybkie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin1989 Opublikowano 17 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2009 (edytowane) Prawdopodobnie nie pozbyłeś się wszystkiego powietrza z cylindra amortyzatora, przy nalewaniu oleju dolna goleń powinna być całkowicie wsunięta do górnej a sztyca amora trochę wysunięta ku górze w takiej pozycji zalewasz na full olejem , czekasz trochę, zwykle lecą bąbelki powietrza poziom oleju powinien być trochę ponad cztery otwory w dolnej goleni, potem kilkukrotnie sztycą amora poruszasz góra dól do póki nie czujesz równomiernego oporu w całym zakresie ruchu amora, wciskasz sztycę amora i górną goleń całkowicie w dół i w takiej pozycji uzupełniasz olej do poziomu 25mm poniżej czterech otworów w dolnej goleni po czym kilkukrotnie poruszasz górną golenią i sztycą amora góra-dół i znowu sprawdzasz poziom, w serwisówce producent nie podaje ilości oleju jaką napełnia się lagi tylko właśnie ilość potrzebnego oleju ustala się w czasie napełniania metodą opisaną wyżej. Poza tym musisz pamiętać że to jest zawieszenie które nie może składać się całkowicie pod byle skokiem, jest tu duża progresja która wrasta gwałtownie w końcowym zakresie pracy goleni i to że masz nie wykorzystane dole 5cm nie jest oznaką niczego złego. A.. no i wybaczam Ci :biggrin: . hehe a już sie bałem :cool: zalewałem zgodnie z powyższym opisem bo z resztą od Ciebie mam tą serwisówke :icon_biggrin: Nie będę nic zmieniał w takim razie, pewnie to przez to że jestem za chudy :flesje: A co do przełożeń to w moim mam 45 z tyłu ale w przyszłości zmienię na 48 bo czasem na torze czuję że biegi są przydługie. Edytowane 17 Listopada 2009 przez marcin1989 Cytuj Zadbaj o zdrowie z najlepszą wyciskarką do soków! Zapraszam do odwiedzenia sklepu w Warszawie, sprawdź na http://alesoki.pl/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ghollum Opublikowano 18 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2009 hehe a już sie bałem :cool: zalewałem zgodnie z powyższym opisem bo z resztą od Ciebie mam tą serwisówke :icon_biggrin: Nie będę nic zmieniał w takim razie, pewnie to przez to że jestem za chudy :flesje: A co do przełożeń to w moim mam 45 z tyłu ale w przyszłości zmienię na 48 bo czasem na torze czuję że biegi są przydługie. Więc "don't worry be happy" :wink: . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kovic Opublikowano 18 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2009 (edytowane) Ja mam u siebie 14-48 i jest gitar, na dojazdówkach 90km/h leci bez większego kręcenia silnika a w terenie nie ma problemu z technicznymi odcinkami, 14-45 będzie zdecydowznie za szybkie. Ja mam 14-52 i na szutrówce leciałem 120... więc Twoje 90 to pikuś. Edytowane 18 Listopada 2009 przez Kovic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ghollum Opublikowano 18 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2009 (edytowane) Ja mam 14-52 i na szutrówce leciałem 120... więc Twoje 90 to pikuś. Ghollum jechał 90km/h, Turbokociv go zawstydził jechał 120km/h :icon_mrgreen: , ech... ręce opadają :banghead: , może spróbujesz zrozumieć o co mi chodziło? Edytowane 18 Listopada 2009 przez ghollum Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kovic Opublikowano 18 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2009 Ghollum jechał 90km/h, Turbokociv go zawstydził jechał 120km/h :icon_mrgreen: , ech... ręce opadają :banghead: , może spróbujesz zrozumieć o co mi chodziło? No nie zrozumieliśmy się, chodziło mi o to że można z jeszcze większym przełożeniem mocno się rozpędzać w razie potrzeby. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.