Pablo78 Opublikowano 13 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2009 Witam Serdecznie :notworthy: Własnie stałem sie posiadaczem pięknego :clap: EXC 520 z 2001 roku.1Mam w związku z tym pytanko o wymiane oleju w/w sprzecie.Sa podobno 2 sitka do czyszczenia,ja natomiast widze tylko srube spustową i jedno sitko.Pozatym 2 filtry i wlewamy 1,25 oleju?czy oczko z prawej strony na dole ma byc na połowie,czy na full?2 Czy jesli po wysprzęgleniu silnik chodzi cichutko to warto grzebac sie w rozrzad,i zawory?(motocykl z niemiec 6500 przebiegu).Jak zaprogramowac ten cholerny wąski licznik po wymianie baterii,i co on dokładnie pokazuje?Dziękuje za profesjonalne podpowiedzi :notworthy: . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator Dominik Szymański Opublikowano 13 Listopada 2009 Administrator Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2009 Witam Serdecznie :notworthy: Własnie stałem sie posiadaczem pięknego :clap: EXC 520 z 2001 roku.1Mam w związku z tym pytanko o wymiane oleju w/w sprzecie.Sa podobno 2 sitka do czyszczenia,ja natomiast widze tylko srube spustową i jedno sitko.Pozatym 2 filtry i wlewamy 1,25 oleju?czy oczko z prawej strony na dole ma byc na połowie,czy na full?2 Czy jesli po wysprzęgleniu silnik chodzi cichutko to warto grzebac sie w rozrzad,i zawory?(motocykl z niemiec 6500 przebiegu).Jak zaprogramowac ten cholerny wąski licznik po wymianie baterii,i co on dokładnie pokazuje?Dziękuje za profesjonalne podpowiedzi :notworthy: . Pierwsze z sitek jest na wysokości dźigienki zmiany biegów, na klucz 13 nasadowy, wyjmujesz, czyścisz, montujesz. Drugie sitko jest od dołu silnika, mniej więcej w jego połowie, wkręcane pod kątem, na imbus bodajże 6 albo 8. Uwaga, to sitko wkręca się pod kątem, jak wkręcisz nierówno to zniszczysz gwint i będa duuuże problemy. Oleju wchodzi 1,25, przed wlaniem dobrze jest wlać w otwory w silniku oleju mniej więcej do ich połowy (w tym celu połóż motocykl na boku). Uważaj na oringi pod wieczkami olejowymi, nie mogą się podwinąć bo będzie problem. Muszą idealnie wejść w swoje miejsca. Poziom oleju najlepiej na pół oczka gdy moto stoi idealnie w pionie. Zawory i rozrząd zawsze można sprawdzić. Wymiana rozrządu powinna nastąpić po 5000 km, a regulację luzów zaworowych zaleca się co 1500 km. Ustawić luzy zaworowe warto, bo mają tendencję do zacieśniania się, co objawia się słabym odpalaniem motocykla, a rezultatem są wypalone gniazda zaworowe i remont silnika. Łańuch rozrządu i jego naciągnięcie również warto skontrolować. Co do licznika to nie wiem, jaki tam masz zamontowany. W modelu 2001 montowano liczniki Sigma, praktycznie rowerowy model, tylko z czujnikiem dedykowanym do motocykla. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pablo78 Opublikowano 13 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2009 (edytowane) A co z wizjerem z prawej? I licznik jak najbardziej Rowerowy. Edytowane 13 Listopada 2009 przez Pablo78 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator Dominik Szymański Opublikowano 13 Listopada 2009 Administrator Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2009 Poziom oleju do połowy okienka, jak pisałem wyżej. Licznik jest prosty jak drut, może sam popróbujesz? Wystarczy, że ustawisz 2205 jako średnicę koła, aby dobrze mierzył prędkość i przebieg (dobrze pamiętam wartość? Niech mnie ktoś poprawi). pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kovic Opublikowano 14 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2009 Poziom oleju do połowy okienka, jak pisałem wyżej. Licznik jest prosty jak drut, może sam popróbujesz? Wystarczy, że ustawisz 2205 jako średnicę koła, aby dobrze mierzył prędkość i przebieg (dobrze pamiętam wartość? Niech mnie ktoś poprawi). pzdr Poziom oleju na zimnym silniku ? Nie ufam temu wskaźnikowi, zdecydowanie wolę bagnet taki jak w LC4. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pablo78 Opublikowano 14 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2009 Juz po operacji.Pacjent zyje :clap: Dziękuje za profesjonalną podpowiedz :clap: .Po pierwszych godzinach jazdy stwierdzam,ze ten motocykl jest ja dynamit :icon_mrgreen: .Ciąg niesamowityyy.Reakcja na gaz bomba.zawiecha super.Napęd napewno niema lekko w takim sprzęcie :biggrin:Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator Dominik Szymański Opublikowano 14 Listopada 2009 Administrator Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2009 Ano dynamit, te modele, choć ciężki i toporne, to jedne z najlepszych na najmniej zawodnych modeli w historii KTM. Także udane jazdy i pamiętaj o zaworach, aby nie zrobić motocyklowi krzywdy. Olej zmieniaj co 1500-2000 km, lej pełen syntetyk, zawsze z filtrami. Sitka też warto wyczyścić, chociaż nic się nie stanie, jak czasem o tym zapomnisz. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pablo78 Opublikowano 15 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2009 Jeszcze raz Dzięki z podpowiedzi :clap: Korzystając z tematu zadam jeszcze pytanko czy zwolnienie dobicia z przodu na minus wyeliminuje to że motocykl na dziurach jedna po drugiej skacze i chce sie wyrwac z rąk?Czy może to kwestia odbicia?Pozatym motocykl przy wyzszej prędkosci na wprost jest nerwowy,i trzeba go mocno trzymac.Po dzisiejszych wojazach :crossy: mam takie własnie odczucia.Pozatym po kilku Enduro jak najbardziej Polecam EXC 520,dla riderów którzy maja troche oleju w głowie,i respektu,ta moc bedzie jak najbardziej do wykorzystania.Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator Dominik Szymański Opublikowano 15 Listopada 2009 Administrator Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2009 Ustaw wszystie wartości na połowę - u góry i u dołu. Jest chyba 35 kliknięć, ale sprawdź to jeszcze. Na takim ustawieniu pojeździj i ew. zmiękcz go trochę regulacją u góry, o 5-10 klinięć na plus. Sprawdź przednią felgę. Wgniecenie lub złe wycentrowanie często powoduje nerowe zachowanie zawieszenia, przekładające się na kierownicę. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pablo78 Opublikowano 15 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2009 Ustaw wszystie wartości na połowę - u góry i u dołu. Jest chyba 35 kliknięć, ale sprawdź to jeszcze. Na takim ustawieniu pojeździj i ew. zmiękcz go trochę regulacją u góry, o 5-10 klinięć na plus. Sprawdź przednią felgę. Wgniecenie lub złe wycentrowanie często powoduje nerowe zachowanie zawieszenia, przekładające się na kierownicę. pzdr Chyba zle zrozumiałem :icon_rolleyes: ale wg mnie reg dobicia jest na dole,i zmiekczamy w lewo na minus? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator Dominik Szymański Opublikowano 15 Listopada 2009 Administrator Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2009 Ja zawsze na początek robię tak, jak napisałem - u góry i u dołu wszystko na pół, a potem reguluję głównie ustawieniami na górze, aczkolwiek chyba nic nie szkodzi, abyś wziął śrubokret, skoczył w teren i pokręcił śrubkami w te i wewte? pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pablo78 Opublikowano 15 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2009 Ja zawsze na początek robię tak, jak napisałem - u góry i u dołu wszystko na pół, a potem reguluję głównie ustawieniami na górze, aczkolwiek chyba nic nie szkodzi, abyś wziął śrubokret, skoczył w teren i pokręcił śrubkami w te i wewte? pzdr Jasne że nie. Aczkolwiek zauważyłem że im więcej się kręci,tym gorzej.Swoja droga kat główki ramy takijek w EXC,ma swoje wady i zalety.Wada to węzykowanie,a zaleta to łatwość wchodzenia w zakręty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ghollum Opublikowano 16 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2009 (edytowane) Jasne że nie. Aczkolwiek zauważyłem że im więcej się kręci,tym gorzej.Swoja droga kat główki ramy takijek w EXC,ma swoje wady i zalety.Wada to węzykowanie,a zaleta to łatwość wchodzenia w zakręty. Ja proponował by Ci ustawienie zawiechy zgodnie z serwisówką czyli: kompresja (na dole lagi) kręcisz w prawo do max. położenia i cofasz o 21 kliknięć, odbicie (na górze lagi)kręcisz w prawo do max. położenia i cofasz o 20 kliknięć, to samo z tyłu: kompresja (centralna śruba na płaski wkrętak u góry) w prawo na max. cofasz o 17 kliknięć, odbicie (śruba na płaski wkrętak na dole) w prawo na max. i cofasz o 26 kliknięć. Takie ustawienia stanowią niezłą bazę wyjściową i można metodą prób i błędów dojść do ustawień najbardziej nam odpowiadających, sprawdź też jak masz skręconą sprężynę w tylnym amorze, ustaw poprawnie ugięcie statyczne czyli postaw moto na stojaku i zmierz odległość między osią tylnego koła a stałym punktem na bocznym plastiku i zapisz wynik jako A, postaw moto na glebie i jeszcze raz zmierz odległość między tymi samymi punktami i zapisz jako B , ugięcie statyczne uzyskasz odejmując wartość B od A i powinno ono wynosić około 35mm jeśli jest mniejsze to masz za mocno skręconą sprężynę, jeśli większe odwrotnie. Kolejną sprawą jest poprawne ustawienie ugięcia jezdnego ,czyli pod kierownikiem w pełnym rynsztunku usiądź na moto w pełnym stroju gotowy do drogi ,nie podpieraj się nogami, niech ktoś przytrzyma moto z tobą na pokładzie a druga osoba niech zmierzy odległość między tymi samymi punktami co poprzednio, zapisz tą wartość jako C, ugięcie jezdne uzyskasz odejmując wartość C od A i powinno ono wynosić w granicach od 90mm do 105mm, jeśli jest mniejsze to sprężyna za twarda jeśli większe..... wiadomo. Dodam że kąt główki ramy można korygować np. poprzez wysunięcie lub wpuszczenie lag w półki, u mnie np. nie ma zjawiska wężykowania a moto nawet przy prędkościach przekraczających 100km/h jest stabilne Edytowane 16 Listopada 2009 przez ghollum Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin1989 Opublikowano 16 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2009 Wtrącę się do tematu, ale mam nadzieje że mi wybaczycie :bigrazz: Ile oleju zalać do lagi WP 43mm? Ostatnio wlałem zgodnie z instrukcją w manualu i wyszło 500ml. Zawieszenie pracuje dobrze ale nie w pełnym zakresie, co prawda nie skakałem zbyt wiele ale zazwyczaj ok 5cm goleni od dołu jest ubrudzone więc zawieszenie nie pracuje w pełnym zakresie. Zakładam że powinienem wlać mniej oleju, tylko ile dokładnie, dodam że próbowałem już z regulacją na minimum. Cytuj Zadbaj o zdrowie z najlepszą wyciskarką do soków! Zapraszam do odwiedzenia sklepu w Warszawie, sprawdź na http://alesoki.pl/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ghollum Opublikowano 16 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2009 (edytowane) Wtrącę się do tematu, ale mam nadzieje że mi wybaczycie :bigrazz: Ile oleju zalać do lagi WP 43mm? Ostatnio wlałem zgodnie z instrukcją w manualu i wyszło 500ml. Zawieszenie pracuje dobrze ale nie w pełnym zakresie, co prawda nie skakałem zbyt wiele ale zazwyczaj ok 5cm goleni od dołu jest ubrudzone więc zawieszenie nie pracuje w pełnym zakresie. Zakładam że powinienem wlać mniej oleju, tylko ile dokładnie, dodam że próbowałem już z regulacją na minimum. Prawdopodobnie nie pozbyłeś się wszystkiego powietrza z cylindra amortyzatora, przy nalewaniu oleju dolna goleń powinna być całkowicie wsunięta do górnej a sztyca amora trochę wysunięta ku górze w takiej pozycji zalewasz na full olejem , czekasz trochę, zwykle lecą bąbelki powietrza poziom oleju powinien być trochę ponad cztery otwory w dolnej goleni, potem kilkukrotnie sztycą amora poruszasz góra dól do póki nie czujesz równomiernego oporu w całym zakresie ruchu amora, wciskasz sztycę amora i górną goleń całkowicie w dół i w takiej pozycji uzupełniasz olej do poziomu 25mm poniżej czterech otworów w dolnej goleni po czym kilkukrotnie poruszasz górną golenią i sztycą amora góra-dół i znowu sprawdzasz poziom, w serwisówce producent nie podaje ilości oleju jaką napełnia się lagi tylko właśnie ilość potrzebnego oleju ustala się w czasie napełniania metodą opisaną wyżej. Poza tym musisz pamiętać że to jest zawieszenie które nie może składać się całkowicie pod byle skokiem, jest tu duża progresja która wrasta gwałtownie w końcowym zakresie pracy goleni i to że masz nie wykorzystane dole 5cm nie jest oznaką niczego złego. A.. no i wybaczam Ci :biggrin: . Edytowane 16 Listopada 2009 przez ghollum Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.